Aihe: Uutta kitaraa
1
raatokarpanen
25.02.2008 11:15:15
Nimikin jo kertoo, eli uusi kitara hakusessa. Ensimmäisenä silmään pisti tämä:
http://www.thomann.de/fi/ibanez_grg170dx_bkn_egitarre.htm

Jos jollakin on kokemuksia kitarasta niin niitä voisi kertoa. Eniten kiinnostaa kitaran laatu ja kestävyys. Hinta ei todellakaan ole kamalan paljoa joten saa nähdä miten kauan tuo tulee kestämään ehjänä. Joku voisi kertoa jos tietää noista mikeistä enemmän, eli millainen sointi ja surisevatko pahasti yms.

TAI http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg370dxbk.htm

Samat asiat tuosta. Omia kokemuksia, millaiset mikit jne.

Muitakin kitaroita voi ehdottaa. Hintahaitari 200 - 400€, runkomalli voisi olla stratocaster tai joku lähellä oleva variaatio, valmistajia Ibanez, LTD tai Jackson ja väri tummanpuhuva. Olen aloittelija ja rahaa ei ole kamalasti käytettävissä..
Snapo
25.02.2008 11:33:06 (muokattu 25.02.2008 11:36:12)
Taas näitä..Juuei, tuossa hintaluokassa en ostaisi minkäänlaista tremoloa/floikkaa koska siitä ei seuraa muuta kuin nyrkin puremista. Kaverilla on tuo rg 370 ja sitäkin olen itse soitellut ja eihän se vähän ajan saatossa tahdo oikein pitää virettä.

Ehdotan täällä muusikoiden netissäkin hyväksyttyä ibanez rg 321 http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg321mhwk.htm . Tätä olen itsekin testannut, ja voin suositella. Tatsi on tosi jees. Mikit oli vähän persiistä mutta en usko että ne niinkään merkkaa alottelijalle, tuntuma on tärkeämpi.

E: tai sittenhän ihan täältä torilta voi löytää käytettynä jonkinlaisen kirveen joka mahtuu budjettiisi.
ravensoul
25.02.2008 11:45:34 (muokattu 25.02.2008 11:50:18)
Tuo GRG on hintaluokassaan ihan jees. Tallan blokkasin omastani koska ei se virettä pidä jos kampea käyttää. Vakiomikit on tunkkaiset ja kiertoherkät kuten kaikissa Iban halpismalleissa. Soitettavuudessa ja rakenteessa ei valittamista, ei tuo kuitenkaan mistään vanerista ole tehty. Mutta jos perse kestää, ni suosittelen kyllä ennemmin RG321:tä.