Muusikoiden.net
09.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keikkailemaan pääsy
1 2 3
stah123
05.01.2013 23:45:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhyesti ja selkeästi: miten pääsee keikkailemaan? Tottakai suhteista ym. taidoista on hyötyä, mutta jos on kyseessä "hieman" tuntemattomampi bändi, niin kannattaako sitä vaan mennä kysymään paikallisilta klubeilta/baareilta, vai miten? Jonkinnäköstä hints & tips ois kiva kuulla!
 
Jarzki
06.01.2013 00:16:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuta en osaa neuvoksi antaa muuta kun että kotoa ei keikalle haeta jos on aloitteleva bändi kyseessä !
 
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
oksatboys
06.01.2013 00:16:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käy kysymässä, soittele tai laita spostia (ja soita perään). Demo ois hyvä olla. Muitten bändien kanssa kannattaa järkkäillä yhteiskeikkoja. Aika usein baarit tykkää ottaa jonku 2-4 bändiä samalle illalle.
 
"Tää on nyt nykyaikaa nääs eikä näissä hommissa pärjää enää poljettavan urkuharmoonin ja itsetehdyn lipputankoon ripustetun torvikaiuttimen yhdistelmällä." -LHU
Moimies
06.01.2013 01:27:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Käy kysymässä, soittele tai laita spostia (ja soita perään). Demo ois hyvä olla. Muitten bändien kanssa kannattaa järkkäillä yhteiskeikkoja. Aika usein baarit tykkää ottaa jonku 2-4 bändiä samalle illalle.
 
Ei lisättävää, ainakaan pienellä miettimisellä.
 
Käykää kuuntelemassa paskaheviä, hävettää itteenikin: Hate Redaction | Arska-huone
oksatboys
06.01.2013 10:47:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moimies: Ei lisättävää, ainakaan pienellä miettimisellä.
 
No sen vois mainita, että keikkoja ja klubeja usein järkkää henkilö, jolla ei ole baarissa töissä. Kannattaa vakoilla kuka/mikä on klubin takana ja ottaa yhteyttä baarien lisäksi semmoisiin tahoihin.
 
Kesäisin on kauhee määrä kaikkee toritapahtumaa ja pikkufestaria. Jos muistuu mieleen viime kesiltä häppeninkiä, johon oman bändin vois kuvitella, niin ei kun kaivamaan netistä järkätäänkö sama tapahtuma ens kesänä ja yhteyttä järkkääjään. Nyt kun keväällä on aktiivinen niin ehtii viel ens kesälle mukaan.
 
"Tää on nyt nykyaikaa nääs eikä näissä hommissa pärjää enää poljettavan urkuharmoonin ja itsetehdyn lipputankoon ripustetun torvikaiuttimen yhdistelmällä." -LHU
LaMotta
06.01.2013 19:01:57 (muokattu 06.01.2013 19:07:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puhelin kouraan. Yhtään keikkaa ei ole saanut myytyä toistaiseksi pelkällä sähköpostilla. Ääninäytteitä saatetaan kaivata tavalla tai toisella. Etenkin jos materiaali on omaa.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
stah123
06.01.2013 22:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ouraid, kai se tuli nyt tämäkin selväks. Ens kesän lähifestareita ja sun muita tapahtumia on kyylätty kieli pitkällä jo jonkun aikaa. Mutta ihan hyvä tietää tosiaan tuo, että baarit ja klubit ottaa mielellään useampaa esiintyjää.
 
Jarzkille sen verran, että ei olla mitään pimeässä faijan kellarissa soittavia vintiöitä, vaan ihan rehellinen aie on päästä lavalle, ja demoakin on jo äänitelty.
 
Kiitokset nyt vielä näistä.
 
Objectif Lune
06.01.2013 22:44:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon tehnyt niin, että kun on sopiva bändikokoonpano illaksi koossa, lähetän ihan kiltisti sähköpostia (kuten useimmat paikat ainakin Helsingissä toivovat) eri keikkapaikkoihin ja jään odottamaan vastausta. Tietenkin käytän aikaa siihen, että viilaan viestistä hyvän ja myyvän. Tähän mennessä se on toiminut ainakin Semifinaliin, Looseen ja Libérteen hyvin. Eli kyllä se hyvin mietitty sähköpostikin toimii etenkin, jos bändikattaus on kunnossa.
 
Usein mukaan on halukkaita lähtemään jopa hieman nimekkäämmät bändit, jos itse buukkaa keikan ja näkee hieman enemmän vaivaa. Harvalla bändillä on niin paljon keikkoja, ettei jonkun muun järjestämä keikka kiinnosta. Eli ota yhteyttä saman genren bändeihin, jotka ovat levyttäneet ja saaneet hieman kuulijakuntaa (karkeasti sanottuna voit katsoa, että FB-tykkäyksiä on 200-1000, vaikkei siitä nyt niin paljoa voi päätellä) ja ehdotat, että buukkaisit keikan. Tietenkin kokemattomin bändi joutuu nöyrtymään ja soitamaan illan ensimmäisessä slotissa, mutta siitä se lähtee. Monesti kuitenkin se bändi, joka promoaa keikkaa parhaiten, saa paikalle eniten yleisöä, joten edellinenkään ei haittaa.
 
Vinkkejä siihen, mistä muita bändejä löytyy: Ylex kellari, levyarvostelut (etenkin demojen arvostelut) ja ennen kaikke se, että käy itse katsomassa keikkoja ja menee juttelemaan ihmisille keikan jälkeen.
 
Hopeakala: https://www.facebook.com/Hopeakala // http://hopeakala.bandcamp.com/
nisumaka
07.01.2013 08:14:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä niitä keskeisimpiä juttuja onkin tullut esille, joten niitä en toista. Kuitenkin otan pari oleellista tekijää esille. 1) Mitä soitatte, eli mikä on genre? En tiedä heavy-bändien buukauksista kellariklubeihin, mutta ainakin kansanmusiikkiorkesterit yms hoidetaan festareille suhteilla/kirjeitse/soittamallla. Eli keikkamarkkinat vähän erilaistuvat bändien tyylin mukaan. 2) Mitä keikalta haluatte? Eli jos pyydätte vaan kulut, on helpompi päästä keikalle, kuin jos pyydätte parin tonnin palkkion. 3) Mitä tarjoatte esiintymisen lisäksi? Usein esimerkiki hääkeikoille/synttärikeikoille voi bändi tarjota "paketin". Loppubileissä soittamisen lisäksi bändi tarjoaa äänentoiston työväentalolle, leikittämisiä (tuolileikki tyypillinen), karaokekilpailun bändin kanssa, sulhanen laulaa bändi soittaa ....., näitä voitte ideoida. Eli kyseessä olisi enemmän viihdepaketti. Ton jos myyt 500e niin sillä rahalla helposti ei saa äänentoistoa, tai ehkäpä DJ paketin saa. 500e tuntuu olevan kipukynnys yksityiselle. Näitä keikkoja olen myynyt/tehnyt itse aika paljonkin. 4) Helsingin rautatieasema. Kitara kouraan ja soittamaan, yleisöä piisaa. Ei tarvii kuin mennä, ainakin erilaisten vaalien alla. Veikkaampa, että seuraavat kirkollisvaalit, kun piispaa valitaan, ei aiheuta tungosta katusoittajien toimesta rautikselle, joten onhan se toikin keikkaa ;-) 5) Laita kaveri soittamaan tekniikka. Mitä mä tiedän, niin silloin kun aloitat, soitat sellaisen 200 puhelua ja hoidat sähköpostiviestit/kirjeet, niin saat buukattua 1 - 3 keikkaa. Toi on aika normaalia. Takaan, että toi ei oo mikään hieno homma. Eli jos sinut kiinnitetään bändiin manageri-komppikitara-tittelillä, mieti kahteen kertaan.
 
Bonham
07.01.2013 10:15:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: Täällä niitä keskeisimpiä juttuja onkin tullut esille, joten niitä en toista. Kuitenkin otan pari oleellista tekijää esille. 1) Mitä soitatte, eli mikä on genre? En tiedä heavy-bändien buukauksista kellariklubeihin, mutta ainakin kansanmusiikkiorkesterit yms hoidetaan festareille suhteilla/kirjeitse/soittamallla. Eli keikkamarkkinat vähän erilaistuvat bändien tyylin mukaan. 2) Mitä keikalta haluatte? Eli jos pyydätte vaan kulut, on helpompi päästä keikalle, kuin jos pyydätte parin tonnin palkkion. 3) Mitä tarjoatte esiintymisen lisäksi? Usein esimerkiki hääkeikoille/synttärikeikoille voi bändi tarjota "paketin". Loppubileissä soittamisen lisäksi bändi tarjoaa äänentoiston työväentalolle, leikittämisiä (tuolileikki tyypillinen), karaokekilpailun bändin kanssa, sulhanen laulaa bändi soittaa ....., näitä voitte ideoida. Eli kyseessä olisi enemmän viihdepaketti. Ton jos myyt 500e niin sillä rahalla helposti ei saa äänentoistoa, tai ehkäpä DJ paketin saa. 500e tuntuu olevan kipukynnys yksityiselle. Näitä keikkoja olen myynyt/tehnyt itse aika paljonkin. 4) Helsingin rautatieasema. Kitara kouraan ja soittamaan, yleisöä piisaa. Ei tarvii kuin mennä, ainakin erilaisten vaalien alla. Veikkaampa, että seuraavat kirkollisvaalit, kun piispaa valitaan, ei aiheuta tungosta katusoittajien toimesta rautikselle, joten onhan se toikin keikkaa ;-) 5) Laita kaveri soittamaan tekniikka. Mitä mä tiedän, niin silloin kun aloitat, soitat sellaisen 200 puhelua ja hoidat sähköpostiviestit/kirjeet, niin saat buukattua 1 - 3 keikkaa. Toi on aika normaalia. Takaan, että toi ei oo mikään hieno homma. Eli jos sinut kiinnitetään bändiin manageri-komppikitara-tittelillä, mieti kahteen kertaan.
 
Ja usein, kun on "hieman" aloittelevampi bändi, ei kannata sitä rahaa pyydellä lainkaan...
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Jarzki
07.01.2013 10:32:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stah123: Ouraid, kai se tuli nyt tämäkin selväks. Ens kesän lähifestareita ja sun muita tapahtumia on kyylätty kieli pitkällä jo jonkun aikaa. Mutta ihan hyvä tietää tosiaan tuo, että baarit ja klubit ottaa mielellään useampaa esiintyjää.
 
Jarzkille sen verran, että ei olla mitään pimeässä faijan kellarissa soittavia vintiöitä, vaan ihan rehellinen aie on päästä lavalle, ja demoakin on jo äänitelty.
 
Kiitokset nyt vielä näistä.

 
Juu missään nimessä ei ollut aikomus vähätellä, älä käsitä väärin. Totesinpa vain omasta kokemuksesta että kyllä se vaatii kaikki lain sallimat keinot välillä että pääsee keikalle :)
 
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
Saappineste
07.01.2013 11:34:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika moni ravintola lähtee lippuriskillä kokeilemaan. Tämäkin on kyllä sellanen homma että kannattaa vain kotipaikkakunnalla kokeilla.
 
Sir Härö
18.01.2013 15:25:16 (muokattu 18.01.2013 15:26:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: Ja usein, kun on "hieman" aloittelevampi bändi, ei kannata sitä rahaa pyydellä lainkaan...
 
Tämä. Mikäli bändi joutuu ajelemaan sen 200km keikkapaikalle niin silloin on ihan ok pyytää kori olutta ja bensarahat ainakin yhteen suuntaan. Ja suosittelen että tämäkin pyyntö esitetään hattu kourassa.
 
Jos bändillä on nimeä ja vetää yleisöä niin silloin voidaan keskustella mahdollisesta keikkapalkkiosta, majoituksesta yms...
Tuntemattoman bändin isoin virhe kuitenkin on jättää ne seuratalokeikat vetämättä kun ei hyödy siitä rahallisesti.
 
Verkostoituminen on yleensä se tärkeä duuni, joka vaatii bändiltä rahallistakin uhrautumista.
 
Saatana on herra
rintapek
18.01.2013 17:22:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Härö: Tämä...
 
Samat sanat.
 
Bändejä toki on monenlaisia. Miten päästä keikalle riippuu monesta asiasta. Kuin myös se, et voiko keikasta pyytää ja saada rahaakin.
 
En ketjun aloittajasta tiedä mitään, joten kirjoittelen yleisemmin.
 
Ikä on yksi rajoite. Alaikäisillä ei ole asiaa ihanjokapaikkaan. Tosin ei sitä mikään laki mun tietääkseni kiellä ja Robin keikkakalenterinsa mukaan on buukattu niin kelluvaan juottolaan kuin Cirkukseen. Mut kyl toi ikä (ja genre) rajoittaa hommaa toisinpäinkin. Keski- ikäisten kaljamahojen on jokseenkin tarpeetonta keikkailla paikassa, mis on tarve nuorekkaalle menolle.
 
Toi lippuriski on sit sanansa mukaisesti riski. Kaikki kippolat ei ota, syystä et jos kantapeikot päättää vaihtaa paikkaa, ni se on kippolan kannalta huono juttu. Mut asialla on kaksi puolta.
Omas nurkkabaarissani oli viime vuoden puolella kolmen harrastelevan paikallisen metallibändin ilta. Kippola oli niin täynnä, et ovelle olis tarvittu ammattitaitoinen ahtaaja työntämään halukkaat sisään. Mut ykskään bändeistä ei vissiin tienannu keikoista latiakaan.
Vastaavasti monasti on käyny niin, et kippola on palkannu paikalle bändin, joka oletusarvoisesti soittaapi musaa, jonka kantapeikoille luulis kelpaavan, niin ovat saaneet soittaa tyhjille seinille. Ko bändi paikalla häirittee paskanpuhumista kavereitten kans, joka on syy, miks kantapeikot paikalle tulee.
 
Eli kandee miettiä mitä ja millä motiivilla myy ja minne.
 
Sit hyvät nettisivut pystyyn, musanäytteet kuntoon ja puhelin ja sähköposti laulamaan.
 
One kind of music only - the good kind
musamies
19.01.2013 22:39:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämänlaisten esiintymishommien osumiseen omalle kohdalle saattaa vaikuttaa huokuuko jotain positiivista innostusta - vähän samalla tapaa kuin joku Marco Bjurström tai Jaakko Selin.
 
Musiikkiin liittyvät taidot vaikuttavat siihen kuinka toimitaan kun ollaan käytännön toiminnassa. Itse luulisin, että omalla kohdalla esiintymismahdollisuudet lisääntyisi jos osaisin ja tykkäisin laulaa kunnolla. Ei tule yleensä laulettua, joten mahdollisuudet rajallisemmat.
 
Yleensä laulajat ovat ne, jotka laittaa rajoja esitettävälle ohjelmistolle. Mitä monipuolisemmissa kantimissa tämä puoli, sen enempi mahdollisuuksia.
 
Mä en käytännössä ole mukana baari- tai klubikeikoilla, enempi jotain tulee eteen tältä pohjalta mikä jo mainittiinkin:
"Kesäisin on kauhee määrä kaikkee toritapahtumaa ja pikkufestaria. Jos muistuu mieleen viime kesiltä häppeninkiä, johon oman bändin vois kuvitella, niin ei kun kaivamaan netistä järkätäänkö sama tapahtuma ens kesänä ja yhteyttä järkkääjään. Nyt kun keväällä on aktiivinen niin ehtii viel ens kesälle mukaan."
 
Homma lähtee jotenkin niin, että ensin pitää olla jotain porukkaa koossa, joka tekee innolla jotain livemusaa. Sitten ohjelmaa jonkin verta mukautetaan ja pyritään viemään sellaisiin yhteyksiin mihin se mahdollisimman helposti sopii.
 
Jotain suunnitelmaa on syytä olla jos haluaa homman pysyvän käynnissä. Itse ajattelin jos vaikka soittelen mökkinaapurin kanssa... Lisäksi laitteisto on syytä mukauttaa nykyistä pienemmäksi niin ei roudauksen vaikeus vähennä soittomahdollisuuksia entisestään.
 
Speedking
22.01.2013 02:09:18 (muokattu 22.01.2013 02:17:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hehjuum, nyt tulee settiä. En voi mitää mut ihmetyttää suuresti yks nimeltämainitsematon hlö, jonka kanssa tuossa jutustelin äskettäin.
 
Kyselin keikoista ja kun nämähän eivät oo keikalla sitten 09 jälkeen käyneet, nii päätin sitte siinä hieman udella että onko suunnitelmia. Kävikin ilmi että muutama "..ehkä lukkoonlyöty, mut ei vielä mitään varmuutta ollenkaa"-tapausta oli (=et tuu saamaan sitä keikkaa) ja siinä sitten jatkoin kyselyä, että mihinkä meinasitte ja miten yms.
 
Nooh, ensinnäki nimetön bändi, ei mitään demoa ulkona tai äänitettä nykytilanteesta, eli toisinsanoen minimaaliset mahdollisuudet ylipäätänsä mihinkään, niin aletaan jo siinä vaiheessa arvostella ja vähentää keikkapaikkoja pois. Ja tää ykskii oli sellane mesta mis tää kaveri eikä koko bändi oo ikinä ees soittanu, joten aika naurettavaa menoa. Tuli itelle vähä sellane käsitys et: ollaan aivan liian hyviä ja liian kuuluisia esiintymään jossain nurkkabaarissa. EI näin.
 
Itel on tullu vastaan paikkoja mis on ollu vähä erilaisempi soittaa, mut ne ei johu paikoista, ikinä en oo valittanu. Ainut mistä oon ni lähinnä hlökunta tai muu vastaava kuka ei oo A) osannu asioita B) ollu kartalla tai C) molemmat edellisistä. Mut yhtään "en halua soittaa sielä, ku se on paska mesta vaik en oo ite ees käyny, oon vaa kuullu" paikkaa ei oo eikä varmaa tule.
 
E: Nii elikkäs siis, ei kannata alkaa nirsoilemaa tai sortuu mihinkää, soitetaan VAAN tietynlaisis paikois, tyyliseen egotrippailuun. Paras tapa on itelläni ollu se et käyn nakkaamas demon/levyn/ep:n ja selkeet yhteystiedot paikkaan. Samoin puhelimen välityksel saa helposti. Sähköpostilla oon kaks keikkaa saanu hommattua. Se on se helpoin homma aina sanoo sillä vuoropääliköllä tms. että heitä sinne, ku ei niitä oikeesti kukaa sieltä lue. Ja niitä kannattaa vähä aina hiillostaa, iha sama ku töitä hakiessa. Jos sie et anna kuuluu itestäs mitää ni luuletko et sie kuulet niistä. Tää ei tietenkää päde enää siin vaihees jos on menestyvä ja joku muu hommaa keikat siun puolesta.
 
Ja sit mitä noitte keikkojan peruuttamiseen tulee, ni se kandee oikeesti hoitaa ainaki se pari vkoa aikasemmi. Muuten voi olla pitkälti keikat heitetty, etenki jos tämä baari/klubi/nuokkari omistaa samalta tai eri alueelta/kaupungista muitakin paikkoja. Mustalista on paskanen homma, ku se sana tuppaa aina kiertämää nii nopeesti.
 
"Playing acoustic is like havin' sex with your clothes on, you know how to do it, but it's fucking difficult"
Kailis
22.01.2013 02:16:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä laulajat ovat ne, jotka laittaa rajoja esitettävälle ohjelmistolle.
 
John Lydon ja Ian Curtis. Ehkä jollain cover-bändillä voikin olla näin, mutta yleensä kyse on enemmän omien vahvuuksien löytämisestä ja hyödyntämisestä.
 
markkuliini: Itse melkein näkisin että tilastollisesti on todennäköisempää saada pornoteollisuudelta moraalisesti puhdastaustaista rahaa kuin musiikkiteollisuudelta. jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla
drtdg
22.01.2013 12:14:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suhteilla menty hyvin pitkälti täällä tanssimusan merkeissä (ns. latotanssit/nuorisonseurat).
 
3-4 settiä iltaan, hyvin huokoset palkkiot, tietty makkarat ja kaffit saatu päälle.
ei vielä ilmaiskeikkoija kuitenkaan. "nimeä" haetaan edelleen.
 
joskus tarjottu paikkalisen karaokekerhon mukana oloa toiseksi pändiksi, toimi hyvin!
 
sposti mainoksella ei ole vielä herunut keikkoja. puhelin toimii parhaiten tai tanssien aikana luodut suhteet. yleensä keikastaon puhjennut toinen keikka.
 
oman cd-singlen myynti hieman toi paikallisradiossa tarjontaa, muttei tarpeeksi kuitenkaan. promoamiseen kandee käyttää kaikki kanavat ja tutut. voi synnyttää edes "kokeilukeikkoja".
 
nisumaka
08.02.2013 12:17:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä tää on mainittu ehkä ei, vähän pitkä juttu jo, en jaksanut lukea tarkasti läpi, mutta. LIITY MUSIIKKIOPPILAITOKSEEN. Sitä kautta järjestyy soittotilaisuuksia. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ihan hyviäkin. Itse olin viime viikolla soittamassa auditoriossa Vuotalolla, siellä oli äänimies ja kaikki. Yleisöä noin 80 henkeä. Soitimme 35 min setin. Toinen bändi veti toiset 35 min, eli sellainen pieni konsertti kyseessä. Puheineen jotain 1 h 30 min. Eli toi on yksi vaihtoehto, ja musiikkiopistossa on esimerkiksi sellainen ihmeellinen piirre, että siellä oppii soittamaan, jos oikeesti tekee jotain töitäkin.
 
drtdg
08.02.2013 12:57:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: Ehkä tää on mainittu ehkä ei, vähän pitkä juttu jo, en jaksanut lukea tarkasti läpi, mutta. LIITY MUSIIKKIOPPILAITOKSEEN. Sitä kautta järjestyy soittotilaisuuksia. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ihan hyviäkin. Itse olin viime viikolla soittamassa auditoriossa Vuotalolla, siellä oli äänimies ja kaikki. Yleisöä noin 80 henkeä. Soitimme 35 min setin. Toinen bändi veti toiset 35 min, eli sellainen pieni konsertti kyseessä. Puheineen jotain 1 h 30 min. Eli toi on yksi vaihtoehto, ja musiikkiopistossa on esimerkiksi sellainen ihmeellinen piirre, että siellä oppii soittamaan, jos oikeesti tekee jotain töitäkin.
 
Mikäs tää musiikkioppilaitoshomma oikein on?
 
nimim. ikuna kuullukkaa
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti