Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Viulun puhdistus
1
RonttiLontti
28.08.2009 17:08:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoi!
 
Mulla on viulun otelauta kerännyt jotain möhnää ajan saatossa samoin kuin tapit on vähän tahmasia. Mitähän kannattaisi käyttää noiden puhdistukseen, ei varmaan mitään tolua?
 
Ajattelin mennä ihan musiikkiliikkeeseen kysymään myös, mutta siellä kuitenkin myyvät jotain aitoa barokin ajalta olevaa alkuperäistä viulunpuhdistusnestettä hintaan 10€/tippa, joten jos teillä jotain pirkkaniksejä tai muuta toimivaa olisi tarjolla niin kiitos!
 
Samalla ajattelin puhdistaa hartsipölyt rungosta, mitenhän se onnistuis?
 
Teijo K.
31.08.2009 16:45:58 (muokattu 03.09.2009 10:26:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RonttiLontti: Hoi!
 
Mulla on viulun otelauta kerännyt jotain möhnää ajan saatossa samoin kuin tapit on vähän tahmasia. Mitähän kannattaisi käyttää noiden puhdistukseen, ei varmaan mitään tolua?
 
Ajattelin mennä ihan musiikkiliikkeeseen kysymään myös, mutta siellä kuitenkin myyvät jotain aitoa barokin ajalta olevaa alkuperäistä viulunpuhdistusnestettä hintaan 10€/tippa, joten jos teillä jotain pirkkaniksejä tai muuta toimivaa olisi tarjolla niin kiitos!
 
Samalla ajattelin puhdistaa hartsipölyt rungosta, mitenhän se onnistuis?

 
Vesi, mikrokuituliina. Liina nihkeäksi, ei märäksi.
 
On aitoa barokin ajalta olevaa puhdistusnestettä.
 
Aina saa kärsiä ja hävetä. Vastustamme niitä jotka kuohivat sanan. Runot eivät ole piirakoita emmekä me sillejä.
RonttiLontti
01.06.2011 18:38:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unohtuikin kiittää. Kiitos neuvosta!
 
kardemumma-t
23.04.2013 17:10:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun viulun joku edellinen omistaja on käynyt puhdistuttamassa ja se on sitte puhdistettu väärin, joten nyt kesällä aion vielä sen puhdistukseen. Yksi viulujen korjaaja sanoi, että se pitäis pintakäsitellä uudestaa, että siitä saa tosi hyvän. Joten onko kellään kokemuksia tälläsestä operaatiosta ja paljon maksoi ja missä?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «