Muusikoiden.net
06.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Deering banjo(ko?)
1
accjam
17.12.2009 17:33:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellurei!
olen ekaa banjoa hankkimassa, keskusteluja käynyt jo läpi ja nettikaupoissa pyörinyt.

onko jollakulla kokemusta deeringin goodtime 2 banjosta?

saatavana näyttäis olevan normaalia ja special versiota.. mitkähän on näiden karkeimmat erot?

ja kyseinen soitin on ilmeisesti suht laadukas? ihan nelinumeroista summaa en vielä oo valmis pulittamaan, kun on tosiaan ensisoitin. mutta ihan rimpulaakaan en halua!
halvimmillaan toi special on löytynyt nettikaupasta 460€ ja normaali 410€. ilmeisesti varsin käypä hinta?

kiitos avusta!!

risto
18.12.2009 00:00:15 (muokattu 20.12.2009 13:28:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänestä en tiedä, mutta vaikuttaa aika halpismaiselta kitaran virittimineen. Banjon väritys on tietysti ihan makuasia, mutta itselle tulee vaalesta puusta mieleen halvimpien puulaatujen käyttö. Deering on merkkibanjo, joten hintaa tulee banjolle jo merkistä, vaikka on käytetty halvimpia mahdollisia ratkaisuja.

Kehoittaisin tsekkaamaan myös toista jenkkimerkkiä, nimittäin Goldtonea (www.goldtone.com) Jenkkien banjopalstoilla sitä kehutaan eikä syyttä, laatu on kohdallaan, itselläni on kaksi heidän kaulaansa, Old Time banjossani on White Ladyn vasurikaula ja olen hyvin tyytyväinen siihen. Goldtone suunnittelee banjonsa itse ja kokoonpanee ne myös itse, mutta tilaa osien valmistuksen jostakin idästä, siksi banjot ovat sopivan hintaisia. (Tämän luin joltakin jenkkien banjokeskustelupalstalta).

Esim. mainitsemani OT banjo White Lady on siisti värkki, jos on miettimässä juuri OT banjoa. Ihan oikea banjo, jolla kelpaa ja kehtaa soitella pitkään. Janet Davis Music http://www.janetdavismusic.com/gt5open.html näyttää myyvän sitä hintaan $711. Rahti ja tulli tietysti päälle, mutta tsekkaile. (Janet Davis on vanha ja luotettava banjoputiikki).

Muistaakseni täällä oli joku, joka osti jonkin Goldtonen banjon joitakin aikoja sitten. Käy myös tiirailemassa ja kyselemässä www.bluegrass.fi keskustelupalstalta.

t. Risto

PS. Visa Electron kortilla voi nykyään ostella Jenkeistä ja melkein mistä vaan ympäri maailmaa Paypal tilin kautta. Saattaa se onnistua suoraankin aivan kuin luottokortilla, mutta tilillä vaan pitää olla ao. rahamäärä. Tästä jälkimmäisestä tavasta en siis ole varma (koska Paypal kuitenkin käyttää jotakin ruotsalaista pankkia välissä), mutta ainakin siis Paypal tilin avaamalla.

Näillä ohjeilla: http://www.kuopassa.com/weblog/2008 … sa-electronin-kytkeminen-paypaliin.

Itse olen ostellut eBaysta tavaraa ja toimii hienosti. (Off-topikkina: juuri olen ostamssa vesipumppua amazon.comista ja hinta jää jonnekin noin puoleen kotimaan hinnoista).

PPS. Se vaan vielä tiedoksi, että Paypalin valuuttakurssit eivät kuitenkaan ole siitä parhaasta päästä. Esim kun kurssi oli pankissa n. 1.43, niin Paypalissa eurolla sai n. 1.39 taalaa.

"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
accjam
20.12.2009 22:14:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset vinkeistä! Rekisteröidyinkin tonne bluegrassin sivustolle, hyvä foorumi! Hakusessa mulla on 5-kielinen banjo. Alkoi toi Deeringin Boston malli kiinnostaa. Saattaapi tulla sellainen tänne Turkuun keväällä.. =)

risto
22.12.2009 01:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

accjam: ... Hakusessa mulla on 5-kielinen banjo.

Juu juu, juuri niistä mä puhuinkin. Itse aloitin 5-kielisellä, sitten oli välivaiheena 4-kielinen irkku ja sitten takas 5-kieliseen...

Alkoi toi Deeringin Boston malli kiinnostaa. Saattaapi tulla sellainen tänne Turkuun keväällä.. =)

Okei ja onnea peliin, ja ihan just noin, mikä vaan kunnollinen peli kannattaa hankkia heti jos on vakavissaan ja varsinkin kun sulla on musataustakin valmiina...

"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti