Muusikoiden.net
06.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rode NT1-A mikrofoni
1
barclay
23.09.2014 19:14:09 (muokattu 23.09.2014 19:15:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myönnetään heti alkuun että en etsinyt haulla aiheesta keskusteluja. Hermot ovat nyt sen verran pinnassa ettei kertakaikkiaan pysty. Terkisi mieleni paiskata koko laite seinään.

Oli tarkoitus tänään nauhoittaa lauluja uudella hienolla mikrofonilla, mutta kun en saa siitä pihahdustakaan ulos. En löydä laitteesta virtanappia ja mukana tulleen xlr-piuhan toinen pää ei käy mulla äänikorttiin tai vahvistimeen. Vanha mikrofonikaapelini käy kyllä tohon. Mutta ääntä en tosiaankaan saa kuuluviin.

Mitä pirua meinaa että mikrofoni vaatii P48 volts tai P24 volts phantom poweria? Mistä mä semmosta? Mikä pirun virtalähteen mä tarvitsen väliin että saan SB Live -äänikortin mic in liitännästä äänen sisään ja nauhalle?

Meinasin pistää suutuspäissäni koko aparaatin Thomannille takaisin, mutta tässä on pakko olla nyt joku homma mitä en käsitä. Vääntäkää rautalangasta.

Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj
Sax-pappa
23.09.2014 20:20:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

barclay: Myönnetään heti alkuun että en etsinyt haulla aiheesta keskusteluja. Hermot ovat nyt sen verran pinnassa ettei kertakaikkiaan pysty. Terkisi mieleni paiskata koko laite seinään.

Oli tarkoitus tänään nauhoittaa lauluja uudella hienolla mikrofonilla, mutta kun en saa siitä pihahdustakaan ulos. En löydä laitteesta virtanappia ja mukana tulleen xlr-piuhan toinen pää ei käy mulla äänikorttiin tai vahvistimeen. Vanha mikrofonikaapelini käy kyllä tohon. Mutta ääntä en tosiaankaan saa kuuluviin.

Mitä pirua meinaa että mikrofoni vaatii P48 volts tai P24 volts phantom poweria? Mistä mä semmosta? Mikä pirun virtalähteen mä tarvitsen väliin että saan SB Live -äänikortin mic in liitännästä äänen sisään ja nauhalle?

Meinasin pistää suutuspäissäni koko aparaatin Thomannille takaisin, mutta tässä on pakko olla nyt joku homma mitä en käsitä. Vääntäkää rautalangasta.

Kyseessä on kondensaattrimikrofoni joka ei toimi ilman phantom-jännitettä. Tarvitset esim. tällaisen: http://www.thomann.de/fi/millenium_ … id=f23501cb2f83090b9229d3c1020bd0e5 Vaihtoehtoisesti sitten ulkoisen äänikortin josta saa phantom-jännitteen.

barclay
23.09.2014 21:22:46

Sax-pappa: Kyseessä on kondensaattrimikrofoni joka ei toimi ilman phantom-jännitettä. Tarvitset esim. tällaisen: http://www.thomann.de/fi/millenium_ … id=f23501cb2f83090b9229d3c1020bd0e5 Vaihtoehtoisesti sitten ulkoisen äänikortin josta saa phantom-jännitteen.

Kiitoksia. Nyt tunnekuohun laannuttua pystyn elämään tuon asian kanssa. Eipä ole onneksi kallis aparaatti hommattavaksi. Jännää että tuota ei voisi olla integroituna itse mikrofonissa vaikka ladattavan akun muodossa. En ole 15 vuoden aikana mitä mikrofoneja olen käyttänyt törmännyt aiemmin phantomvirtaa vaativiin jööteihin. Oppia ikä kaikki.

Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj
Klezberg
23.09.2014 23:10:44 (muokattu 24.09.2014 08:36:23)

barclay: Kiitoksia. Nyt tunnekuohun laannuttua pystyn elämään tuon asian kanssa. Eipä ole onneksi kallis aparaatti hommattavaksi. Jännää että tuota ei voisi olla integroituna itse mikrofonissa vaikka ladattavan akun muodossa. En ole 15 vuoden aikana mitä mikrofoneja olen käyttänyt törmännyt aiemmin phantomvirtaa vaativiin jööteihin. Oppia ikä kaikki.

Idea on siinä että kaikki ammattikäyttöön tarkoitetut mikserit, äänikortit ja muut laitteet joihin mikrofonin voi tarvita kytkeä osaavat syöttää tuota phantom-jännitettä. Siksi valmistajan on turha alkaa rakentaa sisäistä virransyöttöä mikrofonin sisään.

No, onhan niitä jotain malleja joihin saa pariston sisään, itselle on sattunut kohdalla Røden M3, se tosin on pienikalvoinen.

huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Janus
25.09.2014 21:42:25

barclay: En ole 15 vuoden aikana mitä mikrofoneja olen käyttänyt törmännyt aiemmin phantomvirtaa vaativiin jööteihin.

Jos olet 15 vuoden ajan käyttänyt mikrofonien kanssa pelkästään XLR-naaras => plugipiuhoja (ja todennäköisesti ohittanut aika monta mikserin/äänikortin esivahvistinta, ja soundikin on sen mukainen), kuten 1. viestistä voi päätellä, niin ei ole kovin vahvasti voinut mennä.

Misiu
16.05.2016 00:56:32

Vaan tuo Roden mikki on ihan äärettömän laadukas.

Ite hommasin tuon overheadiksi ja olen ollut tyytyväinen. Reeniksellä nauhoitettaessa laulaja pystyy sitten tuota käyttämään.

"Ei mitään hätää! Kyllä se ehitään soundcheckissä harjotella!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti