Muusikoiden.net
30.10.2020

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lämppäribändien kohtelu
1
Nuuska
18.03.2019 21:04:29 (muokattu 18.03.2019 21:05:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tervehdys

Tänään tuli Gramexpress ja kannessa Lauri Tähkä.

Tapasin miehen Forssan Holjat tapahtuman takahuoneteltassa 04 08 2017. Olin paikalla Kasevan miksaajana. Hämmästykseni oli suunnaton, kun hän minut nähdessään hihkaisi "Terve Nuuska" - johon minä varovaisesti, että olemmeko kenties tavanneet aiemmin. Johon hän vastasi, että oli joskus ammoin Kuudennusmiehet yhtyeensä kanssa ollut jossain lämppärinä - minä olin pääesintyjän miksaaja ja mun kamat. Olin kuulemma hoitanut heidän osuutensa hyvin. Toivottavasti myös pääesiintyjän - tod näk Röyhkä tai Clifters.

No joka tapauksessa tämä herätti muiston siitä, kuinka monet orkesterit kohtelivat heidän pa-kamojaan käyttäviä bändejä tosi paskamaisesti. Siitä on omaakin kokemusta - nimiä en viitsi mainita. Vähän tyyliin, että laulumikkiä pikkasen raolleen ja muut kiinni ja mieluummin menkää pois etc.

Itse yritin aina kohdella lämppäreitä hyvin - olihan se parempaa ajankuluakin kuin takahuoneessa kyhjöttäminen. Toivottavasti kenellekään ei jäänyt traumoja miksauksistani.

Tämän pitkähkön johdannon laitoin alustukseksi - kertokaa millaisia kokemuksia teillä muilla on - sekä lämppäribändien, että pääesiintyjien muistoja kehiin.

Kiitos

Nuuska

Wanha äijä - miksannut muutamaa orkesteria joskus ja ehkä vielä nyt ja ensi vuonnakin.

Kari Vieri
02.04.2019 13:34:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro

Mielessä on vieläkin yhden nimeltä mainitsemattoman bändin keikka, jonka sinä hoidit niin mainiosti että hymy jäi huulille pitkäksi aikaa!!!

Kartsa
VIPMetal
04.04.2019 00:40:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelle jäänyt tämmösenä harrastelijarokkarina mieleen hyvin toissa vuonna soiteltiin Heroes Dont Ask Why -yhtyeemme kanssa kakkoslavalla WS Arenalla Vaasassa Waltarin ja Kilpi-orkesterin välissä. Takahuoneessa oli mukava meininki ja meitä lämppäreitä kohdeltiin tosi hyvin. Miksaajakin hoiti meidät, vaikka tietokatko oli tullut ja joutui juostessa hoitaa meidät samalla. Erittäin mukava oli jauhaa mm kitarakamoista ja vanhoista marsuista yms. Erittäin hieno muisto jäi tuosta keikasta.

Joskus 2004 Indican lämppärinä oltiin sen aikaisella bändillä ja sekin jäänyt mieleen italialaistyylisen keikkamanagerin johdosta melko päinvastaisella meiningillä. Noh, tytöt hymyili meille nätisti ja keikkakin miksattiin ilmeisen kohtuullisesti.

Eräällä festarilla päästiin soittamaan taannoin ja onneksi basistimme ei nähnyt tilannetta, jossa Gibsonin keissit lensivät kaaressa mitä vittua nämä tekevät täällä -huutojen säestämänä, kun illan pääartisti Jannica B aloitti load-inniään. Lavamies olisi voinut lentää itsekin sen jälkeen kaaressa eteenpäin... =)

Varmaan pahimmat kokemukset ovat kuitenkin harrastelijabändien festareista, missä ei oikein mikään toimi ja ollaan kuin GnR. Pääsääntöisesti kohtaamiset ovat olleet suht mukavia, varmaan omakin asennoituminen asioihin on vaikuttanut tilanteisiin.

Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
Marzi
09.05.2019 19:30:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lestijärven Discolandissa oltiin joskus keikalla ja matkalla saatiin keikkamyyjältä tieto et tänään on sit lämppäri ja ne käyttää ainakin meidän rumpuja ja bassokamoja tjsp. No päästään paikan päälle jotenkin vähä myöhässä ja laitetaan hommat pystyyn. Saadaan check tehtyä ja ovet taitaa aueta mestaan. Lämppärin sakkia alkaa tulla paikalle laittelemaan omiaan paikoilleen.

Siinä sit kaveri kysäisee meidän kitaristilta et josko hän vois koittaa sen kamoilla soittaa. Tarjottiin tietty vahvistinta. Kaveri siihen et joo kitaraa tarvis kans. Vähän omituista. No sit kysästiin et tarviiko pedaaleita kans ja tuumi et voin mä niitäkin joo. No rämpytteli siinä hetken ja istui sit meidän kans bäkkärille ja söi jääkaapista voileipää ja tais avata oluenkin. Jossain kohtaa selviää ettei se oo mikään bändin tyyppi lainkaan vaan ihan random hahmo. Tuli vaan isolla pokalla kokeilemaan kitarakamoja ja syömään eväitä.

Tuli myös keikan jälkeen lavalle kyseleen et hei, voinks mä tulla bäkkärille, mä olin se joka oli päivällä soittamassa. Siinä kohtaa annettiin niskaperseotetta porukalla. :)

Tarpeeksi on aivan liian vähän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2020, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti