Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikseivät pikkubändit julkaise enää cd:itä
1 2 3 4 5
Bonham
14.11.2016 20:27:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Luetun ymmärtäminen? Juurikaan näistä EI ollut kyse.. vaan "oikeista" bändeistä ja "oikeista" levyistä.
 
Ja mikähän sulle on se "oikea" bändi ja "oikea" levy?
 
Mitä sun tekstistä pitäisi ymmärtää lukemalla? "Ostaa mikkisetit ja alkaa tekemään itse" Eikö tuo nyt kata aika lailla paljon? Vaikka on kaikki maailman vehkeet, ei se jälki silti ole helppoa saavuttaa - pätee ihan niihin "oikeisiin" bändeihin. Toki aina on poikkeuksia.
 
Mä näkisin, että ne treenikämppänauhoitukset on loistava treenimuoto ja itsensä kehittämistä - ei suoraan julkaisuun tähtäävää toimintaa.
 
GiovanniDiRondo
14.11.2016 20:57:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: Ja mikähän sulle on se "oikea" bändi ja "oikea" levy?
 
Mitä sun tekstistä pitäisi ymmärtää lukemalla? "Ostaa mikkisetit ja alkaa tekemään itse" Eikö tuo nyt kata aika lailla paljon? Vaikka on kaikki maailman vehkeet, ei se jälki silti ole helppoa saavuttaa - pätee ihan niihin "oikeisiin" bändeihin. Toki aina on poikkeuksia.
 
Mä näkisin, että ne treenikämppänauhoitukset on loistava treenimuoto ja itsensä kehittämistä - ei suoraan julkaisuun tähtäävää toimintaa.

 
En käsitä miksei voi äänittää ja miksata julkaisua itse. Ei se voi huonommalta kuulostaa kuin se loudness -aladobi, jota nykyään lähes kaikki kaupallinen tallennettu musiikki on. ;)
 
Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee.
phiit
14.11.2016 21:52:18 (muokattu 14.11.2016 22:05:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GiovanniDiRondo: En käsitä miksei voi äänittää ja miksata julkaisua itse. Ei se voi huonommalta kuulostaa kuin se loudness -aladobi, jota nykyään lähes kaikki kaupallinen tallennettu musiikki on. ;)
 
Näin juuri, sillon tulee myös juuri sellaista materiaalia kuin ite haluaa eikä tarvi syyttää ketään muuta :)
 
Standardit ja trendit kuuluu vetää wc:stä alas, ei ne klassikkolevyt 60-70 luvuiltakaan mitään korvakarkkia ole aina olleet mutta sehän se on se juttu.
 
Edit: jos vielä miettii niin sama vaivaa myös elokuvateollisuutta, "kaunista" isolla rahalla tehtyä sisällötöntä kuraa lähes kaikki uudet kaupalliset leffat.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Vessajono
14.11.2016 23:26:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GiovanniDiRondo: En käsitä miksei voi äänittää ja miksata julkaisua itse. Ei se voi huonommalta kuulostaa kuin se loudness -aladobi, jota nykyään lähes kaikki kaupallinen tallennettu musiikki on. ;)
 
Lähinnä siinä on se, että ulkopuolinen korvapari pystyy tarkastelemaan materiaalia objektiivisesti. Se ei välttämättä oo yleensä kauheen hyvä merkki jos levynkannessa lukee sama nimi säveltäjän, sanoittajan, äänittäjän, miksaajan ja tuottajan kohdalla.
 
phiit: Standardit ja trendit kuuluu vetää wc:stä alas, ei ne klassikkolevyt 60-70 luvuiltakaan mitään korvakarkkia ole aina olleet mutta sehän se on se juttu.
 
Eikä ole, ei niistä yritetty mitenkään tietoisesti tehdä minkään "jutun" kuuloisia. Ne tehtiin niin hyvin kuin silloisella tietotaidolla oli mahdollista ja parhaita mahdollisia olemassaolevia kamoja käyttäen. Jos Sgt. Pepper olisi voitu tehdä Pro Toolsilla, se olisi aivan varmasti tehty Pro Toolsilla.
 
Ei sillä, kyllä mäkin tykkään vähän ilmavammasta soundista kuin mitä nykyään tehdään mutta toisaalta vielä enemmän ärsyttää se vastareaktio, jonka seurauksena haikaillaan vanhojen mikserien ja etuasteiden perään tai sanotaan paskoja soundeja luomuiksi ja väärin soittamista asenteeksi.
 
Missään asenteessa, saatika elektroniikassa ei ole ikinä ollut mitään taikaa, eikä tule ikinä olemaankaan. Koskaan ei ole ollut kyse mistään muusta kuin siitä, että tehdään hyviä biisejä ja tehdään ne hyvin.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
phiit
15.11.2016 08:09:30 (muokattu 15.11.2016 08:20:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono:
 
Eikä ole, ei niistä yritetty mitenkään tietoisesti tehdä minkään "jutun" kuuloisia. Ne tehtiin niin hyvin kuin silloisella tietotaidolla oli mahdollista ja parhaita mahdollisia olemassaolevia kamoja käyttäen. Jos Sgt. Pepper olisi voitu tehdä Pro Toolsilla, se olisi aivan varmasti tehty Pro Toolsilla.
 
Ei sillä, kyllä mäkin tykkään vähän ilmavammasta soundista kuin mitä nykyään tehdään mutta toisaalta vielä enemmän ärsyttää se vastareaktio, jonka seurauksena haikaillaan vanhojen mikserien ja etuasteiden perään tai sanotaan paskoja soundeja luomuiksi ja väärin soittamista asenteeksi.
 
Missään asenteessa, saatika elektroniikassa ei ole ikinä ollut mitään taikaa, eikä tule ikinä olemaankaan. Koskaan ei ole ollut kyse mistään muusta kuin siitä, että tehdään hyviä biisejä ja tehdään ne hyvin.

 
Eipä tässä paljoa eri mieltäkään voi olla, paitsi siinä että luomusoundi on aina hyvästä :)
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
MarkusB
01.01.2017 01:08:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heräsin todellisuuteen tässä puolisen vuotta sitten. Bongasin lievästi marginaalisen artistin levyn jonka halusin ostaa. Anttilassa ei ole enää top ten puolta :) Citymarketissa ja prismoissa on onnettoman ankea valikoima eli kourallinen jotain parhaimmat iskelmät-tyyppistä ja päälle muutama hittilevy.
 
CD-levyjä saa siis käytännössä vain tilaamalla, jolloin tommoseen 20 € lättyyn lyödään vielä kymppi käsittelykuluja. Ei muuta kun spotify premium, vaikka se ei artistien kannalta käsittääkseni lyö leiville.
 
VIPMetal
01.01.2017 23:50:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite painettiin just bändin eka EP. Havahduin oikeestaan nyt siihen, et levyjä ei enää vaan mene. Aiemmin itekki ollu CD:n puolesta puhuja ja ostellu niitä, mut kyllä tuo Spotify premium on korvannu sen. Toisaalta sen oman levyn kuuntelu onnistuu sitäkin kautta, mutta tietysti tuo hieno kansigrafiikka jää siinä pois. Pikkubändeille toki kätevää, kun yks kuluerä pois omakustanteesta.
 
Heroes Don't Ask Why facebook.com/hdawband
GiovanniDiRondo
02.01.2017 07:10:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CD:n poistuminen näyttämöltä vie mukanaan musiikki-albumin käsitteen. Ehkä se sopii mediana paremmin elistisempään musiikin harrastamiseen, ja suurelle yleisölle isommat kokonaisuudet ovat pikemminkin riesa, eikä useimmille äänenlaadunkaan
ole niin väliä
 
Itselläni Spotify muodostaa musiikinkuuntelusta merkittävän osan, mutta toistaiseksi olen tyytynyt ilmaiseen mainosversioon.
 
Omissa musaprojekteissa olen siirtymässä cd-julkaisuista YouTube-videoiden tekoon. Tässä lähiviikkoina olisi tarkoitus julkaista kokonainen albumi yhtenä ainoana 40 minuutin videona. Kuvaukset ja jälkituotantokin on pääosin valmiina.
 
Videon teko tietysti tuo sitten yhden työvaiheen lisää koko projektiin, mutta toisaalta se voi mahdollistaa uuden yleisön saavuttamisen. Ja tuollainen yhden videon formaatti pitää sitten albumikokonaisuuden ehjänä.
 
Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee.
Kefiiri
02.01.2017 08:07:22 (muokattu 02.01.2017 09:47:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kyseessä Pahvinen Intiaani? Tai onko bändiä kuultavissa jossain? On vaan niin mahtava nimi ryhmällä :)
 
Edit: Facebookissa näyttää olevan jotain infoa!
 
Musaahan voi sinänsä tehdä juutuubiin ilman liikkuvaa videotakin, ja kuuntelijoita kertyy varmasti enemmän kuin fyysisiä levyjä kaupittelemalla. Silti ajatus julkaista musa pelkästään Youtubessa tuntuu ahdistavan epäkonkreettiselta :(
 
Ja kyllähän albumi pitää nauttia kokonaisuutena vaikka nykyinen musiikinkuuntelukulttuuri tuntuu moisen idean hukanneenkin.
 
En ole musiikin asiantuntija.
GiovanniDiRondo
02.01.2017 10:59:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Onko kyseessä Pahvinen Intiaani? Tai onko bändiä kuultavissa jossain? On vaan niin mahtava nimi ryhmällä :)
 
Edit: Facebookissa näyttää olevan jotain infoa!
 
Musaahan voi sinänsä tehdä juutuubiin ilman liikkuvaa videotakin, ja kuuntelijoita kertyy varmasti enemmän kuin fyysisiä levyjä kaupittelemalla. Silti ajatus julkaista musa pelkästään Youtubessa tuntuu ahdistavan epäkonkreettiselta :(
 
Ja kyllähän albumi pitää nauttia kokonaisuutena vaikka nykyinen musiikinkuuntelukulttuuri tuntuu moisen idean hukanneenkin.

 
Tämä on itse asiassa vanha tallenne vuodelta 2009, ja videolla yhtyeen nimi on Wild Broiler. Se sisältää free jazz-henkisen improvisaatiosession johon tehtiin omintakeisesti kuvattu video. Tavoitteena on saada se johonkin taidegalleriaan pyörimään sopivan näyttelyn yhteyteen.
 
Pahvinen Intiaani uskoakseni aloittaa myös äänitysprojektit tässä kuluvan vuoden aikana tai ehkä ensi vuoden puolellakin.
 
Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee.
rintapek
05.01.2017 12:26:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GiovanniDiRondo: En käsitä miksei voi äänittää ja miksata julkaisua itse. Ei se voi huonommalta kuulostaa kuin se loudness -aladobi, jota nykyään lähes kaikki kaupallinen tallennettu musiikki on. ;)
 
Hyvin harva ostaa musaa missään muodossa sen vuoksi, että niinä on nimekäs tuottaja/äänittäjämiksaaja/masteroija.
Mutta jostain syystä ammattimiesten tekemä musa myy. Se ei ole mitenkään sattumaa vaan se on sitä taitoa jolla musa saadaan kuulostamaan niin hyvältä, että se menee kaupaksi.
 
Beatlesien taru ilman George Martinia olis voinut jäädä lyhyeksi.
 
Tottakait sitä voi äänitellä ihan itse, olla kuuro omille virheilleen ja ihmetellä, että vaikka kotipajassa olis kuinka hienot laitteet niin siltikään ei synny semmoista maailmanluokan saundia kuin tahtoisi.
 
Ja julkaisuista mä olen Bonhamin kanssa ihan samaa mieltä. Jos tähtää julkaisuun niin kyllä siihen kannattaa panostaa ja käyttää niitä ammattilaisia.
Jos Matti Möttösellä on tuubissa 50 biisiä jotka kaikki kuulostaa kotipajassa ihan minäitte- meiningiltä tehdyiltä, niin toimittaja/keikkajärkkäri/kiinnostunut vilkaisee kerran ja vaihtaa sivua - eikä enää palaa.
Matti Möttösen muusikon uralle olis parempi, että tuubissa olis vaan vaikka kolme biisiä jotka on tuotettu kunnolla.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
GiovanniDiRondo
05.01.2017 21:46:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä pienten artistien tehtävä tässä musiikin maailmassa on keksiä kaikenlaisia ihmeellisiä ideoita. Toteutus voi jäädä vähän puolitiehen, mutta hyviä innovaatioita voi sitten isommat artistit jalostaa edelleen. Turhaa niitä on pantata jos ei ole varaa palkata maailmanluokan levytuottajaa.
 
Näinhän se on ollut maailman sivu. Epämääräiset ryhmät kehittelee kaikenlaisia juttuja joita sitten tuodaan valtavirtaan.
 
Menestyminen on intohimoisen yrittämisen, lahjakkuuden ja hyvän tuurin ansiota. Jo olemassa olevien juttujen puolivillainen kopiointi tuskin tuo mitään iloa kenellekään. Rohkeasti vaan päätä seinään ja kantapäätä katuun. Ei kämpällä kannata nyhrätä, jos tuntuu siltä ettei ihan vielä kuulosta Rihannalta.
 
Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee.
rintapek
06.01.2017 10:42:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GiovanniDiRondo: Mun mielestä pienten artistien tehtävä tässä musiikin maailmassa on keksiä kaikenlaisia ihmeellisiä ideoita. Toteutus voi jäädä vähän puolitiehen, mutta hyviä innovaatioita voi sitten isommat artistit jalostaa edelleen. Turhaa niitä on pantata jos ei ole varaa palkata maailmanluokan levytuottajaa.
 
Näinhän se on ollut maailman sivu. Epämääräiset ryhmät kehittelee kaikenlaisia juttuja joita sitten tuodaan valtavirtaan.
 
Menestyminen on intohimoisen yrittämisen, lahjakkuuden ja hyvän tuurin ansiota. Jo olemassa olevien juttujen puolivillainen kopiointi tuskin tuo mitään iloa kenellekään. Rohkeasti vaan päätä seinään ja kantapäätä katuun. Ei kämpällä kannata nyhrätä, jos tuntuu siltä ettei ihan vielä kuulosta Rihannalta.

 
Ei tossa ole kyse siitä teetkö sä uutta, innovatiivista ja hyvää musaa.
Vaan siitä miten sinä julkaiset sen. Jos se sinun julkaisusi ei ole riittävän hyvin tehty niin se ei kiinnosta ketään.
 
Vähän niinkuin jos hääbändi tekee mainosvideon vedellen mehtäkukkia sinnepäin resuiset farkut jalassa ja videolla on treenikämppä täynnä tyhjiä kaljatölkkejä niin semmoisella nyt vaan ei oikein saa keikkaa.
Kandee siivota se kämppä, vetää siistit vaatteet kuvauksiin, äänittää se mehtäkukkia hyvin käyttäen osaavaa apua, ja pyytää kuvaajaksi ja editoijaksi joku joka osaa paremmin kuin itse niin mahdollisuudet paranee olellisesti.
 
Määrä tossa ei korvaa laatua. Vaikka olis tarjota sadasta biisistä samanlainen räpiköintivideo niin se vaan vahvistaa sen, että bändi on yhtä surkea kuin miltä näyttääkin.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
phiit
06.01.2017 20:01:15 (muokattu 06.01.2017 20:01:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek:
Jos se sinun julkaisusi ei ole riittävän hyvin tehty niin se ei kiinnosta ketään

 
Kuka tuon voi muka määritellä onko riittävän hyvin tehty muu kuin tekijä itse? Muiden mielipiteethän on vain perseenreikiä, niillä ole mitään merkitystä, paskaa niistä vain ulos tulee :) se joka ei musiikkia itselleen tee, on yksinkertaisesti vain tyhmä.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Kefiiri
06.01.2017 20:37:54 (muokattu 06.01.2017 20:41:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Kuka tuon voi muka määritellä onko riittävän hyvin tehty muu kuin tekijä itse? Muiden mielipiteethän on vain perseenreikiä, niillä ole mitään merkitystä, paskaa niistä vain ulos tulee :) se joka ei musiikkia itselleen tee, on yksinkertaisesti vain tyhmä.
 
Olen kyllä filosofisesti sitä mieltä että jos julkaisu ei kiinnosta ketään muuta kuin tekijää, se ei ole riittävän hyvin tehty. Tai sitten se on hyvin tehty mutta muuten huono :D
 
Phiit:in lainaama rintapekin kommentti viittaa tarkkaan ottaen tilanteeseen, jossa julkaisu ei kiinnosta edes tekijää :/ Mahtaa olla tosi huonosti tehty.
 
En ole musiikin asiantuntija.
phiit
06.01.2017 21:08:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Olen kyllä filosofisesti sitä mieltä että jos julkaisu ei kiinnosta ketään muuta kuin tekijää, se ei ole riittävän hyvin tehty. Tai sitten se on hyvin tehty mutta muuten huono :D
 
Phiit:in lainaama rintapekin kommentti viittaa tarkkaan ottaen tilanteeseen, jossa julkaisu ei kiinnosta edes tekijää :/ Mahtaa olla tosi huonosti tehty.

 
Tässä nyt vähän ehkä anto täysin väärän kuvan :) pointti se että monet hyvät levyt nykysin pilatataan "hyvillä" soundeilla, eli asia mihin uusien bändien ei missään nimessä pidä pyrkiä vaan keskittyä enemmän sisältöön kuin soundeihin.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Vessajono
06.01.2017 21:35:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Kuka tuon voi muka määritellä onko riittävän hyvin tehty muu kuin tekijä itse? Muiden mielipiteethän on vain perseenreikiä, niillä ole mitään merkitystä, paskaa niistä vain ulos tulee :) se joka ei musiikkia itselleen tee, on yksinkertaisesti vain tyhmä.
 
Tää nyt on taas tätä samaa jargonia jonka varjolla paskat soundit on luomua ja väärin soittaminen asennetta. Ei oo. Ne on paskoja soundeja ja väärin soittamista.
 
Nobelanereita juotu vuonna 2017: 7
Kefiiri
06.01.2017 21:41:50 (muokattu 06.01.2017 21:47:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Tässä nyt vähän ehkä anto täysin väärän kuvan :) pointti se että monet hyvät levyt nykysin pilatataan "hyvillä" soundeilla, eli asia mihin uusien bändien ei missään nimessä pidä pyrkiä vaan keskittyä enemmän sisältöön kuin soundeihin.
 
Juu... kun puserretaan kaikki ilma ja roso musiikista pois niin lopputulos on helposti kesy. Mutta perus treenikämppämökellystallennettakaan ei välttämättä jaksa kuunnella, joku tolkku olisi hommassa hyvä olla.
 
Eihän soundien tarvitse olla joko hengettömiksi hiotut tai luomusti paskat. Kyllä siinä välissä on tilaa.
 
En ole musiikin asiantuntija.
phiit
06.01.2017 22:02:53 (muokattu 06.01.2017 22:09:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Tää nyt on taas tätä samaa jargonia jonka varjolla paskat soundit on luomua ja väärin soittaminen asennetta. Ei oo. Ne on paskoja soundeja ja väärin soittamista.
 
No, soitosta ei oo puhuttu sanaakaan mutta kyllä hyvä biisi siinäkin on parempi vaihtoehto kuin paska biisi helvetin hyvin soitettuna.
 
Sama soundeissa, mieluummin se akustinen basari kuin Casio sample.
 
Edit: toisaalta eihän tässä soundiasiassa voi nykysin syyttää kuin musiikkiteollisuutta, paska pitää saada kiiltäväks :)
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
xerxes
06.01.2017 22:21:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Kuka tuon voi muka määritellä onko riittävän hyvin tehty muu kuin tekijä itse? Muiden mielipiteethän on vain perseenreikiä, niillä ole mitään merkitystä, paskaa niistä vain ulos tulee :) se joka ei musiikkia itselleen tee, on yksinkertaisesti vain tyhmä.
 
Kyllä sen riittävän hyvän määrittelee yleisö. Kuinka kauan jaksaa julkaista musiikkia, jota kukaan ei kuuntele tai osta? Kyllä mä sen tunnustan, että sellaista musiikkia voi tehdä, mutta en sitä kovin pitkään viitsisi julkaista, jos ei mitään, varsinkaan positiivista, palautetta tulisi. Ja onhan se elantonsa hankkiminen musiikilla tosiaan yksinkertaisesti vain tyhmää.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «