Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua fonin soiton tallentamiseen.
1
jonson
28.12.2016 13:18:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro.Kun olen samsungin coverx:llä videoinu soittamista taustamusiikin kera,niin onhan siitä vaikeeta saada kunnollista.Tarkotushan ois saada vaikka youtubeen kunnon vetoja laitettua,sieltä tietenkin löytyy nämä backing trackit.
Kun ei ole minkäänlaista kokemusta näistä äänikorteista tai tallentimista,niin jos joku vähän kertois mitä kannattais hommata.Saako 150€ mitään vehettä mikä olis järkevä ja voiko jotenkin liittää vaikka puhelimesta videon?
Niin tenorisaksofonilla koitan soittaa eikä ole siihen mitään mikkiäkään.
 
Henri Henri Olavi
28.12.2016 16:36:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen on hinta-laatusuhteeltaan oiva peli tallentamiseen: https://www.thomann.de/fi/zoom_h4nsp.htm
 
Myös Tascamilla ilmeisesti ok laitteita. Itselläni on tuollainen Zoom H4n ja hyvin sijoitettuna siihen saa tallennettua oikein kelvollista jälkeä.
 
K.F.S. is the Only Law
jonson
28.12.2016 19:14:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs semmonen tallennin olis mulle hyvä,Zoom h2n ja h1 olis täälläkin myytävänä käytettynä.Saako siihen videoo jotenkin,tai saa kai sen läppärillä jotenkin.Mitä niillä äänikortti laitteilla tehdään?
Sorry kun oon ihan uupelo näitten kanssa,mutta soittaa kyllä osaan,hehheh.
 
Klezberg
28.12.2016 22:06:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jonson: Elikkäs semmonen tallennin olis mulle hyvä,Zoom h2n ja h1 olis täälläkin myytävänä käytettynä.Saako siihen videoo jotenkin,tai saa kai sen läppärillä jotenkin.Mitä niillä äänikortti laitteilla tehdään?
Sorry kun oon ihan uupelo näitten kanssa,mutta soittaa kyllä osaan,hehheh.

 
Äänikorttihommat tulee tarpeeseen jos pitää äänittää useita raitoja, yhtaikaa tai peräkkäin (esim. niin että kuulee aikaisemmin äänitettyjä raitoja samaan aikaa kuulokkeista). Nuo Zoomit on käteviä jos ei tarvitse kuin saada stereoääni kerralla talteen. Olen käyttänyt _noita myös videoinnin yhteydessä eli saanut videotallenteesta riippumattomasti äänen erikseen talteen (ja yhdistänyt myöhemmin videoon). Sitten on vielä semmoisia Zoomeja jotka ottavat myös kuvan talteen, toiset tykkäävät (minä en kaipaa).
 
Noita Zoom-tallentimia voi sitten käyttää myös äänikortin tapaan tietokoneessa muistaakseni, jolloin niitä päällekkäinäänityksiä saattaa pystyä tekemään. Tosin niissä tulee fonin kanssa oman kokemuksen perusteella helposti se ongelma, että foni kuuluu omaan korvaan sen verran kovaa ettei taustaa jonka mukaan pitäisi soittaa kuule tarpeeksi hyvin.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
jonson
28.12.2016 23:46:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pähkäilin että oisko se ensiks äänitettävä se tausta siihen mööpeliin ja vaikka korvanappikuulokkeen kautta kuuntelee sen ja soittaa päälle.Eli tulis niinkö 2 raitaa,tai jossain biisissä vois vetää vaikka 2x päälle.
Ainakin puhelimella kertaäänityksessä yleensä on vaikeus saada kaiuttimista tuleva ja soittoääni sopivilla volyymeilla.Torvi soi niin pirun kovaa ja sen piippukin pitää suunnata ihan muualle.
Meneeköhän se sitten äänikorttihommiks?
 
Klezberg
29.12.2016 11:12:17 (muokattu 29.12.2016 11:18:16)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jonson: Pähkäilin että oisko se ensiks äänitettävä se tausta siihen mööpeliin ja vaikka korvanappikuulokkeen kautta kuuntelee sen ja soittaa päälle.Eli tulis niinkö 2 raitaa,tai jossain biisissä vois vetää vaikka 2x päälle.
Ainakin puhelimella kertaäänityksessä yleensä on vaikeus saada kaiuttimista tuleva ja soittoääni sopivilla volyymeilla.Torvi soi niin pirun kovaa ja sen piippukin pitää suunnata ihan muualle.
Meneeköhän se sitten äänikorttihommiks?

 
Osalla Zoomeista pystyy äänittämään samalla kun kuuntelee aikaisempaa raitaa (nelosmallit ainakin, ja ykkösellä ei pysty). Mutta jos etupäässä tämmöistä meinaa tehdä, niin tietokone ja äänikortti voi olla kätevämpi, vai sitten Zoomin R8 joka on varsinainen moniraitatallennin. Tosin sitten joutuu jo hankkimaan mikrofonejakin.
 
Mutta kyllä jo H1:nkin voi laittaa usb:llä kiinni tietokoneeseen ja käyttää äänikortin tapaan, satunnaiset päällekkäisäänitykset saattaisi hoitua niinkin.
 
Sitten on tosiaan tuo että foni kuuluu niin kovaa että voi olla vaikea kuulla taustaa kuulokkeista. Kunnon suljetut kuulokkeet voi olla tarpeen. Mutta varsinaisesti äänikortti ei tässä auta, sama ongelma tallentimen ja äänikortin kanssa siinä on.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «