Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Novation launchpad mini
1
Tumppi.
17.01.2014 18:54:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä, juttu on niin, että olen kattellu tuommosta thomannin sivuilta ja olen myös lueskellu netistä tuommosesta sekä kattellu videoita juutupesta. Silti koko laitteen toiminta on vähän hämärän peitossa.. Jos joku asiasta valaistuneempi osaisi minulle selventää asiaa vastaamalla ainakin seuraaviin kysymyksiin: Onko tuo sampleri vai DAW-ohjain (onko ne sama asia)? Saanko siis hyödynnettyä tuollaista esim. niin että äänitän äänen, tallennan sen koneelle ja jotain reittiä asetan sen yhden nappulan toistettavaksi? Mitä ominaisuuksia tuosta ylipäätään saisi irti? Onko käyttökokemuksia (onko hyvä/huono, plussat/miinukset)? Onko vaikea oppia käyttämään? Voinko käyttää launchpad miniä, jos äänitysohjelmani on cubase (ilmaisversio, joka tuli äänikortin mukana)?
 
Tietty muutakin saisi kertoa mitä minun olisi hyvä tietää ennen kuin ostan moisen laitteen.
 
Samaa paskaa, pirunpaskaa
Stone
20.12.2017 22:52:00 (muokattu 20.12.2017 22:57:16)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tumppi.: Elikkä, juttu on niin, että olen kattellu tuommosta thomannin sivuilta ja olen myös lueskellu netistä tuommosesta sekä kattellu videoita juutupesta. Silti koko laitteen toiminta on vähän hämärän peitossa.. Jos joku asiasta valaistuneempi osaisi minulle selventää asiaa vastaamalla ainakin seuraaviin kysymyksiin: Onko tuo sampleri vai DAW-ohjain (onko ne sama asia)? Saanko siis hyödynnettyä tuollaista esim. niin että äänitän äänen, tallennan sen koneelle ja jotain reittiä asetan sen yhden nappulan toistettavaksi? Mitä ominaisuuksia tuosta ylipäätään saisi irti? Onko käyttökokemuksia (onko hyvä/huono, plussat/miinukset)? Onko vaikea oppia käyttämään? Voinko käyttää launchpad miniä, jos äänitysohjelmani on cubase (ilmaisversio, joka tuli äänikortin mukana)?
 
Tietty muutakin saisi kertoa mitä minun olisi hyvä tietää ennen kuin ostan moisen laitteen.

 
Tyttärelle ostettiin tuollainen ja en itse ymmärrä juurikaan mitään tuosta, mutta mikäli jollakin on tuollainen, niin voisi jakaa vapaasti tietoa sen käytöstä, ettei tytön hermo täysin kärähdä.
 
Lisäksi kiinnostaa, että onko sen mukana tullut Ableton live sovellus miten selkeä ja suositeltava sen kaveriksi vai olisiko esim. jokin reaper vaikka simppelimpi (yksinkertaisempaa sovellusta toivoisi kuulemma) tai toimiiko ylipäätään tuon kanssa??
 
Tyttö ilmeisesti haluaa ladata jotain valmiita biisejä Ableton live tai johonkin muuhun softaan ja hallita niitä jotenkin tuolla launchpadilla sekä luoda jotain omia raitoja joillakin launchpadin instrumenteilla/soundeilla...kait?
 
Itse olen näistä pihalla kuin lumiukko, kun ymmärrän vain kitaran päälle...
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «