Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Zoom h1
1 2 3 4
kara.okei
28.02.2011 18:40:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenhän on voikohan tuota käyttää usb mikkinä?
 
Antti1
28.02.2011 18:42:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kara.okei: Mitenhän on voikohan tuota käyttää usb mikkinä?
 
Ei voi käyttää.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
kara.okei
28.02.2011 18:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ei voi käyttää.
 
Ok...eli noita 2 ja 4 malleja voi ilmeisesti?
 
Antti1
28.02.2011 18:56:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kara.okei: Ok...eli noita 2 ja 4 malleja voi ilmeisesti?
 
Ne toimivat kyllä.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
CitizenCain
22.04.2011 12:24:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako Zoom H1:n muuten liitettyä videokameraan?
 
Antti1
22.04.2011 13:05:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CitizenCain: Saako Zoom H1:n muuten liitettyä videokameraan?
 
Jos kuulokelähdön signaali kelpaa käyttöösi. Toisaalta samantien voisi pitää äänen digitaalisena alusta loppuun ja vaan synkata äänen kuvaan jälkeenpäin.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
CitizenCain
22.04.2011 13:38:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellosepän hommia. Digitaalisena soundi lienee kuitenkin parempi?
 
Antti1
23.04.2011 11:15:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CitizenCain: Kellosepän hommia. Digitaalisena soundi lienee kuitenkin parempi?
 
Noh... Teoreettisesti onhan se parempi joo. Käytäntö riippuu ad/da-muunnoksista, impedanssi- ja tasonsovituksesta siinä nauhurin sekä kameran välissä. Tuskin se soundi ainakaan tosta lisäpuljaamisesta paranee alkuperäiseen verrattuna.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Stone
11.12.2011 11:18:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketju oli siis perustettu, loistavaa...
 
Hommasin juuri Zoom H1 ja muutama kysymys, koskien bändiäänityksiä:
 
Olen kotona äänitellyt toistaiseksi pelkkää akkaria ja ei sanottavaa eroa, että käyttääkö automaatti vai manuaali äänen sisääntuloa. Kiinnostaakin lähinnä, että kumpaa kannattaa käyttää, kun bändiä (sähkökitarat, basso jne.) äänitellään, että saisi sen parhaan lopputuloksen? Ja mikäli manuaalinen äänen sisääntulo on se suositeltavampi vaihtoehto, niin mikähän voisi suurinpiirtein olla äänen sisääntulon level taso?
Onko "lo cut" toiminnon parempi olla ON vai OFF tilassa?
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
Antti1
11.12.2011 14:28:18 (muokattu 11.12.2011 14:29:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Ketju oli siis perustettu, loistavaa...
 
Hommasin juuri Zoom H1 ja muutama kysymys, koskien bändiäänityksiä:
 
Olen kotona äänitellyt toistaiseksi pelkkää akkaria ja ei sanottavaa eroa, että käyttääkö automaatti vai manuaali äänen sisääntuloa. Kiinnostaakin lähinnä, että kumpaa kannattaa käyttää, kun bändiä (sähkökitarat, basso jne.) äänitellään, että saisi sen parhaan lopputuloksen? Ja mikäli manuaalinen äänen sisääntulo on se suositeltavampi vaihtoehto, niin mikähän voisi suurinpiirtein olla äänen sisääntulon level taso?
Onko "lo cut" toiminnon parempi olla ON vai OFF tilassa?

 
Siis mikä manual tai auto -sisääntulo..? Tarkoitatko nyt tasonsäätöä? Ehdottomasti manuaalinen aina, kenties jossain sanelinkäytössä voi automaatti olla paikallaan. Lo cut pois päältä, se ei tee mitään hyvää, jota ei voisi paremmin tehdä jälkeenpäin koneella. Kaikenkaikkiaan tuon taltioman alapään määrä on muutenkin niin vähäinen ilman lähimikityksiä, että sitä joutuu melkein aina kaivamaan vippaskonsteilla jälkeenpäin. Sopiva taso on vaikka 10 ja tarpeen mukaan vähän ylöspäin. Vedät 24-bittisenä sisään, niin ei ole cd-laatuista ääntä nauhoittaessa tarvetta saada edes piikkejä mihinkään -3 tasolle.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Stone
11.12.2011 18:56:41 (muokattu 11.12.2011 19:15:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Siis mikä manual tai auto -sisääntulo..? Tarkoitatko nyt tasonsäätöä? Ehdottomasti manuaalinen aina, kenties jossain sanelinkäytössä voi automaatti olla paikallaan. Lo cut pois päältä, se ei tee mitään hyvää, jota ei voisi paremmin tehdä jälkeenpäin koneella. Kaikenkaikkiaan tuon taltioman alapään määrä on muutenkin niin vähäinen ilman lähimikityksiä, että sitä joutuu melkein aina kaivamaan vippaskonsteilla jälkeenpäin. Sopiva taso on vaikka 10 ja tarpeen mukaan vähän ylöspäin. Vedät 24-bittisenä sisään, niin ei ole cd-laatuista ääntä nauhoittaessa tarvetta saada edes piikkejä mihinkään -3 tasolle.
 
Kiitosta infosta! Aika vähäinen määrä äkkiseltään ajateltuna tasonsäädössä 10/100 level asteikolla, mutta uskottavahan se on, kun itsellä ei vielä mitään tuntumaa ja ei varmaa päästäänkö tässä kuussa edes nauhoittelemaankaan. Ahaa, sieltä siis saa biittimääränkin säädettyä 24-biitiseksi? Onkohan se silloin 24-biittinen, kun näytössä lukema 48/24 (äänen otan WAV formaatissa)?
 
Vielä sellaista, jos innostuu esim. kotona nauhoittelemaan 2-3 raitaakin koneelle (demotarkoituksessa), niin kumpikohan olisi sellainen sopivan simppeli, mutta pätevämpi ohjelma tähän tarkoitukseen + editointiin...koneen mukana tullut WaveLab LE 7 vai esim. Audacity?
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
Antti1
11.12.2011 19:16:38 (muokattu 11.12.2011 19:16:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Kiitosta infosta! Aika vähäinen määrä äkkiseltään ajateltuna tasonsäädössä 10/100 level asteikolla, mutta uskottavahan se on, kun itsellä ei vielä mitään tuntumaa ja ei varmaa päästäänkö tässä kuussa edes nauhoittelemaankaan.
 
Ei kannata uskoa, vaan koittaa itse. On kuitenkin parempi jättää vähän varaa, kuin vetää tota härveliä ruvelle asti. Siitä säröytymisestä ei seuraa mitään kovinkaan viehkeän kuuloista. Samaan asiaan auttaa myös se bittisyvyyden maksimointi. Mulla on bändistä riippuen äänitystaso ollut 10-16 kohdilla, tykkään mikittää melko läheltä rumpujen edestä koko konkkaronkan, jos perus rokkibändistä puhutaan.
 
Ahaa, sieltä siis saa biittimääränkin säädettyä 24-biitiseksi? Onkohan se silloin 24-biittinen, kun näytössä lukema 48/24 (äänen otan WAV formaatissa)?
 
Äänitysformaatti wav-asentoon, niin onnistuu kelausnapeilla muuttaminen. Nyt sä äänität 48kHz ja 24bit signaalia.
 
Vielä sellaista, jos innostuu esim. kotona nauhoittelemaan 2-3 raitaakin koneelle (demotarkoituksessa). Niin kumpikohan olisi sellainen sopivan simppeli, mutta pätevämpi ohjelma tähän tarkoitukseen + editointiin...koneen mukana tullut WaveLab LE 7 vai esim. Audacity?
 
Tähän en osaa sanoa yhtään mitään. Mä oon itse käyttänyt jo pidempään Reaperia, sitä ennen käytin vuosia Sonaria.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Stone
11.12.2011 19:51:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ei kannata uskoa, vaan koittaa itse. On kuitenkin parempi jättää vähän varaa, kuin vetää tota härveliä ruvelle asti. Siitä säröytymisestä ei seuraa mitään kovinkaan viehkeän kuuloista. Samaan asiaan auttaa myös se bittisyvyyden maksimointi. Mulla on bändistä riippuen äänitystaso ollut 10-16 kohdilla, tykkään mikittää melko läheltä rumpujen edestä koko konkkaronkan, jos perus rokkibändistä puhutaan.
 

 
Äänitysformaatti wav-asentoon, niin onnistuu kelausnapeilla muuttaminen. Nyt sä äänität 48kHz ja 24bit signaalia.
 

 
Tähän en osaa sanoa yhtään mitään. Mä oon itse käyttänyt jo pidempään Reaperia, sitä ennen käytin vuosia Sonaria.

 
Kiitos muuten kovasti vinkeistäsi jo nyt...säästää nimittäin huomattavasti aikaa, kun itse edes vähän kartalla järkevien säätöjen suhteen.
 
Kokeilitko muuten edes yhtään mukana tullutta WaveLab LE 7 ohjelmaa editointiin tms. ? Ajattelin vaan, että jos on monimutkainen ohjelma, niin silloin turvaudun Audacityyn.
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
Antti1
11.12.2011 22:01:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Kokeilitko muuten edes yhtään mukana tullutta WaveLab LE 7 ohjelmaa editointiin tms. ? Ajattelin vaan, että jos on monimutkainen ohjelma, niin silloin turvaudun Audacityyn.
 
En tullut koittaneeksi, joskaan en edes muista tuollaista mukana tulleen. Ostin ton melko pian markkinoille tulon jälkeen, ehkä paketin sisältö on muuttunut sen jälkeen. Kaikkihan noi DAW-softat jossain määrin ehkä monimutkaisia on. Kysymys on siitä vain, että oppii haluamansa softan workflown. Useimmilla nykysoftilla saa tehtyä suurimman osan musan tuottamiseen tarvittavista asioista, kevytversioiden rajoitukset ja huono ilmaiskama pienenä poikkeuksena.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Stone
14.12.2011 21:04:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä 1 problema ilmaantui.
 
Kun lataan Zoomista äänitteet pc:lle ja USB vielä kiinni Zoomissa, niin kaikki ok ja äänitteet kuunneltavissa. Kun irrotan laitteesta USB:n , niin äänitteetkin häviävät "taivaan tuuliin". Pitääkös ne äänitteet lähettää johonkin siinä vaiheessa, kun USB vielä kiinni Zoomissa, jotta tallentuvat kovalevylle?
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
Antti1
14.12.2011 22:31:35 (muokattu 14.12.2011 22:32:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Vielä 1 problema ilmaantui.
 
Kun lataan Zoomista äänitteet pc:lle ja USB vielä kiinni Zoomissa, niin kaikki ok ja äänitteet kuunneltavissa. Kun irrotan laitteesta USB:n , niin äänitteetkin häviävät "taivaan tuuliin". Pitääkös ne äänitteet lähettää johonkin siinä vaiheessa, kun USB vielä kiinni Zoomissa, jotta tallentuvat kovalevylle?

 
Siis öh... Se Zoom toimii ihan normaalina massamuistina minkä tahansa usb-palikan tavoin. Jos sä haluat musat koneelle, niin siirrä ne sieltä Zoomin muistista koneelle. Ihan normaalia tiedostojenhallintaa tietokoneella, ei mitään ihmeitä.
 
E: Muutenkaan ei mun mielestä ole mitään järkeä säilöä mitään 24bit wav -tiedostoja tuollaisessa laitteessa, aina samantien äänityksen purku ja tiedostot muualle talteen viemästä Zoomin vähäistä tilaa.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Stone
14.12.2011 22:50:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Siis öh... Se Zoom toimii ihan normaalina massamuistina minkä tahansa usb-palikan tavoin. Jos sä haluat musat koneelle, niin siirrä ne sieltä Zoomin muistista koneelle. Ihan normaalia tiedostojenhallintaa tietokoneella, ei mitään ihmeitä.
 
E: Muutenkaan ei mun mielestä ole mitään järkeä säilöä mitään 24bit wav -tiedostoja tuollaisessa laitteessa, aina samantien äänityksen purku ja tiedostot muualle talteen viemästä Zoomin vähäistä tilaa.

 
Terve!
Käsitit vähän väärin tai oikeastaan minä selitin asian vajavaisesti. Ne äänitteet siis häviävät pc:ltä "jonnekkin", kun irrotan USB-piuhan Zoomin ja pc:n välistä.
Tuon äänitteet koneelle kanavaa (avaa kansio ja tarkastele tiedostoja ohjelmalla resurssien hallinta) pitkin. Eivätkö tallennu pc:lle automaattisesti eli pitääkö ne vielä koneella itse tallentaa johonkin?
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
Antti1
15.12.2011 01:05:14 (muokattu 15.12.2011 01:06:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Terve!
Käsitit vähän väärin tai oikeastaan minä selitin asian vajavaisesti. Ne äänitteet siis häviävät pc:ltä "jonnekkin", kun irrotan USB-piuhan Zoomin ja pc:n välistä.
Tuon äänitteet koneelle kanavaa (avaa kansio ja tarkastele tiedostoja ohjelmalla resurssien hallinta) pitkin. Eivätkö tallennu pc:lle automaattisesti eli pitääkö ne vielä koneella itse tallentaa johonkin?

 
Oletko sä siirtänyt ne tiedostot pois Zoomin muistikortilta tietokoneelle? Jos vain avaat ne resurssienhallinnasta suoraan, niin tottakai häviävät yhteyden katkettua. Eiväthän ne tiedostot ole missään vaiheessa edes käyneet kovalevylläsi.
 
E: Edelleen toistan samaa: H1 käyttäytyy USB:n kautta kuin mikä tahansa muukin massamuisti. Ulkoiset kovalevyt, muistikortit, usb-muistitikut jne. Sama juttu kaikissa, tää ei eroa mitenkään niistä.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Stone
15.12.2011 07:03:44 (muokattu 15.12.2011 11:46:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Oletko sä siirtänyt ne tiedostot pois Zoomin muistikortilta tietokoneelle? Jos vain avaat ne resurssienhallinnasta suoraan, niin tottakai häviävät yhteyden katkettua. Eiväthän ne tiedostot ole missään vaiheessa edes käyneet kovalevylläsi.
 
Kyllä, juuri näin.
 
Oikeata polkua pitkin (=avaa kansio ja tarkastele tiedostoja "resurssien hallinta") olen siirtänyt tallenteet pc:lleni (Zoomin edustajan mukaan), mutta "kämmi" on tapahtunut siinä,kun minä pahvi en ole tajunnut tallentaa filea kovalevylle ERIKSEEN. En ole hirveän valveutunut näihin data kikkailuihin vielä, mutta kyllä se tästä....
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
Klezberg
24.12.2011 16:08:32 (muokattu 24.12.2011 16:09:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Kyllä, juuri näin.
 
Oikeata polkua pitkin (=avaa kansio ja tarkastele tiedostoja "resurssien hallinta") olen siirtänyt tallenteet pc:lleni (Zoomin edustajan mukaan), mutta "kämmi" on tapahtunut siinä,kun minä pahvi en ole tajunnut tallentaa filea kovalevylle ERIKSEEN. En ole hirveän valveutunut näihin data kikkailuihin vielä, mutta kyllä se tästä....

 
Et sä ole sitten vielä SIIRTÄNYT niitä pc:lle, vaan ainoastaan katsonut niitä pc:llä sieltä H1:n muistista. Kun laitat H1:n kiinni tietsikkaan usb:llä, sulle ilmestyy näkyviin se H1 ikäänkuin ulkoisena levyasemana. Ja katoaa näkyvistä kun piuhan irrottaa. Olet avannut sen kansion joka on siellä H1:n sisällä. PC:n kovalevylle ne pitää siirtää/kopioida, jos ne sinne haluaa.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «