Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Treenikämpän vakuutukset
1
Nieby
03.01.2016 21:26:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten porukat on vakuuttaneet treenikämppänsä ja siellä säilytettävät soittimet, vahvistimet + muut härpäkkeet?
 
Meidän treenikämppä on usean bändin yhteiskäytössä ja siellä alkaa olla niin ison rahan edestä kamaa että alettiin miettiä erillistä vakuutusta reenikselle. Itselläni on kotivakuutus, joka korvaa tiettyyn rajaan asti esim. keikoilla mukana olevia laitteita. Mikähän on vakuutusyhtiöiden virallinen mielipide, jos reenikseltä katoaa jotain ja sinne on esimerkiksi viidellä ihmisellä avain?
 
Sitten meillä on yhdistys, jonka kautta pyöritämme reeniksen vuokrat ja keikkapalkkiot. Olemme ostaneet yhdistykselle omat PA-laitteet. Koska laitteet on yhdistyksen omaisuutta, eikä esim. minun, ei vakuutus varmasti noita koske.
 
Olisiko viisainta ottaa koko reenikämpälle oma vakuutus, vai ottaako yhdistykselle erikseen vakuutuksen ja sitten jokainen soittimen omistaja vakuuttaa omansa?
 
Dirtyh
03.01.2016 22:11:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vakuutettu varastoituna irtaimistona, muistaakseni 37€ vuodessa ja 7000€ asti korvaa. Ei tarvinnut tehdä mitään erillisiä luetteloita mutta tokihan mulla sellaiset kuvineen ja sarjanumeroineen on.
 
Tuossa teidän tapauksessa ajattelisin että otatte sille yhdistykselle vakuutuksen sellaisesta summasta että se korvaa sitten kaiken. Vuosimaksut kun ovat tuota luokkaa niin eipä tuo paljoa paina.
 
Bilsom27
05.01.2016 18:46:22 (muokattu 05.01.2016 18:51:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ja muillakin oli aikoinaan omat soittimet vakuutettuna bändin oman yhtiön kautta 32e/v ja 10000e asti.
Vakuutus kattoi kotona, treeniksellä, keikalla ja autossa, eli lähes missä vaan. Treeniksellä oli meidän lisäksi kaksi muuta bändiä, ei vaikuttanut.
Helpoiten, heti ja suoraan selviää, kun ottaa yhteyden vakuutusyhtiöön.
Ne neuvoo ja kertoo kyllä.
Itse treenikämppää ei siis vakuutettu, koska yksityisen/firman omistuksessa, vaan jokainen bändi vastasi omistaan.
 
ujulaala
18.02.2016 11:22:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä ootte noin halpoja vakuutuksia saaneet? Millanen omavastuu?
 
Meillä on osuuskunnalla vuokrattuna työtila/treenis/studio, johon yritetään parhaillaan löytää sopivaa ja sopivan hintasta vakuutusta. Kynnykseksi tässä tuntuu muodostuvan se, että laitteiden arvo laskee oston jälkeen ihan sika nopeasti. Ja etenkin se, että laitteiksi katsotaan kaikki muut paitsi akustiset soittimet. Eli käytännössä 3000e arvoinen sähkökitara tai vahvistin 70-luvulta ei ole vakuutusyhtiön silmissä yhtään minkään arvoinen. Ootteko vakuuttaneet arvokkaat kamat erikseen arvotavaroina tms?
 
Dirtyh
18.02.2016 19:27:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ujulaala: Mistä ootte noin halpoja vakuutuksia saaneet? Millanen omavastuu?
 
Meillä on osuuskunnalla vuokrattuna työtila/treenis/studio, johon yritetään parhaillaan löytää sopivaa ja sopivan hintasta vakuutusta. Kynnykseksi tässä tuntuu muodostuvan se, että laitteiden arvo laskee oston jälkeen ihan sika nopeasti. Ja etenkin se, että laitteiksi katsotaan kaikki muut paitsi akustiset soittimet. Eli käytännössä 3000e arvoinen sähkökitara tai vahvistin 70-luvulta ei ole vakuutusyhtiön silmissä yhtään minkään arvoinen. Ootteko vakuuttaneet arvokkaat kamat erikseen arvotavaroina tms?

 
Oisko ollut 200€ omavastuu ja Pohjolasta.
 
En ole tästäkään summasta ihan varma mutta muistaakseni vasta yli 5000€ arvokkaammat soittimet piti vakuuttaa erikseen. Eli meidän vakuutusyhtiön silmissä meidän treeniksellä on 7000€ arvosta tavaraa. Jos se palaa niin me saadaan sieltä tuo.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «