Aihe: Uutta kitaraa
1
raatokarpanen
25.02.2008 11:15:15
Nimikin jo kertoo, eli uusi kitara hakusessa. Ensimmäisenä silmään pisti tämä:
http://www.thomann.de/fi/ibanez_grg170dx_bkn_egitarre.htm

Jos jollakin on kokemuksia kitarasta niin niitä voisi kertoa. Eniten kiinnostaa kitaran laatu ja kestävyys. Hinta ei todellakaan ole kamalan paljoa joten saa nähdä miten kauan tuo tulee kestämään ehjänä. Joku voisi kertoa jos tietää noista mikeistä enemmän, eli millainen sointi ja surisevatko pahasti yms.

TAI http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg370dxbk.htm

Samat asiat tuosta. Omia kokemuksia, millaiset mikit jne.

Muitakin kitaroita voi ehdottaa. Hintahaitari 200 - 400€, runkomalli voisi olla stratocaster tai joku lähellä oleva variaatio, valmistajia Ibanez, LTD tai Jackson ja väri tummanpuhuva. Olen aloittelija ja rahaa ei ole kamalasti käytettävissä..
Snapo
25.02.2008 11:33:06 (muokattu 25.02.2008 11:36:12)
Taas näitä..Juuei, tuossa hintaluokassa en ostaisi minkäänlaista tremoloa/floikkaa koska siitä ei seuraa muuta kuin nyrkin puremista. Kaverilla on tuo rg 370 ja sitäkin olen itse soitellut ja eihän se vähän ajan saatossa tahdo oikein pitää virettä.

Ehdotan täällä muusikoiden netissäkin hyväksyttyä ibanez rg 321 http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg321mhwk.htm . Tätä olen itsekin testannut, ja voin suositella. Tatsi on tosi jees. Mikit oli vähän persiistä mutta en usko että ne niinkään merkkaa alottelijalle, tuntuma on tärkeämpi.

E: tai sittenhän ihan täältä torilta voi löytää käytettynä jonkinlaisen kirveen joka mahtuu budjettiisi.
ravensoul
25.02.2008 11:45:34 (muokattu 25.02.2008 11:50:18)
Tuo GRG on hintaluokassaan ihan jees. Tallan blokkasin omastani koska ei se virettä pidä jos kampea käyttää. Vakiomikit on tunkkaiset ja kiertoherkät kuten kaikissa Iban halpismalleissa. Soitettavuudessa ja rakenteessa ei valittamista, ei tuo kuitenkaan mistään vanerista ole tehty. Mutta jos perse kestää, ni suosittelen kyllä ennemmin RG321:tä.

E: Tai sit RGR321:tä, hevimmän näköinen versio reverse-lavalla.

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=cac7cf
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Mikaelo
25.02.2008 11:46:57

Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
Bookkeeper
25.02.2008 11:48:37
Muitakin kitaroita voi ehdottaa. Hintahaitari 200 - 400€, runkomalli voisi olla stratocaster tai joku lähellä oleva variaatio, valmistajia Ibanez, LTD tai Jackson ja väri tummanpuhuva.

Valmistajan pakko olla Ibanez, LTD tai Jackson!? Siinä tapauksessa Ibanezit kannattaa raakata pois laskuista, koska suuren osan Iban edukkaammista malleista valmistaa...Cort ;-)

Jos ymmärsin väärin ja muutkin valmistajat käyvät päinsä, Yamaha Pacifica 112V (n. 250e) ja 412V (n. 350e) ovat kovaa kamaa tuossa hintaluokassa. Molemmat saatavissa mustana.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Billsner
25.02.2008 12:33:26
Taas näitä..Juuei, tuossa hintaluokassa en ostaisi minkäänlaista tremoloa/floikkaa koska siitä ei seuraa muuta kuin nyrkin puremista. Kaverilla on tuo rg 370 ja sitäkin olen itse soitellut ja eihän se vähän ajan saatossa tahdo oikein pitää virettä.

Itellä on Ibanezin RGT42 ja siinä on myös tuo Edge III-talla. Puoli vuotta se toimi moitteettomasti kunnes alkoi tulemaan vireongelmia. Käytin kitaraa mikin vaihdossa/perushuollossa oululaisella gurulla ja hän tuumasi että ongelmia ei ole pelkästään noissa Ibanezin halvimmissa flokissa. Kalliimmissakin ibanezi floikissa on kuulemma ollut myös vikoja/vireongelmia. En minä tiedä mitä tämä guru tuolle Edge III:lle teki huollon yhteydessä, mutta nyt se on toiminut ihan moittettomaasti taas noin puoli vuotta.
Wrapped in plastic
raatokarpanen
25.02.2008 13:15:05
Tuosta floikka asiasta, en itse käytä kampea juuri ollenkaan, se on vain pirun hieno lisä. Luulisi minkä vaan tallan pitävän vireen suht hyvin jos sitä ei koko ajan vääntele, riippuu kai myös kielistä.

Nuo Yamahat eivät oikein iske silmään, mutta muuten kai ihan hyviä vaihtoehtoja. Mutta tuota Ibanezin RG321 on kehuttu tuossa ihan hyvin ja hintakin olisi vielä budjetin sisällä, ja ulkonäkö olisi ihan hyvä. Omassa kitarassani mikit ovat aivan perseestä, surisevat ja humisevat ihan älyttömästi, ja siihen kun lisätään huono pesukone vahvistin niin soundi on loistava. Ja olen aika varma että nuo RG321n mikit ovat varmasti paremmat kuin valmistaja X:n single coilit vaikka olisivat miten persiistä. Tämä auttoi jo paljon, kiitos vain kaikille :)
kilkka
28.02.2008 19:52:40

huono pesukone vahvistin

hahaha! Mahtaako olla Laneyn tube fusion? :D
www.myspace.com/piecemakerband
fox
28.02.2008 20:51:43

Valmistajan pakko olla Ibanez, LTD tai Jackson!? Siinä tapauksessa Ibanezit kannattaa raakata pois laskuista, koska suuren osan Iban edukkaammista malleista valmistaa...Cort ;-)

Minkäs tehtaan luulet sitten nuo muut tekevän, todennäkösesti Cort ja Samick.. 8)
Tai Samick PT Indonesia..
Eli ei tuo kriteeri ainakaan riitä ihan pudottamaan mitään yksittäistä noista, minun mielestä.

Jos ymmärsin väärin ja muutkin valmistajat käyvät päinsä, Yamaha Pacifica 112V (n. 250e) ja 412V (n. 350e) ovat kovaa kamaa tuossa hintaluokassa. Molemmat saatavissa mustana.

Ihan käypä "yleiskitara" kyllä, tämäkin. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Henkka370
29.02.2008 00:41:31
Molempien vasuri versioita olen kokeillut ja 370:n omistanki ite.

Vaikka monet tuota floikkaa tuntuu haukkuvan niin mulla se on pelittäny loistavasti 1 vuotta ja dive bombbeja sun muita mukavia tulee tehtyä. Valittamista ei oikeastaan ole mistään, esim. mikit eivät ole sitä parasta laatua, mutta kyllä niillä soittaa. Omaan on just mikkiremppa tännää ku EMG 81 astuu kuvioihin!
"no siinä on niinku hallelujaa eli jippii eli wuhuuuu"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)