Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Voiko bänditoiminta olla vaikeaa?
1 2 3 4 5 6 7
musamies
26.10.2018 22:50:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_t: Yleensä lähden suksimaan muualle kun huomaan että bändi soittaa covereita ja viimeistään sillon jää jopa tuoppi kesken kun pärähtää yksikään hurriganes.
 
Eikös covereita soita ihan sinfoniaorkesteritkin?
 
Jos joku on oikein kova tekemään biisejä, hyvä juttu, mutta nimenomaan muiden säveltämillä biiseillä on niin helppo siirtyä tunnelmasta toiseen. Mitä jos haluaakin vähän vanhanaikaisempaa tunnelmaa, niin onnistuu parhaiten ottamalla oikeasti vanhan biisin.
 
Toisaalta kyllä tällainen vaikka uusvanha ragtimekin piristää:
https://youtu.be/H1RBj04YPUg
 
Mielestäni kiva pianosävellys.
 
Juhani_t
08.11.2018 09:45:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Näkisin Tuubin hyvänä areenana omille biiseille
 
Nykyään kun jokapojalla on kohtalaiset mahdollisuudet tuottaa hyvälaatuista ääntä ja kuvaa, on tarjonta niin valtavaa että ne hyvätkin muruset hukkuu massaan. En usko että kenelläkään on aikaa ja mielenkiintoa käydä läpi edes kotimaista uuden musiikin kirjoa Youtubesta ja muista lähteistä.
 
Juhani_t
08.11.2018 09:53:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Eikös covereita soita ihan sinfoniaorkesteritkin?
 
Jos joku on oikein kova tekemään biisejä, hyvä juttu, mutta nimenomaan muiden säveltämillä biiseillä on niin helppo siirtyä tunnelmasta toiseen. Mitä jos haluaakin vähän vanhanaikaisempaa tunnelmaa, niin onnistuu parhaiten ottamalla oikeasti vanhan biisin.

 
En mä ihan absoluuttisen jäärästi covereita vastusta. Olen käynyt parikin kertaa ihan erikseen katsomassa toisessa kaupungissa soittavaa coverbändiä joka veti alkupään Genesistä siten että soittivat mm. kokonaisen levyn alusta loppuun.
 
Sitten tää toinen ääripää on nää "Bilebändit", jotka vetää Suolipopista Sepulturaan. Versiot on yleensä aika hirveitä ja biisivalinnat sellaisia että vähänkin radiota kuunnellut tunnistaa kaikki hittibiisit heti. Varmaan näillekin tilausta on mutta mä en jaksa yhtään.
 
Cosmic Ted
13.11.2018 09:37:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jari 1976: Pitää katsoa itseään todella usein peiliin , mutta kaikkea ei tarvitse sietää . :-)
 
https://muusikoiden.net/wanted/nayta.php?id=162266
 
Toivotaan ettei tällä kertaa satu suunsoittajia tai muuten hankalia tyyppejä. Joillakin on vaan huono tuuri, kuten vuodesta toiseen jatkuvasta hausta voidaan päätellä.
 
Korkki74
09.10.2020 15:41:25 (muokattu 09.10.2020 15:45:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkästä aikaa tarttee taas avautua tänne.
 
Noh, aikaisemmin olleet ongelmat on saatu ratkaistua niin että saatiin jopa levy tehtyä vuosi sitten. Mutta nyt tää tilanne on taas alkanut mennä vituiksi ja taas aika pelkästään rumpalin vuoksi (tosiaan siis tämän kolme vuotta sitten bändiin tulleen). Tämä on liki jatkuvasti kipeänä ja sitten kun olisi terve ja olisi mahdollisuus soittaa niin ei hänellä tunnu olevan aikaa. Ikäväksi tämän tietysti tekee kun soitetaan hänen kanssaan kahdessa bändissä vielä (tai toinen on lähinnä projekti jossa on pari muuta soittajaa joilla on oikeitakin bändejä). Kaikki muu tekeminen menee edelle ja viikolla voi ehkä olla päivä tai kaksi jolloin herra voisi päästä treenikselle. Sitten kun joutuu sovittamaan omat ja kitaristin vaimon vuorotyöt siihen niin hankalaa on (kitaristi jopa ottaa välillä lapset treenikselle että päästään). Vuosi sitten tuosta ärähdin jo niin rumpali vaan totesi mulle että hänellä on elämääkin.
 
Meikäläinen lähinnä vittuuntuu taas kotona kun mieli tekis soittaa ja uutta EP:täkin pukkaisi, biisejä siihen olisi kyllä jo, mutta kun tarttis treenata että pääsisi äänittämään saatikka jos vielä jotain keikkaa olisi.
 
Mä oon tottunut siihen että harrastukselle löytyy aikaa ainakin kerran viikossa ja että koitetaan sovittaa menoja niin että saa kaiken onnistumaan. Joskus laskin että mulla on ollut aikojen saatossa noin 30 eri bändikaveria ja kenenkään kanssa ei ole ollut näin hankalaa. Oikeastaan aina muille se bänditouhu on ollut ykkösenä. Tällä rumpalilla menee aina koko ilta jos on jotain muuta, vaikka yhtiökokous, kun itse jokin aika sitten tulin suoraan yhtiökokouksesta treeneihin. Ja aina tarttee mennä vaikka vanhempainiltaan puolison kanssa kun itse on tottunut siihen että meiltä meni se kenen aikatauluihin sopi jos meni ollenkaan.
 
Ja sitten, nytkin sairaslomalla tuo rumpali linkittää meidän levyä kaikkiin mahdollisiin listoihin (sinällään hyvä mutta itse en jaksaisi enää ratsastaa vanhalla jutulla vaan mennä eteenpäin) ja kehittelee kaiken maailman ideoita. Ja suuttuu jos muu bändi ei pidäkään hänen ideaansa esim 150 bändin logolla varustetun maskin tilaamisesta myyntiin kovinkaan hyvänä. Kuka ostaa tuntemattoman bändin logolla varustettuja maskeja. Bändin raha-asiatkin hän halusi ottaa hoitaakseen (kun hänellä on käyttämätön tili ja vaimo on kirjanpitäjä), mutta mulla ei edes ole nyt tietoa paljonko meillä on rahaa vaikka bändi on mulle vielä velkaa aikaisemmista paita- ja levytilauksista mitkä maksoin itse.
 
Vittu, tarttee varmaan koittaa saada joku uusi bändi kasaan. Ihan vaikka terapiatarkoitukseen. Toisaalta se kuullostaa typerältä että on kolme bändiä, mutta jos kaksi on vaan satunnaisia projekteja niin ei kai se kolmas paha ole.
 
elon arska
10.10.2020 00:11:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt ei voi toivoa muuta kuin parempaa onnea soittokaverien suhteen jatkossa. Selkeästikään nykyinen tilanne ei johda mihinkään ja näin ollen minkään etenemisen suhteen homma ei voi jatkua noin.
 
Vaikka uuden aloitus tuntuu raskaalta niin se kannattaa pitkässä juoksussa.
 
My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg
JohnJ
10.10.2020 11:21:34 (muokattu 10.10.2020 11:25:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korkki74:
Vittu, tarttee varmaan koittaa saada joku uusi bändi kasaan. Ihan vaikka terapiatarkoitukseen. Toisaalta se kuullostaa typerältä että on kolme bändiä, mutta jos kaksi on vaan satunnaisia projekteja niin ei kai se kolmas paha ole.

 
No ei se kuulosta typerältä. Tietysti vanhemman liiton harrastajille se voi kuulostaa erikoiselta, mutta kyllä tämä on sitä nykymenoa että kaikilla on useampi bändi. Kolme bändiä ei edes ole vielä lähellekään pahimmasta päästä. Tietysti jos joku niistä ns. lähtee kunnolla niin käytössä oleva aika voi olla tiukilla muille, mutta kyllä ne aina yleensä pystyy sovittamaan.
 
Mutta en myöskään ymmärrä sitä jos liitytään jokaiseen bändiin joka vastaan tulee, mutta sitten ei kyetä hoitamaan kunnolla niitä kaikkia. Eli on siinä pidettävä järki kädessä ja tiedettävä omat rajansa.
 
Tuo sun homma kuulostaa siltä että ei muuta kuin uutta pystyyn vaan ja tsemppiä. Tai toinen vaihtoehto on sanoa tälle rumpalille että sori, mutta sun tarjoama aika ja panos ei nyt vaan riitä. Jos bändissä on muuten hyvä meininki niin turha sitä on uhrata yhden tyypin takia.
 
Metal meets the bone!
lifer
10.10.2020 21:53:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta tuo ei kuulostanut kauhean pahalta. En itsekään jättäisi vanhempainiltaa harkkojen takia välistä ja yhtiökokouksen jälkeen ei olisi perheellinen enää soittoharkkoihin jaksamassa etenkään työssäkäyvä sellainen. Kuitenkin tämä rumpali tekee promootioita ja suunnittelee juttuja, niin se kuulostaa hyvältä. Toki ihmiset promoaa monista syistä, jotka voivat ihan yhtä hyvin olla itsekkäitäkin.
 
Laatu korvaa bändeissä ja bändikavereissa määrän. Jos tuntuu että on ongelmia yhteistyössä niin harvoin olet ainoa sen fiiliksen kanssa. Rakentava/rapsakka keskustelu avoimesti ja rehellisesti olisi paikallaan ja sittenpähän ainakin tiedetään missä mennään.
 
Eos
14.10.2020 20:16:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehottomasti jonkinlainen palaveeri pystyyn. Reeniä ja raitaa nauhalle jos valmiit materiaalit odottaa työstöä. Tähän aikaan on vielä vähemmän tekosyitä olla reenaamatta.
 
Kauppaa niitä oheistuotteita sitten uuden julkaisun myötä. Sikäli kun sellaiselle tilausta on.
 
Jeszse
19.11.2020 12:39:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa vuosi sitten oltiin tilanteessa jossa bändin toinen kitaristi
 
-ei opetellu muiden biisejä
-ei välittäny mitä komppiryhmä soittaa sen biiseissä taustalla kuhan se saa liidata soolokanava auki koko ajan
-suuttu jos joku teki biisin missä ei ollu sille sooloo
-muutenkin oikeestaan vittuili ja rähjäs jos ei sen ehdoilla tehty jotain
-oli fyysisesti väkivaltainen bändikavereitaan kohtaan
-dokaamisen kans oli sentään vähän rauhottunu mutta oli aika jolloin vedettiin useita keikkoja tosi penkin alle koska viina ylitti soittotaidon
-oli oikeestaan anyway aika keskinkertanen kitaristi
-julisti itseään bändin pääasialliseks biisintekijäks ja soolokitaristiks, vaikka molemmat kitaristit soitti leadeja ja sooloja, ja viimesimmällä täyspitkällä oli kolme biisintekijää luvuin 5-5-1
 
Jne
 
Olihan se vähän hankalaa, usein mä sitä otin puheeks että eroon pitäis päästä, sain komppausta muilta ja kovasti oltiin olevinaan samaa mieltä mut eihän siinä sit mitään konkreettista aikaan saatu ni siellä ne nyt soittelee uudella kokoonpanolla edelleen sen pääasiallisen biisintekijä-soolokitaristin kanssa.
 
Ei oo varsinaisesti ikävä.
 
Korkki74
08.01.2021 14:04:27 (muokattu 08.01.2021 14:06:30)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolme kuukautta edellisestä viestistä ja EP:n äänitykset edelleen aloittamatta vaikka kaikki olisi valmiina. Paria treenikertaa kaipaa että menisi purkkiin kunnolla. Aikatauluja ei vaan saa osumaan yhteen, kun muilla jäsenillä on niin paljon muuta puuhaa. Menee niin järjettömän ristiin vielä aikataulut.
 
Laulajakitaristin pitäisi vielä äänittää tämä, kun osaa homman mutta kun hänellä on melkein joka ilta jonkin toisen bändin äänityksiä ja sitten vielä toinen bändi missä hän toimii basistina treenaa pari kertaa viikossa ja se tehdään niin kuin muut määrää. Ja ei kai siitä voi joustaakaan kun kyseessä on ns oikea bändi joka tekisi keikkaa jos voisi ja suunnittelee Euroopan keikkoja.
 
Soolokitaristi rakentaa taloa ja haluaisi kyllä tulla välillä soittelemaan, mutta kun rakennushommat olisi hyvä tehdä päivänvalossa niin hän tulisi viikonloppuisinkin illalla ja se ei taas rumpalille sovi kun perheellä on aina iltoihin sovittu ohjelma.
 
Eli lopputulos on taas se että meikäläinen kyrpiintyy kotona. Olisi tälläkin bändillä rahkeita keikkailuun ja ihan hyvä levy saatiin tehtyä, mutta jos hommia ei vaan saada sujumaan niin ei kai niitä sitten saada.
 
badcompany
23.05.2022 18:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piti mennä viikko sitten jammailee kitaristin ja rumpalin kanssa mutta se kaatu vitsiin minkä heitin!. eli Rumpalin kanssa ollaan tunnettu 20v ja äskettäin hän hankki reeniksen ja käynyt jammailee siskonpoikansa kanssa. oli ollu puhetta että roudaisin bassokamat kämpille ja jne. no pari viikkoa sitten tunnustin hänelle(rumpalille) että mulla ja hänen siskolla on ollut "panosuhde" 20 vuotta sitten ja hän otti sen tiedon ihan coolisti. no korttitalo romahti päivää ennen kämpille menoa , kun totesin hänelle sarkastisesti" olen bändissä jossa olen käynyt rumpalin siskoa ja kitaristin äitiä bylsimäss". no kaveri veti kauheet pultit ja eikä ollu sarkasmitutka yhtään päällä. kuulin että toinen basisti käy siellä soittelemassa ja rumpalista eii mitään kuullut...
 
lifer
27.08.2022 06:55:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin myös basistina männä vuosina tilanteessa, jossa olin seurustellut sekä kitaristin että rumpalin siskojen kanssa. Toisen kanssa yläasteella 2 viikkoa ja toisen kanssa kihloihin asti vietiin homma. Tämä lähinnä hymyilytti uuden laulajan tullessa paikalle ekaa kertaa.
 
Mutta joo aiheeseen liittyen tuli mieleen erään tutun kanssa, että musan tekeminen on paljon helpompaa kuin bändin kasassa pysyminen. Vuosien mittaan oma ajatus on kääntynyt siihen, että voiko bänditoiminta kovin kauaa edes olla siis helppoa ja voiko muuta edes olettaa.
 
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
Tympee Huttunen
27.08.2022 08:33:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Tossa vuosi sitten oltiin tilanteessa jossa bändin toinen kitaristi
 
-ei opetellu muiden biisejä
-ei välittäny mitä komppiryhmä soittaa sen biiseissä taustalla kuhan se saa liidata soolokanava auki koko ajan
-suuttu jos joku teki biisin missä ei ollu sille sooloo
-muutenkin oikeestaan vittuili ja rähjäs jos ei sen ehdoilla tehty jotain
-oli fyysisesti väkivaltainen bändikavereitaan kohtaan
-dokaamisen kans oli sentään vähän rauhottunu mutta oli aika jolloin vedettiin useita keikkoja tosi penkin alle koska viina ylitti soittotaidon
-oli oikeestaan anyway aika keskinkertanen kitaristi
-julisti itseään bändin pääasialliseks biisintekijäks ja soolokitaristiks, vaikka molemmat kitaristit soitti leadeja ja sooloja, ja viimesimmällä täyspitkällä oli kolme biisintekijää luvuin 5-5-1
 
Jne
 
Olihan se vähän hankalaa, usein mä sitä otin puheeks että eroon pitäis päästä, sain komppausta muilta ja kovasti oltiin olevinaan samaa mieltä mut eihän siinä sit mitään konkreettista aikaan saatu ni siellä ne nyt soittelee uudella kokoonpanolla edelleen sen pääasiallisen biisintekijä-soolokitaristin kanssa.
 
Ei oo varsinaisesti ikävä.

 
Voihan helvetti. Siinä on aika myrkyllisen kuuloinen tilanne päällä.
 
elon arska
04.12.2022 10:31:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: Voihan helvetti. Siinä on aika myrkyllisen kuuloinen tilanne päällä.
 
Postauksen päivämäärästä päätellen tilanne ainakin kirjoittajan puolesta ohi.
 
My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg
badcompany
23.12.2022 21:21:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bänditoiminta näköjään toimii suomen maassa!!. se selittää tämän ketjun hiljaisuutta??.
 
Kefiiri
02.01.2023 09:05:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

badcompany: Bänditoiminta näköjään toimii suomen maassa!!. se selittää tämän ketjun hiljaisuutta??.
 
Joo se toimiminen sisältyy jo toiminta-sanaan, mitäs toimintaa semmoinen on mikä ei toimi :)
 
En ole musiikin asiantuntija.
Sax-pappa
02.01.2023 11:53:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Joo se toimiminen sisältyy jo toiminta-sanaan, mitäs toimintaa semmoinen on mikä ei toimi :)
 
Sensijaan bänditoimimattomuus on vaikeaa ja sitä sitä esiintyy runsain mitoin ; )
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «