Muusikoiden.net
09.12.2016

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sellon opiskelu?
1
PolyjuicePotion
10.10.2011 20:22:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen 15-vuotias nuori ja yhtäkkiä on herännyt halu opiskella sellon soittoa. Onko se mahdotonta tämän ikäisenä? Kun siis monet aloittaa ihan pienenä jo.
Pohjalla on puolen vuoden pianon opiskelu, eikä siis pelkkää Ukko Nooaa vaan ihan oikeita kappaleita ja nuotit alkaa olla suhteellisen hyvin hallussa.
Sello on orkesterisoittimista ehdoton lempparini. Siinä kaunis ääni ja se sopii pianon kanssa ihanasti yhteen.

Onko siis kenelläkään tietoa missä voisi / kannattaisi aloittaa tämän jalon soittimen opiskelu?

w/Stone
15.10.2011 11:12:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa uutta harrastusta tai oppia muutenvain jotain uutta!! Viimeisimmät aivotutkimukset ovat osoittaneet, että uusia neuroniyhteyksiä syntyy aivoissa niin kauan kuin ihmisessä henki pihisee. Tämä on nykyisen koulutuspolitiikan doktriini, jolla perustellaa elinikäisen oppimisen rooli nyky-yhteiskunnassa. Itse olen lähempänä kolmeakymmentä ja napsahti aivan mieletön sellokuume. Lähden tästä kohta katselemaan tuota, ah, niin jaloa soitinta! :)

Jos epäröit, tuplaa nopeus!
gravehill
19.10.2011 17:43:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama. Ikää on jo 35 ja ajattelin tuotapikaa laittaa sähkösellon tilaukseen. Sellon soitosta ei ole mitään kokemusta mutta kitaran soittoa on 22 vuotta takana ja muutama muu soitin ohessa. Tuskin tästä kaupunginorkesteriin mennään mutta saapahan taas vähän uusia saundeja omiin juttuihin.

http://www.chaosresearch.de
YP
26.12.2011 19:02:26 (muokattu 27.12.2011 14:10:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kans on tullut hirveä sello innostus. Sähkösello on ollut mielessä, joten onkohan nuista harley benttoneista mihinkään? (http://www.thomann.de/fi/cat.html?gf=sahkoiset_sellot&oa=pra) Minulla ei ole sellosta mitään kokemusta, mutta kitaraa on tullut soiteltua n. 12 vuotta, välillä paljon ja välillä vähän vähemmän. Tai mitä muuta aloittelijalle voisi suositella? Halpa olisi hyvä, kun ei kehtaa investoida heti alussa kalliiseen jos innostus lopahtaakin.

gravehill
28.01.2012 11:30:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^Tuon saman minäkin ostin ja toimii opetellessa oikein hyvin. Noita toisessa topicissa mainitsemiasi teknisiä ongelmia ei minulla tosin ollut. Nyt on treeniä noin 3 kuukautta takana. Otan yksityistunteja E-P:n Musiikkiopiston opettajalta. Perussoittotekniikat alkaa olla jotenkuten hanskassa ja olen nyt alkanut soittamaan eri asemissa. Lapsiopiskelijat kuulemma soittavat yleensä 1-2 vuotta vain ensimmäisessä asemassa eli ainakin jotain hyötyä on aiemmasta soittokokemuksesta muilla soittimilla. Isoimmat ongelmat minulla on tällä hetkellä (yllätys, yllätys) intonaation kanssa.

http://www.chaosresearch.de
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti