Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten "jouduitte" bändiin
1 2 3 4 5
Jzci
24.02.2005 01:17:48 (muokattu 24.02.2005 01:18:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puoli vuotta olin soittanut kitaraa ja ajateltiin kaverin (silloisen rumpalin) kanssa perustaa maailman kovin rokkibändi. Sitten siltä pohjalta että "hei, se kaveri osaa soittaa sitä" kerättiin muutamat kaverit mukaan ja alettiin soittamaan (erittäin huonosti) G n'R:ää.
 
Hevibändiin liityin kun puolituttu kaveri kysyi että tuutko soittaan kun tuo yks lähti pois.
 
Muutamiin projektiluontoisiin kyhäelmiin olen yleensä joutunut/päässyt kun joku on pyytänyt ja olen mennyt.
 
Jonte
25.02.2005 14:11:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyiskö semmosia hauskoja,erikoisia,dramaattisia tarinoita?
 
Työpaikalla perustettiin bändi, ja siinä ei vielä ollut basistia. Minun piti pystymetsästä revittynä alkaa opetella basson soittoa vuonna 2001 keväällä. Bändikin on vielä kasassa, enkä ole saanut kenkää. Osittain tietysti johtuu siitä että mulla on farmariauto.
 
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
luopio
25.02.2005 17:53:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikki pelasti minut urheilulta. Lätkä loppu ja ostin kitaran. Sit yhen rumpalikaverin kans soitettii jotai kotiteollisuutta. Sit toi rumpali oli jo aikasemmin soitellu toisten tyyppien kans ja mä vaan ajauduin siihen jotenki...
 
se "special child"
käsi
28.02.2005 22:55:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ekan bändin perusti kun olin 8v. kerrostalon rappukäytävässä vesisadetta paossa kaverin kanssa. ikinä ei mitään tehty sillä duolla. mutta perustettiin bändi jamjam bändin innoittamana.
 
sitten, elämä heitti mut vaasaan. toka viikko lukiossa ja tunnin alkua odotellessa joku pitkätukka hinautui luokan eteen ja kysy, oliks sä mun luokalla ja onko meillä täällä seuraava tunti.
 
ko. pitkätukan kanssa vähän myöhemmin aloitimme jamittelun ja ensimmäinen bändi syntyi jossa oli 2 kitaristia ja muita jäseniä etittiin. se kaatui yllättäen siihen että muita ei löytynyt mukaan. vuosi myöhemmin uusi yritys ja menox.
sitten bändit ja kokoonpanot ja ideat ovat vaihdelleet useasti. nyt soitan ekassa bändissä jossa ei ole mukana tuota pitkätukkaa. harmi, sillä on ikävä sen kanssa hengailua ja juopottelua. no, vähän ikävöin sen kanssa soittoakin.
 
tähän bändin päädyin duunin kautta. tupakka huoneessa multa kysy yks hoitaja että soitatko sä jotain ku sulla on plektra koru kaulassa.
-joo, kitaraa.
-me etitään kitaristia
- mä olisin halukas kokeilemaan
-tykkäätkö niskis tyylisestä musasta mutta rockimpaa.
-en oikein mutta kunhan saan soittaa niin opin tykkäämään
 
jonkin aikaa myöhemmin, tänään olis koesoitto, pääsetkö.
ja sillä tiellä oon vieläkin
 
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Dr.El
28.02.2005 22:57:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en joutunu pändiin. mun kaverit joutu mun bändiin.
 
R.I.P Dimebag Darrell 1966-2004
miscage
01.03.2005 12:32:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikin manageria bändissä jonka rumpali kävi treeneissä harvakseltaan (lue: ei koskaan). Rummuttelin hänen sijaisenaan, rummuttelin lisää....ostin omat....jne.
 
"Someday we`ll wave hello, and wish we`d never waved goodbye
Satis
03.03.2005 18:49:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock-bändiin lähdin mukaan veljen pyynnöstä ja folk-pop-bändiin menin mukaan, koska minulla sattui olemaan enemmän taitoa ja kokemusta basistina kuin sen hetkisellä basistilla oli.
 
"Knowledge speaks but wisdom listens" ~Jimi Hendrix
Titan
14.02.2010 15:46:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eka bändi niiQ EVAR perustettiin ylä-aste kavereiden kanssa tuosta vain. Ensimmäinen basso oli mikitetty akustinen kitara. =P
 
Toisen kerran sitten tapasin levykaupassa pari tyyppiä joilla oli bändi. "Ai jaa, no on mulla basso". Jotenkin sitten vain päädyin sinne soittamaan.
 
Kolmas kerta oli sitten näin Muusikoiden.netin kautta.
 
Dramaattista, eikö?
 
"How in the glorious name of Satan did you manage to do that?" - Professor Hubert Farnsworth
JnZm
14.02.2010 17:59:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haudankaivuu kunniaan.
 
Vimeisimpään bändiin ajauduin ihan AMK:n aloittamisen kautta, luokalle sattui basisti jolla myös muuton ja muiden häslinkien kautta bändivajausta. Nyt on ympärille kasattu jo toinen kitaristi, rumpali ja laulaja. Ura urkenee.
 
Vussia, kompuraa ja plaastkomppia
Teijo K.
14.02.2010 22:11:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua pyydettiin tuuraamaan kun alkuperäinen basisti lähti Helesinkiin opiskelemaan. No homma toimi sitten niin hyvin että bändin liideri pyysi jotenkin jäämään kokonaan. No joo, aika lame. Mutta semmosia nää taitaa olla.
Maxwell von Karma
14.02.2010 22:42:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäiseen päädyin puhtaalla Google-tuurilla.
Toisen tarina alkoi, kun tapasin yhden kovan tyypin eräässä nettipelissä. Juteltiin niitä näitä sen kanssa, ja sitte jossain vaiheessa musiikkikeskustelun yhteydessä se sanoi, että sillä olisi sellainen tuttu aika lähellä omaa asuinpaikkaani, jolla on bläk-bändi. Noh, juttelin tämän tutun kanssa ja jeejee.
 
"Juice on legenda! Parhaat kappaleet minusta: Viidestoista yö, katu täyttyy askelista" Jepjep
ninokoo
15.02.2010 10:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekaan bändiin jouduin kun kerroin kitaristikaverilleni ostaneeni basson. Ko. kaveri oli hautonut ajatusta jamittelubändin kasaamisesta. Rumpali oli hollilla joten varattiin treenis ja lähdettiin soittamaan Neil Youngia, Gunnareita, Maidenia jne. Vajaa vuosi soiteltiin ja pidän ko. bändiin liittymistä yhtenä parhaista päätöksistä alkavalla muusikonurallani. Basson olin omistanut noin 2 kuukautta kun aloitettiin.
 
Tämän jälkeen olen liittynyt kahteen bändiin wanted-palstan kautta ja ollut perustamassa yhtä. Yhdessä näistä soitan edelleen ja toinen poiki paikan uudessa metallibändissä.
 
Dramaattista pukkaa olemaan.
 
Lines on my face are getting clearer - and I say goodbye - to my hopes and dreams
Thet
15.02.2010 22:38:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistan ku lukion historian tunnilla mietittiin yhden ala-asteelta saakka tutun kaverin kanssa, että joku bändi ois siisti pistää pystyyn. No me molemmat soitettiin kitaraa ja samalla vuosiluokalla oli kaksi muuta kitaristia. Siitä sitten synty bändi niin, että sanottiin niille että toinen laulamaan ja toinen bassoon ja tää kenen kanssa mietittiin meni rumpuihin. Pari kertaa esiinnyttiin ja sen jälkeen mä lopetin ku en tykänny musatyylistä. Nykyään tää bändi on vaan legenda, jota kännispäiten muistellaan välillä.
 
Nykyiseen bändiin mua pyydettiin.
 
"After the break i'm going to soak my hand in kerosene, light it up, and fistfuck a goat!" - Jon Lajoie
Da Make
19.02.2010 18:35:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuokrasin treeniksen ja sitten löytyi nyttemin jo muualle siirtynyt toinen kitaristi ihan sattumalta kun puheenaiheet osuivat yksiin ravitsemusliikkeen jonossa. Myöhemmin löytyi rumpali jonka kanssa ollaan jatkettu neljättä vuotta muiden jäsenten vaihdellessa. Tyylit vaihtuu, porukka toivottavasti vakiintuu vielä jonain päivänä. Nyt on solisti kehissä ja vaihteeksi basistin paikka avoinna.
 
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Bald Anus
23.02.2010 22:04:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olimme lukion ensimmäisellä luokalla ja katseltiin siinä koulumme itsenäiyyspäivän tanssiaisissa soittavaa abien tanssiorkesteria. Laulajakaveri heitti idean - "Hei, perustetaan meki iskelmäbändi, nii tienataan ihan vitusti!". Tässä sitä sitten ollaan. Toiseen bändiin päädyin sitten sillä tavallisella tavalla - yläasteella perustettiin kavereiden kanssa rokkibändi. Sama bändi kasassa edelleen.
 
Funkånaut
23.02.2010 23:08:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitäpä olenkin jo puolisen vuotta ihmetellyt. Ku ittekään muistais miten.
 
Do fries go with that shake?
spade
23.02.2010 23:15:59 (muokattu 24.02.2010 01:17:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyiseen bändiin:
 
Kaveri soitti ja kysy et voiko mun yhteystiedot laittaa yhelle bändille ku pitäis tuuraaja löytää keikalle ja mähän sanoin et tietty. Niille sijoilleen sit jämähtänyt tuurauksen muututtua vaki pestiksi.
 
Ekaan bändiin:
 
Frendi osti basson ja rupesin sillä treenaa ja ostin sen sit siltä pois.
 
E: Noin typistettynä.
 
Lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas
Topa-
24.02.2010 19:58:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dramaattinen tarina, mua pyydettiin mnetin online chatissa juuri ennen kuin "pääsin" jäähylle. Pistäkää paremmaksi!
 
Murgo
26.02.2010 08:12:52 (muokattu 26.02.2010 08:13:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tutustuin ihan kaverisuhteiden kautta ensin kitaristiin ja sitten muihin, ja kun osin heidän vaikutuksestaan innostuin uudestaan harrastamaan musiikkia, rupesin treenikämpälle alivuokralaiseksi. Jossain vaiheessa sitten ajattelivat että "kun se kerran noin hyvin täällä viihtyy niin kai se voisi jotain bändissäkin soittaa". Alunperin piti opetella toiseksi kitaristiksi, mutta kun siihen hommaan saatiin valmiiksi erittäin osaava kaveri niin minä sitten aloin opetella kosketinsoittajaksi. Opettelu jatkuu nyt neljättä vuotta ja kivaa on ollut.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Van Hannes
26.02.2010 14:13:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverit oli perustamassa bändiä ja soittivat (puhelimella, ehheee) "Hannes tuu soittaan bassoa". No... nyt soitan.
 
"There Can Be Only One Hannes"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «