triplis 12.06.2005 19:26:17 | |
---|
"Soitetaanko vaihteeksi heviä?" |
JK 13.06.2005 09:39:09 (muokattu 13.06.2005 09:39:33) | |
---|
Mulla on noita kaksi kappaletta. Ensin tilasin yhden ja totesin toimivaksi ja tilasin perään toisen. Olleet mukana nyt kolmella keikalla ja pelaavat hyvin. Hinta/laatusuhde on kohdillaan ja ääntä piisaa kyllä. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
Puavali 13.06.2005 10:05:57 | |
---|
Kitaristilaulaja hommasi tuollaisen, kyllä se monitorointiin käy ja jopa pikkukeikan PA:aksi. Olisivat muuten vetäneet aksutisesti, kitara ois ollu ehkä liijan hiljainen. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
triplis 13.06.2005 22:49:11 | |
---|
Hyvä tietää että hoitaa hommansa. Pitää pistää tilaukseen... "Soitetaanko vaihteeksi heviä?" |
Zarmo 14.06.2005 00:19:34 | |
---|
Hyvä tietää että hoitaa hommansa. Pitää pistää tilaukseen... Torilla tais olla yks käytetty Lukekaa runoutta
GAS ei kuole, GAS nukkuu! |
aarnikotka 16.06.2005 00:56:35 | |
---|
Torilla tais olla yks käytetty Joo.. mulla OLI. Elikkäs melko uusi vehjas. Monitorina, eli siihen käyttöön johon on tarkoitettukin varmaan ihan kelpo peli. Kokeilin sitä Rolandin sähkörummuille, mutta siihen käyttöön oli täysin sopimaton äänenväriltään. Soundit jäi aika ohueksi, eikä alapäätä ollut riittävästi rummmuille. |
Puavali 16.06.2005 21:12:31 | |
---|
Joo.. mulla OLI. Elikkäs melko uusi vehjas. Monitorina, eli siihen käyttöön johon on tarkoitettukin varmaan ihan kelpo peli. Kokeilin sitä Rolandin sähkörummuille, mutta siihen käyttöön oli täysin sopimaton äänenväriltään. Soundit jäi aika ohueksi, eikä alapäätä ollut riittävästi rummmuille. Uskon tuon, ei oo hifi eikä edes hihi äänenlaatu siinä. Mutta monitorina riittävä. Vaikka voisi olla parempikin. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Antti1 18.06.2005 20:41:46 | |
---|
Uskon tuon, ei oo hifi eikä edes hihi äänenlaatu siinä. Mutta monitorina riittävä. Vaikka voisi olla parempikin. Riippuupi vähän muuten vaatimustasosta ja monitorien käytöstä, mutta huonosointiset monitorit saattavat vuotaa ikävästi lavan ulkopuolelle, pilaten saliin tulevaa ääntä. Ei hyvä, ei hyvä. Eikä sen parempi vaihtoehto ole sekään, että elementit sanovat poks jossain vaiheessa setin, koska ovat mitä sattuu. Tämän takia en suosittele ihan niitä halvimpia ja kurjasointisia pönttöjä hommaamaan. Tosin alottelevilla bändeillä tuo ei nyt ole se ensimmäinen asia johon tulisi kiinnittää huomiota. Ylimääräistä rahanmenoa kannattanee kuitenkin pyrkiä välttelemään parhaansa mukaan. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Puavali 18.06.2005 21:58:45 | |
---|
Riippuupi vähän muuten vaatimustasosta ja monitorien käytöstä, mutta huonosointiset monitorit saattavat vuotaa ikävästi lavan ulkopuolelle, pilaten saliin tulevaa ääntä. Ei hyvä, ei hyvä. Eikä sen parempi vaihtoehto ole sekään, että elementit sanovat poks jossain vaiheessa setin, koska ovat mitä sattuu. Tämän takia en suosittele ihan niitä halvimpia ja kurjasointisia pönttöjä hommaamaan. Tosin alottelevilla bändeillä tuo ei nyt ole se ensimmäinen asia johon tulisi kiinnittää huomiota. Ylimääräistä rahanmenoa kannattanee kuitenkin pyrkiä välttelemään parhaansa mukaan. En minä kyllä itsele tuollaista ostaisi, mutta olenkin kultakorvahifisti... kalamies#19 >-)))>
poppamies 18.06.2005 23:25:17 | |
---|
Uskon tuon, ei oo hifi eikä edes hihi äänenlaatu siinä. Mutta monitorina riittävä. Vaikka voisi olla parempikin. Laulumonitorin pitääkin olla keskiäänivoittoinen eikä välttämättä sovi esim. sähkörummuille, puhumattakaan "hi-fi'stä". Mahdollisesti myytävänä EBS MultiComp jos hyvin sattuu. En myy sittenkään! Saatan sensijaan myydä jotain muuta. |
JK 19.06.2005 11:44:54 | |
---|
Riippuupi vähän muuten vaatimustasosta ja monitorien käytöstä, mutta huonosointiset monitorit saattavat vuotaa ikävästi lavan ulkopuolelle, pilaten saliin tulevaa ääntä. Ei se lavan ulkopuolelle vuotaminen ole kiinni siitä onko monitori hyvä/huonosointinen. Eikä niitä monitoreja ole tarkoituskaan ajaa niin kovaa, että ne kuuluvat salin puolelle. Meillä ne ovat lähinnä rumpalin ja solistin käytössä jotta kuulevat muun bändin paremmin. Ei hyvä, ei hyvä. Eikä sen parempi vaihtoehto ole sekään, että elementit sanovat poks jossain vaiheessa setin, koska ovat mitä sattuu. Harvemmin niistä elementit menevät ihan ykskaks. Ennemmin jokut juotokset tai kytkimet menee jos on mennäkseen. Tämän takia en suosittele ihan niitä halvimpia ja kurjasointisia pönttöjä hommaamaan.Tosin alottelevilla bändeillä tuo ei nyt ole se ensimmäinen asia johon tulisi kiinnittää huomiota. Ylimääräistä rahanmenoa kannattanee kuitenkin pyrkiä välttelemään parhaansa mukaan. Jos monitori maksaa 115 euroa niin ei siltä mitään hifisoundia voi odottaakkaan. Älä kuitenkaan heitä kommetteja kurjasta soundista ennenkuin sulla on kokemukseen perustuvaa faktaa. Meille nuo ovat ihan toimivat monitorit, ajavat asiansa ihan täysin. Olleet mukana nyt neljällä keikalla ja olemme bändin kanssa ihan tyytyväisiä. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
Antti1 19.06.2005 23:12:01 | |
---|
Ei se lavan ulkopuolelle vuotaminen ole kiinni siitä onko monitori hyvä/huonosointinen. Enpä tätä nyt tässä tarkoittanutkaan. Lueppa uudestaan ajatuksen kanssa. Jos et vieläkään ymmärrä, niin annappa mun selostaa: hyvä monitori soundaa hyvältä, huono huonolta. Kun hyvä monitori vuotaa saliin=ei kovin paha asia. Kun huono monitori vuotaa saliin=paha asia. Eikä niitä monitoreja ole tarkoituskaan ajaa niin kovaa, että ne kuuluvat salin puolelle. Ei ole, ei. Ei ole tarkoitus tykittää täysiä myöskään niitä Marshall pinoja, jotka kuuluvat salin ja koko perhanan keikkapaikan ulkopuolelle. Jostain kumman syystä näin tapahtuu kuitenkin kovin usein. Tässä pieni kärjistetty esimerkki: kitaristi soittaa lujaa --> monitoreista ei kuulu mitään hiljaisella --> monitorit on lujaa --> monitorit vuotaa saliin. Harvemmin niistä elementit menevät ihan ykskaks. Ennemmin jokut juotokset tai kytkimet menee jos on mennäkseen. Parilla tuttavallani (Pyronius täällä ja yhdellä nimeltä mainitsemattomalla rumpalilla) on kokemusta tuosta juurikin the boxin tuotteiden kanssa. Eipä juuri nyt noista samaisista pöntöistä, mutta kuitenkin. En väitä toki että noi nyt olisi vastaavan hintaluokan muita mööpeleitä yhtään huonompia. Saattavat kestää yllättävänkin rajua käyttöä. Saattaa myös olla, että noita rikkoutuneita kaiuttimia on käytetty väärin. Ken tietää, barbie ei. :) Jos monitori maksaa 115 euroa niin ei siltä mitään hifisoundia voi odottaakkaan. Älä kuitenkaan heitä kommetteja kurjasta soundista ennenkuin sulla on kokemukseen perustuvaa faktaa. En nyt halua nussia pilkkua, mutta olenko jossain vaiheessa puhunut juuri noista pöntöistä? Tarkoituksenani oli ainakin ilmaista näin yleisesti ottaen. Kaiken kukkuraksi soundeista on kovin paha sanoa yhtään mitään faktaa. Makuasioita sanoi koira, kun pallejaan nuoli... Meille nuo ovat ihan toimivat monitorit, ajavat asiansa ihan täysin. Olleet mukana nyt neljällä keikalla ja olemme bändin kanssa ihan tyytyväisiä. Homma roger. Toinen tykkää, toinen ei. Mä en aio edes koittaa onneani ns. epävarmojen tapausten kanssa, joihin nuokin mun mielestä kuuluvat. Turha näistä nyt on herneitä nenään vetää, kun en mä tässä edes noita kyseisiä pönttöjä haukkumassa ollut. Mun elämäni ohjenuora on, että köyhän on turha ostaa halpaa. Edullista tottakai. Halpaa, not. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
JK 20.06.2005 08:58:33 | |
---|
Enpä tätä nyt tässä tarkoittanutkaan. Lueppa uudestaan ajatuksen kanssa. Jos et vieläkään ymmärrä, niin annappa mun selostaa: hyvä monitori soundaa hyvältä, huono huonolta. Kun hyvä monitori vuotaa saliin=ei kovin paha asia. Kun huono monitori vuotaa saliin=paha asia. Ymmärryksessä ei ole mitään vikaa. Eikä myöskään ongelmaa "vuodon" kanssa. Edelleenkin: Monitorien tehtävänä on auttaa bändiä kuulemaan toisensa. Ei ole, ei. Ei ole tarkoitus tykittää täysiä myöskään niitä Marshall pinoja, jotka kuuluvat salin ja koko perhanan keikkapaikan ulkopuolelle. Jostain kumman syystä näin tapahtuu kuitenkin kovin usein. Tässä pieni kärjistetty esimerkki: kitaristi soittaa lujaa --> monitoreista ei kuulu mitään hiljaisella --> monitorit on lujaa --> monitorit vuotaa saliin. Noin käy jos homma ei ole kokonaisuudessaan hanskassa. En nyt halua nussia pilkkua, mutta olenko jossain vaiheessa puhunut juuri noista pöntöistä? Tarkoituksenani oli ainakin ilmaista näin yleisesti ottaen. Kaiken kukkuraksi soundeista on kovin paha sanoa yhtään mitään faktaa. Makuasioita sanoi koira, kun pallejaan nuoli... Huomaa otsikko. Itse kerroin siitä mitä otsikossa kysyttiin. Turha näistä nyt on herneitä nenään vetää, kun en mä tässä edes noita kyseisiä pönttöjä haukkumassa ollut. Mun elämäni ohjenuora on, että köyhän on turha ostaa halpaa. Edullista tottakai. Halpaa, not. Kellähän se herne meni nenään? Mulle on ihan sama mitä hankit ja millä hinnalla. Huvittaa vaan se, että täällä Mnetissä suurimpia asiantuntijoita on yleensä ne, joilla on vähiten kokemusta, kilometrejä ja lavoja takana, mutta kyllä se siitä. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
Antti1 20.06.2005 10:58:55 | |
---|
Kellähän se herne meni nenään? Mikäli muhun viittaat, niin kovinpa väärässä olet. Yritin ilmaista oman mielipiteeni kovin asiallisesti, siinä ilmeisesti ainakin sun mielestä epäonnistuen. Huvittaa vaan se, että täällä Mnetissä suurimpia asiantuntijoita on yleensä ne, joilla on vähiten kokemusta, kilometrejä ja lavoja takana, mutta kyllä se siitä. En nyt jaksa enempiä vääntää, kun ei tästä nyt näy loppua taas tulevan. Sanonpa vaan, ettei välttämättä kannata puhua kokemuksen ja lavojen määrästä yhtään mitään, kun ei ole minkäänlaista tietopohjaa. Varmasti monet on täällä enemmän keikkailleet, mutta on noita keikkoja tullut tehtyä itsekin jonkun verran sekä soittajan että miksaajan roolissa. Toki tuossa sun kommentissa on perää noinniinkun yleensäottaen, enkä mäkään kaikkea väitä tietäväni. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Puavali 22.06.2005 08:40:30 | |
---|
Laulumonitorin pitääkin olla keskiäänivoittoinen eikä välttämättä sovi esim. sähkörummuille, puhumattakaan "hi-fi'stä". Ei sen saundi ole niinkään keskiäänivoittoinen, vaan epäselkeysvoittoinen... Laitan mieluummin Rolandin Micromonotorin tolpan nokkaan ja kuuntelen monitoroinnit siitä. kalamies#19 >-)))>
poppamies 22.06.2005 12:22:47 | |
---|
... Laitan mieluummin Rolandin Micromonotorin tolpan nokkaan ja kuuntelen monitoroinnit siitä. Hei. Muistin samalla että mulla on 2 kpl tuollaisia Roland Micromonitorin tapaisia passiivimonitoreja jouten. Malli on Roland MS-30. Mustat, 6 ohmia, säädettävällä bassorefleksiaukolla. Mahdollisesti myytävänä EBS MultiComp jos hyvin sattuu. En myy sittenkään! Saatan sensijaan myydä jotain muuta. |