Mirk0 30.09.2007 19:49:39 | |
---|
Onko kellään mitään kokemuksia tollasista kepeistä.. Tuntuu et koko Diamond Series ois Korea-halpiksia täynnä. You Could Die Rocknroll death if you see my brother. |
ballfish 30.09.2007 19:55:31 | |
---|
Veljellä on tuommoinen USAssa valmistettu Strato vuodelta -89. Täydellisyyttähän tuo hipoo. Kovin tuntuvat olevan harvinaisia, kun tilaustyönä valmistettuja nuo olivat. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
fox 30.09.2007 20:31:37 | |
---|
Veljellä on tuommoinen USAssa valmistettu Strato vuodelta -89. Täydellisyyttähän tuo hipoo. Kovin tuntuvat olevan harvinaisia, kun tilaustyönä valmistettuja nuo olivat. Onko jenkeissä tehty, vai onko Juha Nuutisen Suomessa kokoama? ;) Nimittäin se "aito ja alkuperäinen" Schecter Guitar Research oli "viritysosia", eksoottisista puista tehtyjä F-puuosia, ja sitten sähköpuolen osia, mikkejä ja valmiita kokonaisuuksia sekä myös messinkiosia valmistava jenkkitehdas, joka sittemmin katosi kuvioista tullakseen uudelleen japanilaisten omistuksessa ja johdossa. Tuossa 80-luvun alkupuolella esim. Stratoon, Teleen ja P-bassoon sai toistakymmentä erilaista runkoa ja kaulaa, vaikka runko täys-ruusupuusta ja kaula purpleheart-puusta. Siihen sitte Schecterin omat mikit ja messinkiosat, niin johan.. Mark Knopfler mm. käytti Schecter-stratoa.. Tosiaan, Kitarapaja/Nuutinen toi osia Suomeen, ja kokosi niitä. Nuo "wanhat" tunnistaa vaikka kaulataskun/mikkipoteron pohjalla olevasta "Schecter"-polttomerkistä, kaulojen takaosassa sama. Toki joissain on myös lavassa nimi, ei kuitenkaan kaikissa.. Tämä uuden johdon firma tuottaa pikkusen eri strategialla soittimia Koreassa, toki joitain custom-kitaroita myös Jenkkilässä. |
Twinkle 30.09.2007 20:35:29 (muokattu 30.09.2007 20:37:46) | |
---|
Tuntuu et koko Diamond Series ois Korea-halpiksia täynnä. Ei ne kauko-idän schecterit kyllä mitään halpiksia ole nekään, laadukkaita vekottimia ja niitä löytyy suht. myös korkeaan hintaan jos se hintalappu on se laadun tae. Mut joo, Diamond Seriesin soittimet on kaikki korealaisia, joskus niitä tehtiin kiinassakin (ne vanhemmat uudemmat schecterit). Joskus paljon kauemmin sitten, Schecter duunasi myös varaosia ja omaa mallistoa ymmärtääkseni jenkkilässä. Niihin en ole kyllä perehtynyt, olen kuitenkin syntynyt 80-luvulla niin ei ole kehittynyt mitään "ennen kaikki oli paremmin" juttua vielä. EDIT: Jaa, yllä tuli noista vanhemmista kattavasti näköjään. |
ballfish 30.09.2007 20:38:29 | |
---|
Onko jenkeissä tehty, vai onko Juha Nuutisen Suomessa kokoama? ;) Käsittääkseni ihan Jenkeistä tilaamalla tilattu. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
hullu_ukko 30.09.2007 20:39:01 (muokattu 30.09.2007 20:42:56) | |
---|
Alkavat olla tuolla 700-1000€ hintaluokassa pyörivät Diamond Series Schecterit todella jees keppeje niille, joilla ei ole varaa heitellä useampaa tonnia kitaraansa.. Myös halvemmat mallit vaikuttavat ihan hyviltä budjettiratkaisuilta, jos pitää siellä alle 500€ hintaluokassa pitää pyöriä. Jos toista seiskaa kaipailisin, ottaisin ehkä tämmöisen http://www.schecterguitars.com/hr.asp?id=211 E: Ja se valmistusmaa nyt on se ja sama.. Itse välttelin joskus korealaisia instrumentteja, mutta jumalauta tuo mun LTD toimii eikä se ''Korea''-teksti siellä lavan takana soitettavuuteen vaikuta.. Ihan hyviä keppejä sieltäkin tulee. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
fox 30.09.2007 20:43:17 | |
---|
ei ole kehittynyt mitään "ennen kaikki oli paremmin" juttua vielä. Ei tässä oo mitään tunteille eikä ennakkoasenteille sijaa. Kaksi täysin erilaista strategiaa, kaksi erilaista toimintasuuntaa ja tuloksena vähän "eri planeetalta" olevia soittimia. Toiset puhtaasti, rohkeneeko edes sanoa..custom-soittimia kalliista puista, huippuosilla, toiset taas toki hyviä, mutta ihan sarjatuotantokamaa olevia "suoraan hyllystä"-soittimia. 8) Tähän sopii kyllä tuo "ennen kaikki oli.." juttu, Paremmuudesta en tiiä, koska en osaa oikein niin hyvin noita vertailuja eri soittimien välillä tehdä, mutta joka tapauksessa erilaisia ovat kovin. |
fox 30.09.2007 20:46:27 | |
---|
Käsittääkseni ihan Jenkeistä tilaamalla tilattu. Mm'm.. niitäkin tuli Eurooppaan, ihan tehdasvalmiina. Mutta tosiaan Nuutinenkin niitä kokoili. Muutamaan Nuutisen kasaamaan runkoon olen sähköt aikoinaan tehnyt.. Jos törmää esim. zebrawood-teleen, jossa on cocobolo-kaula, kannattaa katsoa sinne "konehuoneen" pohjaan, olisko siellä mustalla tussilla "AJT"... 8) |
Twinkle 30.09.2007 20:54:38 | |
---|
Ei tässä oo mitään tunteille eikä ennakkoasenteille sijaa. Kaksi täysin erilaista strategiaa, kaksi erilaista toimintasuuntaa ja tuloksena vähän "eri planeetalta" olevia soittimia. Toiset puhtaasti, rohkeneeko edes sanoa..custom-soittimia kalliista puista, huippuosilla, toiset taas toki hyviä, mutta ihan sarjatuotantokamaa olevia "suoraan hyllystä"-soittimia. 8) Tähän sopii kyllä tuo "ennen kaikki oli.." juttu, Paremmuudesta en tiiä, koska en osaa oikein niin hyvin noita vertailuja eri soittimien välillä tehdä, mutta joka tapauksessa erilaisia ovat kovin. niin no minä en osaa sillä tavalla mieltää varaosista koottua soitinta kummoiseksi customiksi, periaatteessa sitten se harley bentonin rakennussarjakin on jossakin määrin custom. Toisaalta, en minä tiedä mimmoisia varaosia ne todella siellä myi, ilmeisesti astetta parempaa sälää. Etenkin just kun kyseessä oli fender-tyylistä varaosaa, niin sehän on juuri rakennettu helpoksi koota, niin en osaa sitä ihan samalla tavalla customiksi mieltää kuin esimerkiksi jotakin pajaa, joka tekee osat alusta loppuun osat tiettyä soitinta varten. En sitten kyllä tarkemmin tiedä mimmoista customia schecterillä tehtiin, mut näin olen ymmärtänyt. Totta joo, on asia siinä mielessä erilainen että alkuperäinen schecter myi varaosia, joista rakennettiin kitaroita kun taas uusi tekee vain kitaroita. |
fox 30.09.2007 21:06:17 | |
---|
niin no minä en osaa sillä tavalla mieltää varaosista koottua soitinta kummoiseksi customiksi, periaatteessa sitten se harley bentonin rakennussarjakin on jossakin määrin custom. Onhan se, kattos, mutta on eri kohderyhmän custom.. ;) Toisaalta, en minä tiedä mimmoisia varaosia ne todella siellä myi, ilmeisesti astetta parempaa sälää. Etenkin just kun kyseessä oli fender-tyylistä varaosaa, niin sehän on juuri rakennettu helpoksi koota, niin en osaa sitä ihan samalla tavalla customiksi mieltää kuin esimerkiksi jotakin pajaa, joka tekee osat alusta loppuun osat tiettyä soitinta varten. Niin joo, kokemus on osoittanut, että puulajeillakin on jonkinmoisia eroja. Kyllä itse ainakin mieltäisin jonkun täys-ruusupuisen rungon customiksi, kun sellasta ei juurikaan oikeen mistään Korean-pajalta eikä senpuoleen kovin monesta muustakaan lafkasta saa..Toki Schecter tänä päivänä tekee ihan laatujälkeä, mutta ei se nyt mikään absoluuttisen ylivertainen sen laatunsa puolestakaan ole. Eikä se niit osia tee itse kaikkea, kyllä ne tulee sieltä mistä Epiphonen osatkin, osittain..ja monen muun. En sitten kyllä tarkemmin tiedä mimmoista customia schecterillä tehtiin, mut näin olen ymmärtänyt.. Tämä pointti on hyvä ilmoittaa.. |
Twinkle 30.09.2007 21:16:44 | |
---|
Niin joo, kokemus on osoittanut, että puulajeillakin on jonkinmoisia eroja. Kyllä itse ainakin mieltäisin jonkun täys-ruusupuisen rungon customiksi, kun sellasta ei juurikaan oikeen mistään Korean-pajalta eikä senpuoleen kovin monesta muustakaan lafkasta saa.. Nojoo, minusta sen nyt vaan jotenkin on vähemmän customia jos sitä koko vimpain ei ole käskystä rakennettu ja ja runko tarpeen mukaan veistetty. Mut joo, ei sitä asiaa voi ihan liian pitkälle viedä kun sitten pitäisi vaatia että puuseppä istuttaa puun jonka leikkaa lankuiksi ajan myötä. Toki Schecter tänä päivänä tekee ihan laatujälkeä, mutta ei se nyt mikään absoluuttisen ylivertainen sen laatunsa puolestakaan ole. Eikä se niit osia tee itse kaikkea, kyllä ne tulee sieltä mistä Epiphonen osatkin, osittain..ja monen muun. Eipä niin, itse asiassa schecterin omia osia saa nykyään vain katalogin halvemmissa kitaroissa, kaikissa arvokkaammissa malleissa on Groveria, Toneprosia, Graptechia sun muuta kolmannen osapuolen palikkaa. En sit tiedä mistä rungot, kaulat ja muut tulee, jostakin tulevat ja ja hyvää roinaa ovat olleet kyllä. Samaa paikkaa veikkaavat kuin mistä LTD:t tulee, mutta siihenkään ei ole mitään varmuutta että mistä ne ovat kotoisin. |
Mirk0 30.09.2007 21:43:03 | |
---|
Onko mitään järkeä Diamond series-sarjalais-seiska-lisenssifloikka-skeban hankkimiseen? Tai onko ees tyhmä kysymys? You Could Die Rocknroll death if you see my brother. |
Juustonaksu 30.09.2007 21:49:20 | |
---|
Kokemuksia minulla on kaikista Schecterin valmistamista kiinteätallaisista seiskoista ja niitä voin kyllä erittäin lämpimästi suositella kaikille kestävää työkalua toivoville. Siitä irtoaa kyllä monenlaiseen menoon monipuolisuutta. Mutta sitten tulee toki tämä ongelma: Ne lisenssifloikat eivät ole järin hyviä. Jos sinun on aivan pakko saada kelluvatallainen seiska niin kehotan kääntymään Ibanezin puoleen. Kiinteätallainen, jos kelpaa, niin ei ole Schecterin voittanutta näissä hinnoissa. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
hullu_ukko 30.09.2007 21:49:47 (muokattu 30.09.2007 21:51:08) | |
---|
Onko mitään järkeä Diamond series-sarjalais-seiska-lisenssifloikka-skeban hankkimiseen? Tai onko ees tyhmä kysymys? Mikä malli tarkemmin? Schecter C-7 FR? Itse en siihen käyttäisi rahojani.. Tuo aiemmin linkittämäni Jeff Loomis-signature näyttäisi jo vähän eri peliltä. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
Mirk0 30.09.2007 21:50:51 (muokattu 30.09.2007 21:52:14) | |
---|
Taidan miettiä asiaa. (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) Hmmmm... SCHECTER DEMON 7 FR http://www.thomann.de/fi/schecter_demon_7_fr_sbk.htmYou Could Die Rocknroll death if you see my brother. |
hullu_ukko 30.09.2007 21:52:53 | |
---|
Taidan miettiä asiaa. (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) (Floikka vai Wah-Wah ja Kiinteätallainen) Hmmmm... Kiinteätallainen + Wah = yhtälö ei muodosta floikan korvaajaa. Kiinteätallainen + Whammy = toimii ainakin jonkinasteisena korvikkeena floikalle. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
Mirk0 30.09.2007 21:54:46 | |
---|
oon aika pahasti jääny Hammett-soundin ja KoRn-soundin ristituleen joten ehkä mä oon Wah + seiskakielinen ihmisiä You Could Die Rocknroll death if you see my brother. |
Twinkle 30.09.2007 22:02:01 | |
---|
Onko mitään järkeä Diamond series-sarjalais-seiska-lisenssifloikka-skeban hankkimiseen? Tai onko ees tyhmä kysymys? Sehän riippuu monesta jutusta, oikein huollettuna ja pidettynä lisenssifloikkakin pysyy toiminnassa pitkään. Schecterin kalliimmissa vehkeissä on sit ihan alkuperäinen Floyd Rose, hintaakin niillä tietty on vähän enemmän. Yksiselitteistä vastausta tohon kysymykseesi on äärimmäisen vaikea antaa. |
Mirk0 02.10.2007 15:40:48 | |
---|
Damien, Demon, C-sarjalainen vai Omen? Onhan noilla Schectereillä hienot nimet mutta mihin luottaa. Demonia ja Omenia myydään thomiehessä, mutta muut ovatkin vähän muissa verkkokaupoissa ja en aio pettää vakioliikettäni thomannia, johon luotan.(Jos muut on parempia voin tuumia kaupan vaihtoa.) Vähän tuntemattomaanhan tässä ollaan hyppäämässä, koska tähän mennessä ainoa sähkökitaramerkkini on ollut Squier. (vintage-tyyli saa jäädä taaksepäin.) Ja tämähän ketju ei ole mielipiteitten vapaa keräyspiste. Mutta jos todella haluat ilmaista mielipiteesi, kiitos,käytä sulkuja. | (Toi oli tyhmä kommentti) | Unohtakaa nuo kaksi ylempää... Neuvoja haen. You Could Die Rocknroll death if you see my brother. |
Hipelius 02.10.2007 16:31:28 | |
---|
Ja tämähän ketju ei ole mielipiteitten vapaa keräyspiste. Mutta jos todella haluat ilmaista mielipiteesi, kiitos,käytä sulkuja. | Siis mitä hittoa? Ei eri kitaroiden paremmuudesta voi puhua muuten kuin mielipiteillä. Huoh. Asiaan: GASittaa aivan pirusti tällä hetkellä Schecterin seiska, eritoten Omen 7 Extreme halvan hintansa ja hienon ulkonäkönsä puolesta. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |