zapos 28.02.2008 20:36:39 | |
---|
Hankin juuri Thomannilta uuden kitaran. Kitara on valkea ESP-LTD EX-400 ruusupuu-otelaudalla. http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ex400ow.htm Noh, huomasin tuossa että otelaudasta jää sormiin jotakin mustaa. Uudet kieletkin (mitkä lie thomannilla laittaneet) näyttävät hieman likaavan, mutta se ei ole koko syy. Hankasin otelautaa myös puhdistusliinalla, joka sekin mustui hieman. Kysymys kuuluukin nyt, että onko tämä tällainen normaalia? Kitara on upouusi, joten voiko kyseessä olla vain jokin "mähmä" joka lähtee pois pikkuhiljaa? käytin otelautaan myös puhdistusainetta, mutta mielestäni se mustaa vieläkin sormeni. Onko kellään kokemuksia? Mikä on pahin skenaario? Itse en ole tällaista nähnyt.. |
fox 28.02.2008 20:42:44 | |
---|
Onko kellään kokemuksia? Mikä on pahin skenaario? Itse en ole tällaista nähnyt.. Sitä otelautaa on vissiin tehtaalla syystä tai toisesta jouduttu tummentamaan, jotain väriainetta se musta todennäköisesti on. Saattaa olla, että niillä on ollut sellasta itäisten maitten kitaroissa silloin tällöin nähtyä kovin vaaleeta ruusupuuta, ja valkoisen kitaran kyseessä ollen sitä on vähän koitettu värjätä. Ei se vaarallista ole, mutta näyttää sitten olevan kovasti suttaavaa. Joskus muinoin kauan sitten 70-luvulla oli vallankin joillain merkeillä "ebonized" otelautoja, eli ruusupuuta, joka oli värjätty mustaksi. Niistä lähti myös joskus aika tavallakin sitä väriainetta.
|
HeavyMachinery 28.02.2008 20:52:28 | |
---|
Hankin juuri Thomannilta uuden kitaran. Kitara on valkea ESP-LTD EX-400 ruusupuu-otelaudalla. http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ex400ow.htm Noh, huomasin tuossa että otelaudasta jää sormiin jotakin mustaa. Uudet kieletkin (mitkä lie thomannilla laittaneet) näyttävät hieman likaavan, mutta se ei ole koko syy. Hankasin otelautaa myös puhdistusliinalla, joka sekin mustui hieman. Kysymys kuuluukin nyt, että onko tämä tällainen normaalia? Kitara on upouusi, joten voiko kyseessä olla vain jokin "mähmä" joka lähtee pois pikkuhiljaa? käytin otelautaan myös puhdistusainetta, mutta mielestäni se mustaa vieläkin sormeni. Onko kellään kokemuksia? Mikä on pahin skenaario? Itse en ole tällaista nähnyt.. Oletko varma että tulee otelaudasta ? Paljon nikkeliä sisältävät kielet mustaa minun sormet jo vähäisellä soitolla. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
rock-kukko 28.02.2008 20:56:00 | |
---|
Mullaki mustuu, ihan vaahteraotelautasestaki. Nikkeliset kielet on juu. |
zapos 28.02.2008 21:22:22 | |
---|
Oletko varma että tulee otelaudasta ? Paljon nikkeliä sisältävät kielet mustaa minun sormet jo vähäisellä soitolla. Juu kyllä mustasi nuo kieletkin, mutta tässä vaihdoin juuri kielet paksumpiin, niin siinä välissä tutkin pelkkää otelautaa, josta tuota tummaa jäi liinalle. |
Henkka370 29.02.2008 00:37:32 | |
---|
Juu kyllä mustasi nuo kieletkin, mutta tässä vaihdoin juuri kielet paksumpiin, niin siinä välissä tutkin pelkkää otelautaa, josta tuota tummaa jäi liinalle. Jos kielet mustasivat myös otelautasi? :-) "no siinä on niinku hallelujaa eli jippii eli wuhuuuu" |
HeavyMachinery 29.02.2008 10:11:37 | |
---|
Juu kyllä mustasi nuo kieletkin, mutta tässä vaihdoin juuri kielet paksumpiin, niin siinä välissä tutkin pelkkää otelautaa, josta tuota tummaa jäi liinalle. Osta tuollainen Dunlopin huoltosarja ja putsaa se otelauta kunnolla ja vahaa sitten uusiksi. Voi olla että siihen on lisätty mustaa... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |