Muusikoiden.net
07.12.2016

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: viulun kielet
1
sinisoila
30.09.2011 09:23:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkä merkkiset kielet soivat viulussa kauneimmin, siis pehmeästi ja kirkkaasti. Vaihdoin Dominantit Obligatoon, enkä ole tyytyväinen. Missä vika?

pgroves
26.11.2011 20:55:03

Useimmiten mielletään pehmeä ja kirkas vastakkaisiksi ominaisuuksiksi viulunkielistä puhuttaessa. Obligato on hyvä peruskieli, mutta tarjoaa mielestäni turhan tumman soinnin. Joka tapauksessa itse olen kiintynyt Pirastron Evah Pirazzi kieliin. Soivat kohtuullisen kirkkaasti ja ovat synteettisiä kieliä. Voit myös kokeilla teräskieliä (esim. Prim), jotka ovat soinniltaan erittäin kirkkaita. Painottaisin kuitenkin kokeilemaan erilaisia kieliä, koska valinta riippuu paljon myös viulusta. Edellä mainittua Evah Pirazzia voin kuitenkin suositella!

Topi Nambur
26.11.2011 22:53:57

Perinteiset suolikielet soivat tietysti kauneimmin. Kokeilepa, toisiko Pirastron Passione viulusi myönteiset ominaisuudet parhaiten esille.

Wo sagen Füchse und Hasen "gute Nacht"?
kardemumma-t
20.01.2012 23:22:03

Itse tykkään Larsenin viulunkielistä. Kokeillut olen monenlaista ja mielestäni nämä sopivat erittäin hyvin viuluun äänellisesti.

Kaverilla on niin, että hänellä on eri merkkisiä kieliä käytössä samaa aikaa. En muista kielien merkkejä, mutta kuulemma näin saa parhaimmat äänen viulusta. Testaamalla eri merkkejä, niin huomaat kyllä, että mitkä on sulle ja sun viuluun ne parhaummat kielet.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti