Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pikku-Pa-laite kokemuksia
1
rimpishanski
08.10.2016 19:53:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
Olisko jollain kertoa kokemuksia esim. seuraavista pa-laitteista: HK nano 600 ja TB Technologies ES 530?
Tarkoitus olisi soitella ja laulella one-man-bandinä niiden kautta ravintolassa. Molemmat mainitsemani laitteet toimivat stereona, mikä mulla on ehdoton vaatimus.
Minua mietityttää lähinnä se, että lähteekö niistä tarpeeksi löylyä tuollaisen n. 100 tilaisuuteen.
Kiitokset vastauksista terveisin Rimpishanski
 
iekku84
13.10.2016 07:30:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain HK.n tuotetta kuuntelin joskus paikallisessa musakaupassa. Hyvälle kuullosti, mut vaikea sanoa riittääkö ravintolaan...
Osta pari aktiivikaappia esim turbosoind milan m12 jne... ja muuta et enää tarvitse.
 
Pessimisti ei pety.
oksatboys
13.10.2016 12:57:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippu varmaankin ihan siitä että onko yleisö hiljaa vai ei, ja toki esiintymistilan akustiikasta. Sata mölisevää känniurpoa peittää varmana noi pikkusysteemit.
 
nisumaka
13.10.2016 13:22:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä arvaisin, että voi jäädä toisinaan liian pieneksi. Meillä oli 12" / twiiter aktiivikaappi 150 W kipale, ja tuo riitti. Jos tarvitsisit vain "kuulutussoundin" keskialueelle, varmaankin nuokin systeemit pelaisivat, mutta fysiikan lait vaan tulevat vastaan, eli arvelen, että fyysisesti kaiuttimet alkavat säröillä musiikkitoistossa tavanomaisessa, meluisassa raflassa. Jos hoitaisit "kirkkokeikan", noi olivat riittävät ihan tollaiseen 400 - 600 hengen kirkkoon.
 
basisti1971
14.10.2016 09:19:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Ei henkilökohtaista kokemusta ko. laitteista, mutta vahvasti samaa mieltä jotta:
 
nisumaka: ...mutta fysiikan lait vaan tulevat vastaan, eli arvelen, että fyysisesti kaiuttimet alkavat säröillä musiikkitoistossa tavanomaisessa, meluisassa raflassa.
 
Jos ultrapieni koko vaikkapa polkupyörällä/kaljakärryn avittamana keikoille kulkemisen vuoksi, ja pienen koon mukanaantuoma kova hinta ei ole ehdoton vaatimus:
 
iekku84: Osta pari aktiivikaappia esim turbosoind milan m12 jne... ja muuta et enää tarvitse.
 
Olisi ainakin omasta mielestä huomattavasti kustannustehokkaampi vaihtoehto.
Tai joku useammalla yläpääelementillä varustetuista pilariratkaisuista.
 

 
rimpishanski: Tarkoitus olisi soitella ja laulella one-man-bandinä niiden kautta ravintolassa.
 
Minua mietityttää lähinnä se, että lähteekö niistä tarpeeksi löylyä tuollaisen n. 100 tilaisuuteen.

 
Huomattavasti tehokkaamilla laitteilla ja huomattavasti pienemmällä yleisömäärälläkin jalkoihin jääneenä, en edes perustaustamusaa-perusbaariin lähtisi noilla yrittämään.
 
Johonkin fiilistelyhiveltelyyn kohtuullisellakin akustiikalla varustettuun kuppilaan jossa yleisö siemailee punaviiniä ja pikkunaposteltavia esityksestä nauttien, toimii nuokin järjestelmät varmasti loistavasti.
Tai em. kirkossa.
 

 

 
rimpishanski: Molemmat mainitsemani laitteet toimivat stereona, mikä mulla on ehdoton vaatimus.
 
Ihan silkasta mielenkiinnosta, miksi ehdotonta tuohon käyttötarkoitukseen?
 

 
T:Samuli
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «