Aihe: ESP Eclipse
1
brn2sk8
27.02.2008 13:20:47
Moro moro

Eli ihan juttelua kyseisestä skitasta, ihan vaan siks että vaikuttaa olevan todella laaja-alainen vehje.. en oo itse missään päässyt testaan, halu ois kova koska oon niin monen nähnyt tätä käyttävän, ihan HC bändeistä kevyempiin, ja ulkonäkö on mitä hienoin, hinta kova mutta luulenpa että tästä voisi maksaakin ton hirmuisen summan mitä siitä pyydetään, eli sen pari tonnia.. Onko kenelläkään kokemusta tästä, ihan muutakin kokemusta kuin joku kaupassa testaus, vaan ihan pitempiaikainen käyttö, millaiset säätövarat, mitä mitä mitä :D kertokaa, kiinnostus on todella kova, koska yks ESP jo mulla oli, tosin LTD ja myinkin sen pois, mutta tää skitta tuntuu tarjoavan jotain kaunista..

Ite soittelen ihan kaikennäköstä musaa, nyt vielä kun bändikin meni niin ei toi skitta oo oikein rajoitus siihen millasta musaa soittelis sitten ittekseen.. siks mietin tätä vaihtoehtona, että vois soittaa "vähän kaikkee" sit ykköskepillään, jos tästä kenties tulisi se? mitä mieltä olette rakkaat kitaristiystäväiseni, kannattaako tämä ostoksena vai voiko olla että tuottaa pettymyksen jollakin alalla.. soundinäytteet ainakin lupaa tosi hyvää laatua, mutta en mee niistä vielä vakuuttumaan ja ala etsimään keppiä oikein todenteolla.. torilla oli yks kaunokainen ainakin 1500e, ja netistähän noita saa tilattua, mutta en oo koskaan luottanut tohon että testaamatta ostaisin skittaa..
Cry Baby and ask me WHY WHY
kipu69
27.02.2008 13:47:42
Itselläni on tuollainen ja täytyy sanoa että taipuu moneen, paitsi tosi alhaiseen vireeseen. Haulla löytyy paljon keskusteluita joihin alla muutama linkki

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=150356&o=0&#p7671772
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 5&t=59892&o=0&#p1137967
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=108922&o=0&#p3802788
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
VFK
27.02.2008 14:30:40
Mulla oli tollanen mattamusta(CTM 2?)ja kyllähän se oli hyvä kitara. Drop-B:ssä pelitti vielä hienosti, niinkuin perus E:ssäkin. Mikkeinä oli ne EMG:t, jotka jakavat vahvasti mielipiteitä. Itse pidin niistä ko. kitarassa ja mikkien vaihtohan ei ole mikään valtava operaatio, jos siihen päätyy. Aikalailla voimaa soundissa, erotteleva, hyvä sustain ja melko kirkassoundinen kitara. Tossa mallisssa on siis eeben-otelauta, joka antaa hieman kirkkaamman ja napakamman tuntuman, kun se toisissa Eclipseissä oleva ruusupuu-oteleuta. Itse suosin eebeniä, mutta jos mahdollista, niin testaa myös sellainen ruusupuuversio. Niissä on enemmän silmäkarkkia sitä kaipaaville. Hienoja quilt-toppeja. Noi istuu hienosti syliin istuessa ja seistessä ohuen bodynsa ja hyvän painopisteensä vuoksi, ovat ilo soittaa. ESP:llä viimeistely on aina kunnossa ja kitarat ovat hyviä kautta linjan.

Jos mahdollista, niin kokeileminen ennen ostoa olisi kuitenkin suotavaa. Kävin kokeilemssa samanlaista Eclipseä jonka ennen omistin erään M-Nettiläisen himassa, koska kaverini oli ostamassa sitä, mutta asui itse 200 km päässä. Kyseinen kitara oli vielä parempi ja soi paremmin, kuin aiemmin omistamani. Eli yksilöeroja löytyy näistäkin(luonnollisesti), mutta huonoa Eclipseä en ole vielä koskaan kokeillut. Tosin eräässä paikallisessa kaupassa sellaisen käsityksen voi saadakin, koska kitarat ovat säädetty päin ...... ja kielet ovat slide-korkeuksissa. Ko. liikkeessä on muuten todella hyvän tuntuinen ruusupuu+quilt-top Eclipse myynnissä ja kokeillessani kaikki Eclipset siellä, nousi toi ruusupuu-otelautainen yllättäen suosikikseni heidän valikoimastaan.

Kyllähän Eclipse taipuu mihin tahansa tyyliin, varsinkin jos se on niitä Duncaneilla varustettuja malleja. Toki EMG:eilläkin taittuu, mutta ne ovat enemmän mielipiteitä jakavat, kuin perus-Duncanit. EMG 81 ei välttämättä olisi paras valinta jazziin tai lämpöistä bluessoundia hakevalle.
So many assholes... So few bullets.
Nacher
27.02.2008 16:35:08
Jos nimenomaan sitä monipuolisuutta haetaan, itse ottaisin tuossa hintaluokassa esim käytetyn Gibson Les Paul Standardin. Se ei toki ole ihan niin moderni tai kirkassoundinen kuin Eclipse, ja aikalailla painavampikin, mutta mielestäni soundissa on huomattavasti enemmän syvyyttä. Eclipse on lopulta aika ohuen kuuloinen kitara, eikä vähiten mikkivalintojensa takia. Toki JB:n vaihtaminen johonkin tummasoundisempaan voi myös auttaa. Omasta mielestäni Lespassa on vain ihan eri tavalla sitä mojoa, mutta toki se riippuu paljolti jo siihen, millaiseen musiikkiin (tai millaiselle soittajalle) kitara on menossa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)