Aihe: ESP Eclipse II Jenkeistä 850€
1
nakedzen
27.02.2008 13:15:15
Ajattelin jakaa tiedon tuosta hinnanpudotuksesta. Löytyy music123.comista.

$999 / 1,444 = 692€ + tullit&alv = n. 850€

Thomann hinta 1555€
PLing
27.02.2008 14:12:16 (muokattu 27.02.2008 14:15:20)
Muista vielä kuljetus, jos lafkalla ei ole mitään alennussopimusta kuljetusfirmojen kanssa, rahtikuluja saattaa tulla yllättävän paljon. Oma Gibboni saapui yksityiseltä myyjältä Kanadasta hintaan 340 euroa, torilla on ehkä edelleenkin myynnissä kys. keppi noin 1200 euron hintaan ja jos asut lähellä pääsisit varmasti testaamaankin. Ei siitä niin hirveää erotusta tuohon tulisi.

Kannattaa siis varmistaa myyjältä miten on postituksen laita jos menet ja tilaat moisen. Ei ole tuosta music123:sta tietoa miten on asian laita, joku sieltä tilannut osannee kertoa lisäinfoa tuohon rahtijuttuun.

Itsekin himoitsin tuollaista vähän aika sitten. ;)
Doh, nakki.
Twinkle
27.02.2008 14:16:38
Ajattelin jakaa tiedon tuosta hinnanpudotuksesta. Löytyy music123.comista.

Eivät muistaakseni lähetä ESPiä eikä LTD:tä suomeen ollenkaan valmistajan rajoitusten takia.
nakedzen
27.02.2008 14:23:23
Kannattaa siis varmistaa myyjältä miten on postituksen laita jos menet ja tilaat moisen. Ei ole tuosta music123:sta tietoa miten on asian laita, joku sieltä tilannut osannee kertoa lisäinfoa tuohon rahtijuttuun.

Itsekin himoitsin tuollaista vähän aika sitten. ;)

Tuolta olen itse tilannut yhden kepin. Hinnaksi tuli $599 -> 665€ sis. rahdit, alvit ja tullit. Mutta nähtävästi ei ESP:n tilaaminen onnistu.
Werde
27.02.2008 14:29:13
1. Hinta on kaikkineen noin 1022e.
2. Eivät lähetä Suomeen.
Dead men tell no tales.
VFK
27.02.2008 14:38:57
Noissa pitää aina tosiaan muistaa se rahti+tulli+arvonlisävero edellämainituista, jos niitä saa ostettua Suomeen. Moni kitara, joka ensin vaikuttaa erittäin halvalta, onkin Suomeen saapuessaan huomattavasti alkuasetelmaa kalliimpi. Isoilla firmoilla on diilejä noitten kuljetusfirmojen kanssa ja rahdit siedettäviä, mutta pienemmät firmat ja yksityiset joutuvat maksamaan aikamoiset toimituskulut. USPS saataa olla halpa, muuta kaverini tilasi äskettäin kitaran jenkeistä, jossa kauppias oli kertonut, että 10:stä heidän lähettämästään kitarasta 7 oli hajonnut heidän käsittelyssään. Melko korkea prosentti, joten ehkä siitä rahdista kannattaa kuitenkin mielummin maksaa.
So many assholes... So few bullets.
PappaSF
27.02.2008 18:06:04 (muokattu 27.02.2008 18:07:02)
Nyt on dollari halpa ja näkyyhän se noissa musavermeiden hinnoissakin.
ReBeat
27.02.2008 20:11:37

USPS saataa olla halpa, muuta kaverini tilasi äskettäin kitaran jenkeistä, jossa kauppias oli kertonut, että 10:stä heidän lähettämästään kitarasta 7 oli hajonnut heidän käsittelyssään. Melko korkea prosentti, joten ehkä siitä rahdista kannattaa kuitenkin mielummin maksaa.

Ihan jokaisesta rahtifirmasta löytyy kauhutarinoita. Millon on UPS tuhonnut kitarat, millon FedEx jne. Itelläni on USPS:stä vain hyviä kokemuksia.
VFK
27.02.2008 20:35:20
Ihan jokaisesta rahtifirmasta löytyy kauhutarinoita. Millon on UPS tuhonnut kitarat, millon FedEx jne. Itelläni on USPS:stä vain hyviä kokemuksia.

Nyt vaan ei ollut kyse kauhutarinoista, vaan erään USA:n suurimman kitarakaupan myyntihenkilöstä, jolla ei ollut mitään syytä liioitella asiaa. He vaihtoivat kuljetusyritystä, mutta hinnat pysyivät samana.

Tottakai USPS:llä kuljetus voi onnistua siinä missä jollain muullakin. Itse ostin hetki sitten USA:sta kitaran ja tunnettu Ebay-kauppias(satoja myytyjä kitaroita) kertoi samantyylisiä juttuja ja kieltäytyi ehdottomasti lähettämästä kitaraa heidän kauttaan.

Mua noi jutut on vakuuttaneet sen verran, että itse maksan mielummin enemmän kuljetuksesta, kuin käytän heidän palvelujaan, mutta kukin tyylillään. Jos tilaisin jonkun halvan kitaran sieltä, niin asia saattaisi olla helposti toisin, mutta arvokkaammissa ja suht harvinaisissa kitaroissa käytän muuta vaihtoehtoa. Mulle kitaran ehjänä perille saapuminen on tärkeämpää, kuin säästö rahdissa. Arvokkaammissa kitaroissa noi rahdit on kuitenkin vain pieni osa kuluista.
So many assholes... So few bullets.
Dropped C
27.02.2008 22:34:58
Olen ite ollu aikoinaan töissä tälläisessä todella isossa rahtifirmassa terminaalissa (Siis tyyliin UPS, DHL, TNT.). Aika kovaa kyytiä kyllä tavara sai johtuen kiirestä ja porukan vähyydestä, että sai edes muutaman kahvitauon ja röökitauon pitää vuoron aikana... Tosin ei laukullinen kitara siinä kyydissä vielä rikki mennyt. En ainakaan uskoisi.

Mutta aiheesta vielä. Kun olen kysellyt niin ainakaan kaikki merkit eivät esim. Music123:lta lähde tänne päin valmistajan vaatimuksien vuoksi. Haluavat ryöstöhintansa täällä Euroopassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)