Muusikoiden.net
10.12.2016

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä saisin tietooni haitarin arvon myyntiä varten?
1
tuikkuni
31.05.2014 19:58:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, Omistan edesmenneen isäni lapsilleni hankkiman RoyalStandard merkkisen haitarin, jonka arvosta minulla ei ole mitään tietoa. Haluaisin myydä haitarin, mutta ensin pitäisi tietää haitarin arvo. Mistä/ keneltä asiaa voisi kuvan kanssa tiedustella?

KoskPaavo
04.06.2014 08:12:18

Tuo Royalstandard on entisen Itä-Saksan tuote, se jo pudottaa hintaa. Onko piano- vai viisrivinen ?Eipä noista nykypäivänä oikein mistään toivomaansa hintaa saa, omiin kuviin voisit kuvan laittaa.

"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
tuikkuni
10.06.2014 19:12:13

Haitari on viisirivinen ja nyt kuvakin löytyy omista kuvistani. Jos jollain on tietoa haitarin arvosta/ tämänpäivän hinnasta niin olisin tosi kiitollinen ja iloinen. Haitari on tarkoitus myydä ja hintapyyntö pitäisi saada "kohdalleen".

KoskPaavo
12.06.2014 01:12:15

Tuohan onkin ihan siisti, 2-äänikertainen, lapselle just sopiva. Pistä myyntiin vaikka Tori.fi: hin ja laita hinnaksi joku ,vaikka 500/tarjous tms. Noita on myynnissä nimittäin aivan hurja määrä tälläkin hetkellä, niin että turhan optimistinen ei kannata olla.

"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Klezberg
19.06.2014 18:35:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Tuohan onkin ihan siisti, 2-äänikertainen, lapselle just sopiva. Pistä myyntiin vaikka Tori.fi: hin ja laita hinnaksi joku ,vaikka 500/tarjous tms. Noita on myynnissä nimittäin aivan hurja määrä tälläkin hetkellä, niin että turhan optimistinen ei kannata olla.

No en tiedä onko lapselle sopiva tämän päivän maailmassa. Olen yhtä tuommoista itselle kokeillu reissupeliksi, ja näppäimen liikettä oli melkoisesti enemmän kuin mihin olin tottunut, ja sekin on enemmän kuin moni sietää. Jos noin on, niin se tuskin on lapselle sopiva aloitussoitin. Lapselle hankkisin kunnon aloitussoittimen jolla on helppo ja kevyt soittaa. Ja itse asiassa semmoisen hankin itsellenikin reissupeliksi.

huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
jajuhani
10.07.2014 14:14:36 (muokattu 10.07.2014 15:10:32)

Minulla oli tuommoinen eka soittimena vuonna 1982. Nimi oli vain Grandioso - mutta sama peli. Ostin sen Hobby Hallista postimyyntinä, hinta oli silloin 900 markkaa. Opettelin sillä kylläkin perusteet, mutta vaihdoin parin vuoden päästä oikeaan haitariin! Rahamuseon rahanarvolaskurin mukaan vuoden 1982 900 markkaa olisi nykyrahassa 359 euroa!

Vaihdoin siis tuon Grandioso Romancen upouuteen Ramses-peliin (nuorisohaitari sekin). Ramses maksoi 1984 5800 markkaa eli nykyrahassa 1992 euroa. Vaihdossa Grandioson arvo oli 500 markkaa eli nykyrahassa 171,70 euroa.

Näillä tiedoin haitarisi myyntiarvo on siinä sadan euron luokkaa!

Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti