Muusikoiden.net
03.12.2016

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hagstrom PA 100 solid state
1
Peedros70
05.08.2008 09:12:37 (muokattu 05.08.2008 09:37:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Appiukko oli viemässä kyseistä laitetta hyötykäyttöasemalle, oli ollut varastossa jo monta vuotta toimettomana kun Kaiutinkaappi oli mennyt aikoinaan rikki.

Löytyykö keneltäkään tietoa kyseisestä vehkeestä, arvosta tai minkälaisen kaapin kautta voisi vehjettä testata?

Löysin sivun kyseisestä vehkestä
http://www.haskinshagstroms.com/Joh … stroms&page=gallery&sub_section=329

Kefiiri
14.08.2008 15:40:11

Löytyykö keneltäkään tietoa kyseisestä vehkeestä, arvosta tai minkälaisen kaapin kautta voisi vehjettä testata?

Mä nyt vastaan jotain, ettei hienoa masiinaa sivuuteta tykkänään.

Tuo on primitiivinen mutta vankka vekotin. Nykyään saa suunnilleen jo satasella kompaktimman kokoisia ja suorituskyvyltään suvereenimpia mikserivahvistimia. Mutta tuo kestää sekä roudaamista että käyttöä, ja härvelin olemus huokuu hellyttävää menneen ajan rautalankatunnelmaa.

Vajaa miljardi vuotta sitten olen tuollaisen kanssa soittanut muutaman keikan. Suhisee ja tuhisee, mutta soundi on verrattain kelvollinen.

Hagström-keräilijöitä näyttäisi olevan M:netissäkin, semmoiset varmaan olisivat vehkeestä kiinnostuneita ellet itse tarvitse lauluvahvaria treenikämpälle.

Vanhoissa, käyttämättä olleissa vahvistimissa elektrolyyttikondensaattorit ovat voineet kuivettua ja aiheuttavat monenlaista pulmaa vehjettä testatessa. Vaurioiden välttämiseksi olisi varminta viedä väline elektroniikkahommista perillä olevan tahon testattavaksi.

En tiedä miten harvinaisia transistoreita tuossa on käytetty. Vehje on iältään sellainen, että ne voivat olla hankalasti korvattavia germaniumtrankkuja. Silloin en ottaisi sitä riskiä että viallinen kondensaattori aiheuttaa niiden kärähtämisen.

Eikö laitteen takana ole mitään merkintää sopivasta kaiutinkuormasta? Kahdeksan ohmia lienee aika varma valinta. Olikos tuossa kaiutinliitännöissä XLR -liittimet?

Vaari45
24.08.2015 21:30:02

Minulla on ko Hagströn PA 100 - 6 kanavainen nuppi ja itse tehty kaiutin (2x3 kaiutnta, siis molemmille pa:lle omat kajarit). Muuten toimiva peli mutta jousikaiku ei pelitä kunnolla. Jos jotain kiinnostaa, voisin luopua siitä "hyvään kotiin" esim. keräilijälle.

KoskPaavo
25.08.2015 22:49:29

Jess," Eko Raikaa" -triolla oli tuommoinen 45 vuotta sitten.

"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti