Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bändin perustamisvaikeudet
1 2
Johann Onn
31.05.2012 20:54:50 (muokattu 31.05.2012 21:19:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitaramies123: Bändi on kasassa mutta ongelmana on erilaiset musiikki maut.
 
Crossover.
 
Tolla aikoinaan parissa bändissä, ratkaistiin toi ongelma. Jos jollain oli hyvä biisi, sitä soitettiin, riippumatta mitä genreä se oli.
 
tatta: mikä vi*un taika se on siinä, että joitakin ei kiinnosta ku se itestään baarissa istuminen.
 
Näista tulee aina mieleen yhdessä bändissä, laulajan löytämä uusi kitaristi joka saapui ekoihin treeneihin... ...ilman kitaraa tai mitään muitakaan kamoja.
Ei ihme: Oli myynyt ne, kun oli tarvinnut rahaa sen "muihin harrastuksiin".
 
Tai eräs rumpali, joka vois lähteä treeneihin, päästä jopa kadun toiselle puolelle bussipysäkille. Paitsi että viinanhimo vs soittominen: Lähinnä 100 - 0.
= Sen löysi yleensä enemmin läheiselle kalliolta, paikallisten juoppojen kanssa, kuin treenikämpältä.
 
Noista onneks oppii sen, ettei kannatta tuhlata aikaansa huumehörhojen tai juoppojen kanssa.
 
cosmob83
05.07.2012 16:31:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on bändissä periaatteessa ollut 1-2 soittajan vajaus viimeiset 6 vuotta. Jossakin välissä etsimme aktiivisemmin henkilöitä täyttämään tuon vajauksen, mutta nyttemmin ollaan lopetettu ja eletään sen kanssa mitä on. Ongelma on siinä, että soittajia kyllä löytyy, ja ihan osaaviakin soittajia (harrastusbändistä kyse), mutta ihmisiä jotka ajattelisivat musiikillisesti samoin ei löydy. Ehkä myös bändin sisäinen kemia on muodostunut sen vertaa vahvaksi vuosien saatossa, että ulkopuolisen ihmisen on vaikea sopeutua porukkaan. Viimeksi tullut "uusi" jäsen tuli bändiin 2004. Sen jälkeen kyllä testattu muita soittajia, mutta he ovat joko potkittu ulos tai itse lähteneet.
 
MikaHekkanen
06.07.2012 16:36:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut onni mukana.
 
Harrastustoimintaan on löytynyt nopeasti ja vaivatta hyvinkin sopivia tyyppejä, mutta jos harrastusta haluaisi viedä aktiivisempaan suuntaan - oman musiikin tekemiseen, keikkailuun, levyttämiseen - niin säätöä olisi nykyistä enemmän.
 
Itte pitää olla aktiivinen ja jaksaa satsata aikaa, vaivaa ja useissa tapauksissa vähän rahaakin. Ei voi olettaa, että hommat hoituvat itsestään ja että kyllä muut hoitavat kaikki asiat valmiiksi.
 

- Omista tai vuokraa treenis
- Omista paku
- Tee biisit
- Ole laulaja tai basisti

 
Noi järjestyvät kauttani ainakin jollain tavoin ...
 

- Ole hyvä tyyppi
- Asu isossa kaupungissa
- Tunne paljon soittajia
- Omista PA tai vähintään laulukamat

 
... mutta vaikka nuo eivät mun kohdalla tapahdu, niin osaan olen voinut ja voin vähäsen satsaamalla vaikuttaa. Mikään ei ole toistaiseksi totaalisesti pielessä ;)
 
Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «