Aihe: Bogner Uberschallille kaappia (2x12) 1 2 | |
---|---|
![]() 03.03.2008 11:10:05 (muokattu 03.03.2008 11:13:12) | |
Jeps eli pitäis 2x12 kaappi hommata hevihirmu uberschallille. Eilen testasin kaverin 4x12 Mesan stiletto kaappia ja siinä oli aika älyttömästi bassoa, eli vähemmän saisi olla. Stiletossa on v30 elementit. Ajattelin, että auttaisiko esimerkiksi avoin kaappi tähän ongelmaan tai kenties eri elementeillä varustettu kaappi? Ei voi lähtee jos on tullu | |
![]() 03.03.2008 13:27:48 | |
Jeps eli pitäis 2x12 kaappi hommata hevihirmu uberschallille. Eilen testasin kaverin 4x12 Mesan stiletto kaappia ja siinä oli aika älyttömästi bassoa, eli vähemmän saisi olla. Stiletossa on v30 elementit. Ajattelin, että auttaisiko esimerkiksi avoin kaappi tähän ongelmaan tai kenties eri elementeillä varustettu kaappi? Hmm. Aika hassua että v30 kanssa liikaa beissiä. Taino ehkei se sit aina elementeistä kiinni. ' Puoliks offtopiccina; soititko kuulosuojaimet päässä? Lisää midddleä | |
![]() 03.03.2008 13:37:49 | |
Bognerin omat kaapit? Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
![]() 03.03.2008 15:11:22 | |
Hmm. Aika hassua että v30 kanssa liikaa beissiä. Taino ehkei se sit aina elementeistä kiinni. ' Puoliks offtopiccina; soititko kuulosuojaimet päässä? mulla on tommoset joulukuusi korvatulpat. Ei voi lähtee jos on tullu | |
![]() 03.03.2008 15:23:26 | |
Bognerin omat kaapit? Bognerin Übercabinet on melkein sama asia, kuin toi Mesan Stiletto-kaappi. Ecstacylle tehty kaappi vois olla vaihtoehto. Se on rakennettu vähän "hengittävämmäksi", joten bassotaajuudet eivät toistu yhtä napakoina ja bottnea on vähemmän. Samoin treblet on vähän pehmeämmät. Ü-kaappi on suunniteltu Ü-nupille, joka on suunniteltu armottomaan mättöön ja jossa on sitä bottnea omiin ja ehkä kaverinkin tarpeisin. Eli sillä sen omalla kaapilla saat kaiken irti nupista hevimätössä ja modernissa sellaisessa, mutta jos haluat hieman enemmän 70-80-luvun meininkiä, tai et muuten halua armotonta soundia, niin se toinen Bogner-kaappi vois olla hyvä kaveri nupille. Olen soitellut nuppia molemmilla ja Ü-kaappi on mun suosikki, johtuen edellä mainituista syistä, mutta mun soundi ihanne onkin moderni, erotteleva, isohko mättösoundi. Omistin vielä noin viikko sitten Ü-kaapin ja se onkin mun suosikki kokeilemistani kaapeista. 4x12 kaappia ei kannata kuitenkaan hylätä, vaikka jossain kaapeissa bottnea oliskin sun makuun liikaa. Avoin takaosa toki vähentää bassoa ja tekee soundista "avoimemman", mutta samalla menetetään sitä tiukkuutta ja auktoriteettia soundista ja usein niitä käytetäänkin vain puhtaissa soundeissa. 4x12 kaappeja on joka lähtöön ja useimmille löytyy se oma kaappi. Sun soundi-ihanteen tietäminen helpottaisi suosittelua. Orangen kaappi on tummahko ja sieltäkin sitä bottnea tuuppaa. Mutta Orangen kaappi, 2x12 tai 4x12, Celestionin G12K-100:lla, voisi olla toimiva vaihtoehto. Siinä on tosi tasapainoinen elementti, jossa ei ole korostettua alapäätä. Sun tapaukseesa myöskään ENGL ei ehkä olisi se paras vaihtoehto. Sen Bognerin XTC-kaapin lisäksi hyvä ja edullinen vaihtoehto voisi olla ihan perinteinen Marshall 2x12 tai 4x12, G12T-75:llä. Marshallin kaapit on tasapainoisen soundisia ja vaikka G12T-75:ssa bassoa löytyykin kivasti, niin noissa kaapeissa sitä ei varmasti tule liikaa. Ja siinä Überschallissä kannattaa tosiaan olla sen bass-namikan kanssa tarkkana. Puolessavälissä sitä tulee jo aikalailla. Potikka 4-5:ssä taitaa riittää useimmille. So many assholes... So few bullets. | |
![]() 03.03.2008 15:30:12 | |
Hmm. Aika hassua että v30 kanssa liikaa beissiä. Taino ehkei se sit aina elementeistä kiinni. ' Puoliks offtopiccina; soititko kuulosuojaimet päässä? V30:set muuten tuuppaa monessa kaapissa aikalailla sitä beissiä. Se on tosi paljon kiinni kaapin rakenteesta ja matskuista. Juttelin kaapeista erään Saksalaisen ammattilaisen kanssa ja hänen uusin kaappinsa työnsi aivan liikaa bassoa V30:llä. Hän oli muuten kaappiin tyytyväinen, joten hän asensi siihen suosikkielementtinsä ja homma alkoi toimimaan. V30 on vaan yleensä se ensimmäinen elementti, jolla kaappeja kokeillaan, suosionsa takia. Toki V30 ei ole tunnettu jyräävästä bassostaan, mutta ei siitä kyllä matalia taajuuksia varsinaisesti puutukaan. So many assholes... So few bullets. | |
![]() 03.03.2008 15:56:44 | |
2x12 kaappia olen ajatellut lähinnä roudauksen kannalta kun yksikseni sitä tulisin kantamaan. Itsekin pidän isosta modernista soundista, mutta isoilla volyymeilla ja tuon stiletton kanssa sitä humisevaa ylimääräistä bassoa on mielestäni liikaa. Kotona soittelin jonkin aikaa kaverin omatekemällä kaapilla, jossa myöskin v30 elementit ja kuulosti todella hyvältä. En kuitenkaan päässyt soittamaan isoilla volyymeilla kyseisen kaapin kanssa. Ei voi lähtee jos on tullu | |
![]() 03.03.2008 16:19:16 | |
mulla on tommoset joulukuusi korvatulpat. Ookei. Joskus koitin sellasia raksakuulosuojaimia, ihan sama mitkä asetukset oli ni pelkkää bassoa. Oli vähän kaukaa haettua tämä kyllä ehkä.. | |
![]() 03.03.2008 16:24:23 | |
Ookei. Joskus koitin sellasia raksakuulosuojaimia, ihan sama mitkä asetukset oli ni pelkkää bassoa. Oli vähän kaukaa haettua tämä kyllä ehkä.. Mutta kyllä nuo kuusitulpatkin lisää sitä bassoa, ei ehkä niin paljoa kun ne keltaiset. Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | |
![]() 03.03.2008 18:23:46 | |
Bognerin Übercabinet on melkein sama asia, kuin toi Mesan Stiletto-kaappi. Ecstacylle tehty kaappi vois olla vaihtoehto. Se on rakennettu vähän "hengittävämmäksi", joten bassotaajuudet eivät toistu yhtä napakoina ja bottnea on vähemmän. Samoin treblet on vähän pehmeämmät. Ü-kaappi on suunniteltu Ü-nupille, joka on suunniteltu armottomaan mättöön ja jossa on sitä bottnea omiin ja ehkä kaverinkin tarpeisin. Eli sillä sen omalla kaapilla saat kaiken irti nupista hevimätössä ja modernissa sellaisessa, mutta jos haluat hieman enemmän 70-80-luvun meininkiä, tai et muuten halua armotonta soundia, niin se toinen Bogner-kaappi vois olla hyvä kaveri nupille. Olen soitellut nuppia molemmilla ja Ü-kaappi on mun suosikki, johtuen edellä mainituista syistä, mutta mun soundi ihanne onkin moderni, erotteleva, isohko mättösoundi. Omistin vielä noin viikko sitten Ü-kaapin ja se onkin mun suosikki kokeilemistani kaapeista. 4x12 kaappia ei kannata kuitenkaan hylätä, vaikka jossain kaapeissa bottnea oliskin sun makuun liikaa. Avoin takaosa toki vähentää bassoa ja tekee soundista "avoimemman", mutta samalla menetetään sitä tiukkuutta ja auktoriteettia soundista ja usein niitä käytetäänkin vain puhtaissa soundeissa. 4x12 kaappeja on joka lähtöön ja useimmille löytyy se oma kaappi. Sun soundi-ihanteen tietäminen helpottaisi suosittelua. Orangen kaappi on tummahko ja sieltäkin sitä bottnea tuuppaa. Mutta Orangen kaappi, 2x12 tai 4x12, Celestionin G12K-100:lla, voisi olla toimiva vaihtoehto. Siinä on tosi tasapainoinen elementti, jossa ei ole korostettua alapäätä. Sun tapaukseesa myöskään ENGL ei ehkä olisi se paras vaihtoehto. Sen Bognerin XTC-kaapin lisäksi hyvä ja edullinen vaihtoehto voisi olla ihan perinteinen Marshall 2x12 tai 4x12, G12T-75:llä. Marshallin kaapit on tasapainoisen soundisia ja vaikka G12T-75:ssa bassoa löytyykin kivasti, niin noissa kaapeissa sitä ei varmasti tule liikaa. Ja siinä Überschallissä kannattaa tosiaan olla sen bass-namikan kanssa tarkkana. Puolessavälissä sitä tulee jo aikalailla. Potikka 4-5:ssä taitaa riittää useimmille. Bognerin Uberschall- ja Ecstacykaapit ovat identtiset lukuunottamatta kaiutinelementtejä ja etukangasta. | |
![]() 03.03.2008 18:26:36 | |
Soundeja EI haeta minkäänlaiset tulpat päässä! Eihän tossa ole mitään järkeä... Tulpat heti hittoon päästä ja haet sen soundin kohdilleen. Sit sen jälkeen voi soittaa mun puolesta vaikka naapurin pihalla kolminkertainen suojaus ja kuormaliinalla pään päälle vedetty vaahtomuovipatja korvilla. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg | |
![]() 03.03.2008 19:47:23 | |
Soundeja EI haeta minkäänlaiset tulpat päässä! Eihän tossa ole mitään järkeä... Tulpat heti hittoon päästä ja haet sen soundin kohdilleen. Sit sen jälkeen voi soittaa mun puolesta vaikka naapurin pihalla kolminkertainen suojaus ja kuormaliinalla pään päälle vedetty vaahtomuovipatja korvilla. Miten kaikki jauhaa koko ajan niistä tulpista? Ei ole tullut mieleen, että kenties sen basson tuntee vaikkapa kiveksissä, kun kaappi tuuttaa oikein kunnolla? Lottohevi on paskimmillaankin parasta | |
![]() 03.03.2008 20:01:13 | |
Miten kaikki jauhaa koko ajan niistä tulpista? Ei ole tullut mieleen, että kenties sen basson tuntee vaikkapa kiveksissä, kun kaappi tuuttaa oikein kunnolla? No tuntuuko soundi liian bassoiselta ilman tulppia vai ei? Munista viis..... | |
![]() 03.03.2008 20:02:27 | |
Miten kaikki jauhaa koko ajan niistä tulpista? Ei ole tullut mieleen, että kenties sen basson tuntee vaikkapa kiveksissä, kun kaappi tuuttaa oikein kunnolla? Siksi, koska vahvistinta ei säädetä tulpat päässä. Se on ihan sama missä sen basson tuntee. Tulpilla kun säädät niin ei oo basso se ainut ongelma. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
![]() 03.03.2008 20:05:46 | |
Bognerin Uberschall- ja Ecstacykaapit ovat identtiset lukuunottamatta kaiutinelementtejä ja etukangasta. Voi olla, en ole avannut XTC-kaappia. Eivät kuitenkaan siltä vaikuta ja soundi eroaa todella paljon. XTC-kaappi tuntuu päästävän osan soundista jonnekin, verrattuna Ü-kaappiin. Toki elementit ja etukangas vaikuttavat paljon ja voivat luoda edellämainitun efektin. Kyllähän tossa olisi järkeäkin, yksi design, jota muunnellaan tarpeiden mukaan. Tiedätkö ton jostain varmasti vai onko kyseessä kaverilta kuultua tietoa. En kysy ...ttuillakseni, vaan ainoastaan mielenkiinnosta. Bognerin omat sivut eivät ole niitä informatiivisimpiä. Siellähän asiasta lukee jotain tyyliin, Ü toimii hyvin XTC-kaapillakin, mutta Ü-kaappi toimittaa sen brutaalin soundin ja tiukkuuden, josta Ü on kuuluisa. So many assholes... So few bullets. | |
![]() 03.03.2008 20:08:03 | |
Bogner OS 2*12 open back V30 /sv "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" | |
![]() 03.03.2008 21:18:22 (muokattu 03.03.2008 21:24:17) | |
Voi olla, en ole avannut XTC-kaappia. Eivät kuitenkaan siltä vaikuta ja soundi eroaa todella paljon. XTC-kaappi tuntuu päästävän osan soundista jonnekin, verrattuna Ü-kaappiin. Toki elementit ja etukangas vaikuttavat paljon ja voivat luoda edellämainitun efektin. Kyllähän tossa olisi järkeäkin, yksi design, jota muunnellaan tarpeiden mukaan. Tiedätkö ton jostain varmasti vai onko kyseessä kaverilta kuultua tietoa. En kysy ...ttuillakseni, vaan ainoastaan mielenkiinnosta. Bognerin omat sivut eivät ole niitä informatiivisimpiä. Siellähän asiasta lukee jotain tyyliin, Ü toimii hyvin XTC-kaapillakin, mutta Ü-kaappi toimittaa sen brutaalin soundin ja tiukkuuden, josta Ü on kuuluisa. Joo, Bognerin nettisivut eivät ole kovin informatiiviset, eikä heillä ole julkista sähköpostiosoitetta. Olen soittanut keikkoja molemmilla kaapeilla, eivätkä ne eroa kokonsa tai painonsa puolesta. Molemmat ovat rear loaded. Keskustelua Bognerampforumilta: http://bognerampforum.informe.com/s … andard-4x12-and-uber-cabs-dt37.html | |
![]() 03.03.2008 22:03:26 | |
Siksi, koska vahvistinta ei säädetä tulpat päässä. Se on ihan sama missä sen basson tuntee. Tulpilla kun säädät niin ei oo basso se ainut ongelma. Jepjep. Kyseessä kun ei ole oma ketju, niin en rupea spekuloimaan enempiä, mutta yleisesti ottaen isoilla volumeilla säätäminen ilman tulppia lienee aika kivuliasta. Hyvät joulukuusitulpat eivät myöskään oman kokemukseni mukaan hirveästi sitä bassoa lisää. Enemmänkin karsivat ylätaajuuksia. Lottohevi on paskimmillaankin parasta | |
![]() 03.03.2008 22:27:35 | |
Suljetut monitorikuulokkeet vain päähän. Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal] | |
![]() 03.03.2008 23:29:05 | |
Joo, Bognerin nettisivut eivät ole kovin informatiiviset, eikä heillä ole julkista sähköpostiosoitetta. Olen soittanut keikkoja molemmilla kaapeilla, eivätkä ne eroa kokonsa tai painonsa puolesta. Molemmat ovat rear loaded. Keskustelua Bognerampforumilta: http://bognerampforum.informe.com/s … andard-4x12-and-uber-cabs-dt37.html Kiitoksia! Olen monesti yrittänyt etsiä s-postiosoitetta ja on mielstäni melko erikoista, että sitä ei ole. Toki pieni firma kyseessä jne., mutta kuitenkin. Melko pienillä hienosäädöillä saadaan aika eri kuuloisia kaappeja tehdyksi(toki tässä tapauksessa elementit eivät ole enää pientä hienosäätöä). Noista etukankaista on ollut monesti juttua erinäisissä yhteyksissä ja ne on aika mielenkiintoinen aihe. Samoin ne vaahtomuovit ja niiden poistaminen vaikuttaa yllättävän paljon soundiin. Itse pidin Übercabinettini originaalina, mutta monet ovat niitä poistaneet. Tossa muuten tulee myyjien ammattitaito hienosti esille. Aikanaan kysyessäni kaappien eroista, myyjä kertoi niiden olevan erilaisia ja XTC-kaapin olevan hengittävämmäksi rakennettu. Jos joku asia jää vaivaamaan, niin pitäisi vain tutkia noita foorumeja, sieltä saa usein tietoa alkulähteestä. So many assholes... So few bullets. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)