Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Huonoimmat spiikit?
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Siivekäs
02.01.2004 21:45:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikista urpointa on kyllä se, kun kuka tahansa lavalla oleva henkilö, jonka täytyy esitellä tai muuten näyttää jotain, osoittaa itsestään katsottuna vasemmalle ja puhuu vasemmasta eikä tule ajatelleeksi sitä, että yleisö näkee vasemman oikeana.
 
Olit jotain pimeyttä kauniimpaa.
orfus
04.01.2004 15:11:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tämmönen:
 
"Tämä ei ole enää soundcheck, vaikka se siltä saattaa kuullostaa."
 
?
 
spacemonkeyevolution
04.01.2004 16:29:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan näitä legendaarisia kertoja kun yrittää siinä jotain vääntää tyyliin:
"joo, ei tänne vissii tultu paskaa jauhamaan, eli laitahan komppi pyörimään"
"seuraava biisi tuleekin playpäkkinä, eiku..mitäs hittoa."
"oikeesti näitä välispiikkejä pitää harjotella joku kerta.."
"seuraavaks soitetaan legendaarinen biisin nimeltä enter sandman. Ai, rumpali ei suostukkaan soittamaan. No laitetaan sitten vaikka tällänen."
"onpa täällä tänään vähän porukkaa, mutta sitäkin aneemisempaa. Kiitos kun vaivauduitte katsomaan, jos vielä olutta toisitte lavalle, niin voimme jättää lopusta soittamatta muutaman biisin... ai ei vai? no kärsikää sitten."
"vittu sieki soitat niin paskasti että ei mitään järkee. (kattoo kitaristia) Koetahan soittaa muutama sointu kohalleen seuraavassa kappaleessa joka on muuten ..."
 
Eli tuossa muutamia suhteellisen huonoja. Kyllä biisien välillä mikkiin kertoilu vaatii taitoa, siin tarttee olla aika hyvä et osaa valita oikeet sanat mitä sanoo, jottei kuullosta mukahauskalta tai sitten liian tylsältä.
 
EDIT: "soita, perkele" m.hietala tuska 2000, sopi tilanteeseen.
 
Let the Metal Flow
Sintti
04.01.2004 19:18:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräällä apulannan keikalla rupesi vituttamaan, kun mr. wirtanen selosti lähes joka biisin välissä: "hyvä juhlayleisö"... nuo sanat kuultiin about 101 kertaa sielä.. ;)
 
Humppaa taikka kuole...^_^
Numbie
05.01.2004 13:32:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimisiko samanlainen ratkaisu kuin Liekillä? Ainakin niillä keikoilla, joita olen nähnyt, välispiikit hoitaa basisti...
 
Itku meinas päästä kun mietin vastaavanlaista ratkaisua oman bändin kohdalle...
 
Hyla
05.01.2004 15:19:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itku meinas päästä kun mietin vastaavanlaista ratkaisua oman bändin kohdalle...
 
Meidän bändimme ensimmäisellä ja toistaiseksi ainoalla keikalla minä ainakin hoidin spiikkauksen kitaran takaa, kun laulaja-kitaristi ei rohjennut. Nykyisin uskaltaisi, mutta rumpali ja basisti eivät anna, kuulemma minä olen meistä kahdesta pahasta vähemmän todennäköinen nolaamaan koko porukan:)
 
Ehdottomasti huonoin, suorastaan tragikoominen spiikki irtosi Children Of Bodomin Laiholta jollakin radioidulla keikalla: "Nytriehutaanniinvitunlujaa että lähtee päät irtiiiiii!":D
 
Lähes Barathrum-tason veto:)
 
Exhausted
05.01.2004 18:59:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuossa pari viestiä ylempänä mainittiin toni wirtanen, sillä on kyllä toisinaan ihan kamalia spiikkejä, kirjakielellä vääntää jotain että "arvoisa juhlakansa" tai "seuraavaksi jotain aivan muuta" ja joka kerta sama.
 
itse on tullu monesti päätettyä että en sano sitten keikalla mitään mutta aina tulee sanottua ainakin että "moi me ollaan exhausted" "kiitos" "seuraava biisi on ___" ja "ostakaa levyä". jos on tullu otettua kaljaa niin varmasti lipsahtaa joku paska vitsi sekaan. sitten ei oo kellään kivaa.
Sintti
05.01.2004 21:09:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuossa pari viestiä ylempänä mainittiin toni wirtanen, sillä on kyllä toisinaan ihan kamalia spiikkejä, kirjakielellä vääntää jotain että "arvoisa juhlakansa" tai "seuraavaksi jotain aivan muuta" ja joka kerta sama.
 
itse on tullu monesti päätettyä että en sano sitten keikalla mitään mutta aina tulee sanottua ainakin että "moi me ollaan exhausted" "kiitos" "seuraava biisi on ___" ja "ostakaa levyä". jos on tullu otettua kaljaa niin varmasti lipsahtaa joku paska vitsi sekaan. sitten ei oo kellään kivaa.

 
just tuota se oli sielä niiden keikalla... "arvoisa juhlakansa/-yleisö/-vieraat" oli melko suosittu ja sitten kuulu kans tooosi monesti tuo "nyt/seuraavaksi jotain aivan muuta".. prkl...
 
Humppaa taikka kuole...^_^
Stain
05.01.2004 22:26:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

just tuota se oli sielä niiden keikalla... "arvoisa juhlakansa/-yleisö/-vieraat" oli melko suosittu ja sitten kuulu kans tooosi monesti tuo "nyt/seuraavaksi jotain aivan muuta".. prkl...
 
Niin ja.. hyvää iltaa!!!
 
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
Nazareth
06.01.2004 17:06:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla oli viime uutenavuotena keikka kaverin kanssa kylällä ja menin sanomaan kavutessani kitaran ääreen että
 
"parin kaljan jälkeen esitetään pari kappaletta... tai jotai"
 
ei siinä mitään mutta aiheutti tarpeettomia naurukuolemia
 
ja tästä kesti puol tuntia enne ku ruvettii ees soittamaa
 
Jos uskonto on oopiumia kansalle, ihmiset ovat vaihtaneet miedompiin.
ultimatium
08.01.2004 13:05:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi kyllä ehdottomasti paskimmista ja ajattelemattomimmista välispiikeistä, mistä olen kuullut (en itse ollut paikalla kohta selviävästä syystä), oli Tik Takilla heinäkuun alussa 2002 Kajaanin Prikaatin TJ-konsertissa. Kuvitelkaa tilanne, n. 1600 varusmiestä, joista n.1500 miehiä ja välispiikkinä seuraavaa Petran suusta "No niin, seuraavaksi tuleekin balladi, Ottakaa kaikki rakkaimpaanne kädestä kiinni!". Ja väliaplodit ja huutokonsertti TikTakille... Itsehän olin kyseisenä aikana savukkeella Rajajääkärikomppaniassa, kun lupasivat, että ei ole pakko mennä kuuntelemaan, jos ei halua...
 
T. Pulkkinen the keyboarding wierdo...
mr_b
08.01.2004 13:44:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"No niin, seuraavaksi tuleekin balladi, Ottakaa kaikki rakkaimpaanne kädestä kiinni."
 
Tuohan kuullostaa hyvinkin harkitulta. :-) Aivan loistava.
 
And that's the way it is. Even when we're pissed.
musa
08.01.2004 17:54:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuvitelkaa tilanne, n. 1600 varusmiestä, joista n.1500 miehiä ja välispiikkinä seuraavaa Petran suusta "No niin, seuraavaksi tuleekin balladi, Ottakaa kaikki rakkaimpaanne kädestä kiinni!".
 
Aivan loistava oivallus Petralta. Tilannekomiikkaa parhaimmillaan :-)
 
salmivaara
09.01.2004 10:48:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan loistava oivallus Petralta. Tilannekomiikkaa parhaimmillaan :-)
 
Näinköhän oli vitsiksi tarkoitettu.
 
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
jussiohman
09.01.2004 11:06:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ylivoimaisesti typerintä on se, kun joku vähemmän suosittu/pienempi amatööri bändi, jolla ei ole kauhean fanaattista fanijoukkiota vielä kertynyt, yrittää tosissaan "parantaa" tunnelmaa huudattamalla yleisöä. Tyyliin:
-ONKO TEILLÄ HAUSKAA?
-Joo *muutama huutaja*
-MITÄ? MÄEN KUULE, MÄ KYSYIN OONKOO TEEILLÄÄ HAAUSKKAAAA!!!!!!
-Jee *enää pari jaksaa huutaa*
-MÄ EN KUULE HUUTAKAA PERKELE! NYT MEININKIÄ!
 
Ei jumalauta miksi ei tajua, ettei ole kertakaikkiaan kovin suosittu eikä se yleisö ole kovin innoissaan heistä. Kaikkia lähinnä vituttaa se huuto. Tätä tapahtuu juuri bändi-ilta tapahtumissa.
 
"Tapelkaa pojat, saatte tupakkia"
vantage
09.01.2004 11:33:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin kattomassa jotain ilmaista tapahtumaa joskus muutama vuosi sitten pielavedellä ja siellä jokainen bändi soitti "tahdon rakastella sinua" kappaleen.
Se oli jo itsestään huono juttu.
Sen lisäksi melkein joka bändi sanoi että
-Juokaa nyt jokainen oikein paljon sitä olutta että me saisimme tästä mahdollisimman paljon rahaa.
 
Sen lisäksi yksi bändi jolla oli tyttölaulaja sanoi että
-me lopetamme nyt setin tähän, koska rumpalillamme on uusi tyttöystävä, ja hänen kätensä ovat sen takia niin rasittuneet. Tiedätte kyllä miksi... Tämän takia hän ei kykene enää soittamaan!
 
Tuommoinen nolaus oli mielestäni aika paha juttu jos se omalle kohdalle sattuisi...
 
Annalan Markokin huusi kerran että
-Pojat soittaa tässä välissä nyt jonkun kivan instrumenttaalin niin minä käyn sillä välillä paskalla!
Mutta tuo olikin hyvä välispiikki.
 
Heavy Metal Is The Law
Ylläri
09.01.2004 13:15:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entinen laulajamme päästeli suustaan jatkuvasti kaikenlaisia sammakoita, mutta valitettavasti olen unohtanut suurimman osan. Yksi helmistä oli "Soul Manin" sisään spiikkaus:"Nyt vanha klassikko, jonka kaikki tunnistaa." Sitten kaveri (hän siis soitti myös kitaraa) alkoi räveltää jotain käsittämätöntä sontaa, jolla ei ollut mitään tekemistä "Soul Manin" legendaarisen kitaraintron kanssa...
 
Mutta jos menen hetkeksi totiseksi niin huonoimpia spiikkejä ovat kaikki sellaiset joissa valitetaan tai pyydellään anteeksi: "Sori kun ei kulje mutku soundit on niin syvältä" etc. Ei sitä aina tarvitse happy happy joy joy-naaamaa väkisin vääntää, mutta jonkinlainen itsekunnioitus pitää yrittää säilytttää.
 
Ehkä pahin esimerkki tästä oli muutama vuosi takaperin kun olimme yhteiskeikalla. Toisen bändin kitaristi oli ilmoittanut soittavansa meidän kepittäjämme styrkkarilla. No, mikäs siinä, onhan se logistiseti järkevää. Soundcheckissä ko. kitaristia ei näy missään, mutta mehän emme tietenkään ottaneet asiasta ongelmaa.
 
Hetkeä ennen keikan alkua tämä kitarasankari sitten pelmahtaa paikalle kohtuullisessa nousuhumalassa. Ei muuta kuin lavalle ja soitto soimaan. Ekan biisin ajan äijä tappelee vahvistimen kanssa silmät kierossa. Biisin loputtua hän karjaisee mikkiin:"Tulkaa nyt v***u joku näyttämään miten tästä paskasta saa kunnon säröö!"
 
Kitaristimme tekee työtä käskettyä, mutta pian selviää ettei hänen putkifenkustaan löydy tarpeeksi rankkaa säröä. Niinpä bändin loppukeikka menne niin, että joka biisin välissä kitaristi huutaa mikkiin:"Sori kun soundit on mitä on kun joutuu tollasella paskalla soittaan."
 
Voitte arvata että kitaristiamme otti pannuun ja rankasti. Tämä toinen kaveri ei vaivaudu tuomaan omia kamojaan tai edes tulemaan paikalle soundcheckiin ja sitten vielä kehtaa marista kun soundit ei ole täydelliset - ja vielä yleisölle!
 
Hups, meni taas saarnaksi...
 
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Rautakivi
20.01.2004 09:52:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä spiikit on aika omalaatuisia: www.mikseri.net/kukkalapio Melkein joka rallin alussa laulaja kertoo mistä ralli kertoo. "kertoo naisesta marjatta kukkamaaria rotanmaksalaatikko... jne"
 
Sir Härö
22.01.2004 08:28:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites ois:
"Yleiön pyynnöistä huolimatta soitamme vielä pari biisiä..."
 
Erimies
22.01.2004 11:49:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tämmönen:
 
"Tämä ei ole enää soundcheck, vaikka se siltä saattaa kuullostaa."
 
?

 
Toihan on oikeesti ihan loistava spiikki!
 
Paskin taas on ehkä "Kiitti, tää seuraava on..." ja tietysti joka biisin väliin.
 
"Avaruudessa kukaan ei huomaa komeuttasi" - Carlos
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «