Aihe: Epiphone kitarasta tietoa?
1 2
ESP-Aimo
06.02.2008 15:59:32
Moi!

Seuraavasta kitarasta haluaisin tietoa! http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_ex_me.htm

- Sopiiko keskiverto soittajalle?
- Hyvät ja huonot puolet (niin laajasti kuin mahdollista)?
- Hinta/laatusuhde? Voisiko kenties saada halvemmallakin :)
- Muuta tärkeää?

Ja suomenkielellä jos sais vastauksia kun en ymmärrä kauheasti näitten päälle :)
Kiitos jo etukäteen!
Väsykäsi
06.02.2008 16:19:46
Jos heviä meinaat veivata niin hyvä voi olla onhan siinä emg tappoaktiivit joiden ansiosta ei mitään muuta voi soittaakaan kuin heviä
Liity rautalanka huoneeseen ja tule pälpättämään tästä hienosta musiikista http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=487
ESP-Aimo
06.02.2008 16:24:04
Jos heviä meinaat veivata niin hyvä voi olla onhan siinä emg tappoaktiivit joiden ansiosta ei mitään muuta voi soittaakaan kuin heviä

Tykkään soittaa heviä kyllä mutta pidän myös blues jutuista ja melodisita muutenkin? osaistko suositella mitään kitaraa joka ois samaa hintaluokkaa +- 150 € ja ois myös samaa näköä kuin tällä kitaralla?
Ziggy Bubba
06.02.2008 16:24:10

Oho, aika halvalla lähtee tuo kapula, vielä laatumikeillä. Kyllähän noilla EMG:illä voi soittaa muutakin matskua kuin heviä ja raskasta rockia, mutta siihen ne parhaiten sopivat. Toisaalta jos nuo eivät sulle sovi, niin voihan nuo aina myydä ja ostaa niistä saaduilla rahoilla jotkut toiset laatumikit....
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
ESP-Aimo
06.02.2008 16:31:02
Oho, aika halvalla lähtee tuo kapula, vielä laatumikeillä. Kyllähän noilla EMG:illä voi soittaa muutakin matskua kuin heviä ja raskasta rockia, mutta siihen ne parhaiten sopivat. Toisaalta jos nuo eivät sulle sovi, niin voihan nuo aina myydä ja ostaa niistä saaduilla rahoilla jotkut toiset laatumikit....

Tykkään kyllä heviä eniten soittaa ei siinä mitään, mutta jos soittaa vaikka jotain melodisia sooloja niin kuulostaako ne sitten ihan änk änkytykseltä :O) vai vaikuttaako vahvistimet ja muu kapasiteetti kuinka pljon siihen?

Olen todella epätietoinen näistä asioista ja siksi en viitsi ihan sikaa säkissä ostaa...
Ziggy Bubba
06.02.2008 16:33:52 (muokattu 06.02.2008 16:34:47)

Sanoisin että nuo EMG:t toimivat eteenkin hiukan tuhdimmilla säröillä komiasti, mutta puhtailla/pikkurosoilla noista puuttuu sellainen tietty pehmeys ja dynamiikka jota passiivimikeistä löytyy. Aivan passelisti ne kuitenkin hoitavat senkin homman, mutta pääpaino on siis tuhdimmissa soundeissa.

Tuo kitara vaikuttaisi tosiaan aika hyvältä diililtä, ite kyllä tarttuisin tuohon jos olisin rock/heavy-kapulaa hakemassa kohtuuhintaan.
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Point
06.02.2008 16:36:20
Tykkään soittaa heviä kyllä mutta pidän myös blues jutuista ja melodisita muutenkin?

mulla on kepissä toi emg setti (81,85) ja kyllä niillä lähtee niin bluesit kuin metallitkin. niin ja toi epiphone näytti aika hyvältä.
ESP-Aimo
06.02.2008 16:37:39
Sanoisin että nuo EMG:t toimivat eteenkin hiukan tuhdimmilla säröillä komiasti, mutta puhtailla/pikkurosoilla noista puuttuu sellainen tietty pehmeys ja dynamiikka jota passiivimikeistä löytyy. Aivan passelisti ne kuitenkin hoitavat senkin homman, mutta pääpaino on siis tuhdimmissa soundeissa.

Tuo kitara vaikuttaisi tosiaan aika hyvältä diililtä, ite kyllä tarttuisin tuohon jos olisin rock/heavy-kapulaa hakemassa kohtuuhintaan.

Kiitoksia avusta!

Se voi olla hyvinkin että keppi lähtee tilaukseen.... pitää vielä kattoa tuleeko jotain huomioitavaa kyseisetä kepistä...
ESP-Aimo
06.02.2008 16:38:31
mulla on kepissä toi emg setti (81,85) ja kyllä niillä lähtee niin bluesit kuin metallitkin. niin ja toi epiphone näytti aika hyvältä.

Se on kyllä tosi komee keppi :)
ranttis
06.02.2008 16:40:11

oon molemmista asioista samaa mieltä.
niinpä...
ESP-Aimo
06.02.2008 16:50:09
Joo kyllä mä laitan sen tilaukseen....kiitoksia todella paljon avusta!
Point
29.02.2008 22:12:56
Joo kyllä mä laitan sen tilaukseen....kiitoksia todella paljon avusta!

noni. kerrot sitten mimmonen on.
horsepower
29.02.2008 23:14:55 (muokattu 29.02.2008 23:16:53)
Itse omistan samasta kitarasta tuon passiivimikkisen version jossa siis mikkeinä Gibsonin Dirty Fingersit.
Eli siis tämä:
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_gxbc.htm

Väittäisin että kyseinen kitara on tällä hetkellä hinta/laatusuhteeltaan paras mitä on tällä hetkellä ainakin LP-mallisissa tarjolla.

Soundaa hyvältä,kaula on just ainakin mun makuun sopiva ja hemmetin hienon näköinen kaiken lisäksi.

Muistaa vaan ostaa tolle kaveriksi hyvä ja leveä nahkahihna,tämä kaveri nimittäin painaa mahonkipuineen aikas paljon!
Tosin sounditkin on sitten sen mukaset.

Pari pientä viimeistely rikamaa oli mutta sallittaneen tämän hintaisissa vehkeissä.

Tuolta mun omista kuvista näkee kyseisen kepin ihan luonnossa...
Walde
01.03.2008 00:02:56

Tännekkin tuo EX ME tulossa. Jännityksellä sitten nytten odotetaan että minkälainen kitara on kyseessä. Laitan varmaan sitten jotain arvosteluakin kun saan kepukan käsiin ja otan pariviikkoa tuntumaa.
MJS
01.03.2008 00:12:16
No ihan hyvä se Epi on, kitaraa vaikka vuosikymmeniksi. Painaa tosin hemmetisti joten itsekin tilasin 3" paksun nahkahihnan sen kanssa. Tällä hetkellä lienee myydyin LP -mallin skeba T-kaupassa ja syystäkin. Jos ei liikaa viimeistelyä mieti niin varmasti ei tuolla rahalla helposti parempaa saa.

p.s. V...u soikoon noilla mikeillä voi hyvin muutakin kuin tappoheviä soittaa!!!_1
Walde
01.03.2008 00:14:36

p.s. V...u soikoon noilla mikeillä voi hyvin muutakin kuin tappoheviä soittaa!!!_1

Sait plussan... itse en uskaltanut asiasta mainita kun en asiasta mitään tiedä. ;)
Dropped C
01.03.2008 05:12:45
Kuumottaa kyllä itseäkin tuollainen Dirty Fingers versio, että tilaisin. Halapa tuntuu olevan. Onneksi ei ole massia, eli en tilaa. SG - versio tompalla kyllä luultavasti pistäisi sukat pyörimaan jalassa ja pahasti.
Mattarn
01.03.2008 13:26:14

Jos et hae nimenomaan aktiivi mikkejä nin suosittelen sitä Dirty Fingers versiota. Aktiivi mikit on vähän eri juttu vaikka niilläkin varmaan voi soittaa mitä vaan.
"You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder."
Kosti
01.03.2008 13:32:01
Hieman ohi aiheen, mutta onkos nuo dirty fingersit luonteltaan minkälaiset mikit? kuinka kuumat jne.
horsepower
01.03.2008 16:23:29
Hieman ohi aiheen, mutta onkos nuo dirty fingersit luonteltaan minkälaiset mikit? kuinka kuumat jne.

Kuumat ja aggressiiviset,hieman kuin Gibbonin 500T,mutta asteen lämpöisempi soundi.

Me likes!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)