Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mihin ovat basistit kadonneet
1 2 3
Ramenia
06.03.2012 02:47:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noli me tangere: Eikö basson soittaminen ole enää seksikästä?
 
Taitaapi olla...
http://tinyurl.com/7f2d8h4
Eikös olekin?
 
Nopeasti soitetaan, hitaasti fiilistellään.
humppahanuristi
06.03.2012 09:59:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noli me tangere: Eikö basson soittaminen ole enää seksikästä?
 

 
http://www.youtube.com/watch?v=2u3i_5Ml94s
~30 sek kohdalta voi alkaa miettiä, onko se vai ei.
Tämä ei ole niin paha, kuin tuo edellinen linkki.
 
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
Funkånaut
06.03.2012 12:49:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noli me tangere: Eikö basson soittaminen ole enää seksikästä?
 
On. Seksikkäämpää ku kitaran, muttei niin seksikästä ku saksofonin.
 
http://www.youtube.com/watch?v=cgrOD4PZzuY Basso ja
 
http://www.youtube.com/watch?v=GaoLU6zKaws Saksofoni.
 
Jos on vähän sääääh-olo, niin kahteen tuntiin kaks pulloo ja sitten ULIULIULI. - Skywriter Kuuntelen tälläistä
Noli me tangere
06.03.2012 16:28:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitikin kysyä...
 
ruokaarokkiajarommia.blogspot.com
zookiejoe
14.03.2012 10:35:23 (muokattu 14.03.2012 10:36:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=9ONzuhXbzOw
 
16 sekunnista etiäpäin..
 
ja tässä heti alusta...
http://www.youtube.com/watch?v=xsDkBqSCSPQ
 
"Paikallisia sadekuuroja... ja vitut!!" - Nooa, 4341 eKr
Hannu H.
21.03.2012 18:49:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkonaut: On. Seksikkäämpää ku kitaran, muttei niin seksikästä ku saksofonin.
 
http://www.youtube.com/watch?v=GaoLU6zKaws Saksofoni.

 
AAhahhaa! Viikon huutonaurut - check!
 
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. Theres also a negative side." - Hunter S. Thompson
hankslacker
28.03.2012 10:35:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä sanottava jotta saksofoni on seksikkäin soitin , muttei basso paljoa sille jää.
Basistit ovat muuttaneet Tampereelle. Syynä Halvemmat tuopit!
 
nisumaka
28.03.2012 11:05:25 (muokattu 28.03.2012 11:06:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo. Halvemmat tuopit siis. Nyt saa tuopin 0.5 L hintaan 3e kaikkina aikoina Maunolasta ravintelista nimeltään Fillari. Kypärä vaan päähän, ja sinne. Pari viikkoa sittenkin yksi tyttö olisi halunnut tehdä tuttavuutta, mutta 15 min juttelun jälkeen kusi housuihinsa, oikeesti. Siis miten mä nyt seuraavalla keikalla vastaan yleisön haasteeseen, kun lipun hinta on 18 e eturiviin. Fillariin ei maksa mitään sisään, ja kansantaidetta piisaa. Mä vaan soitan.
 
Salkin
21.04.2012 10:15:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä me basistit biisejä tehdään.. Meidän pumpussa on menny sillä tavalla et, basisti (minä) tekee biisit ja kitaristit vaan sovittelee.
 
...ootteko muuten huomannu et, basisteista kerrotaan vitsejä ja kitaristeista tositarinoita...
 
Basisteista kerrotaan vitsejä, kitaristeista tositarinoita..
nisumaka
02.05.2012 13:34:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootteko muutoin huomanneet, ihan tosi, basisteista on pulaa.
 
Epi
02.05.2012 13:53:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: Ootteko muutoin huomanneet, ihan tosi, basisteista on pulaa.
 
Huomattu on; osittain juuri siksi rupesin itsekin ottamaan myös bassoa haltuun. Hommia olis niin, että voi jopa valita!
 
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
nisumaka
04.05.2012 09:46:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täähän on vanha tarina. Basisti, joka lukee joten kuten nuotteja, laulaa taustoja, hänellä on kuorma-autokortti, omistaa PA-laitteet eikä ole totaalinen juoppo, niin tällainen "tarjuolento" saa valita itse bändinsä ;-)
 
Epi
04.05.2012 13:21:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin juuri. Itseltäni puuttuu ainoastaan kuorma-autokortti ja PA-kamat, eli ei mitään ratkaisevan tärkeää...
 
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
Ramenia
04.05.2012 19:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: Täähän on vanha tarina. Basisti, joka lukee joten kuten nuotteja, laulaa taustoja, hänellä on kuorma-autokortti, omistaa PA-laitteet eikä ole totaalinen juoppo, niin tällainen "tarjuolento" saa valita itse bändinsä ;-)
 
Jaahas, kaikki nuo ehdot täyttyy, mutta ei bassoa jaksa pääasiallisena soittimena soittaa. Sääli.
 
Nopeasti soitetaan, hitaasti fiilistellään.
DooMTroopeR
05.01.2015 09:52:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turun seudulla on näköjään karmea pula basson taitelijoista.
 
Aina parhaat välineet eivät takaa parasta lopputulosta.
Vessajono
07.01.2015 02:00:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enemmänkin tuntuu olevan pulaa hyvistä bändeistä.
 
Lähetetty Windows Phonesta
nisumaka
07.01.2015 10:33:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enemmänkin tuntuu olevan pulaa hyvistä bändeistä.
 
Allekirjoitan. Minun mielestäni järjestys on suurin piirtein niin, että kovin pula on hyvistä laulajista, ja laulajista taas yleisesti ottaen on suurin tarjonta. Tämän jälkeen komppipuolen soittajista (basso ja rummut) on eniten pulaa. Parin jazz-soittajan olen kuullut sanovan, että kitaristeja on paljon, mutta hyvä vähän. Näin kait sitten. Mutta ylipäätään HYVISTÄ muusikoista on aina pulaa. Nykyään myös taidokkaista musiikkiteknologeista alkaa olla myös pulaa.
 
basisti1971
24.01.2015 10:01:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Basisteja on aina ollut vähän, jopa meitä "epäonnistuneita kitaristeja" joihin itsekin lukeudun, eikä asiat oman näkemyksen mukaan ole huonompaan suuntaan menneet, päinvastoin.
 
Basisteilla (ja rumpaleilla) on edelleenkin enemmän tai vähemmän heittopussin leima, vaikkakin myös tuolla saralla on tapahtunut parannusta.
Bassoa pidetään silti usein edelleen kakkos-, tai kolmosluokan instrumenttina, jota soittava soittaa bassoa kun ei muuta osaa.
Sääli.
 

 
Itse peräänkuuluttaisin kuitenkin alunalkaenkin vähien keikkapaikkojen katoamista, "kyllä huonokin DJ aina paremman tuoton tuo kuin hyvä bändi" on verraten yleinen katsantokanta, ja kyllähän sen baarinpitäjän kantilta toisaalta ymmärtää.
 
Jos ihan puhtaasti liiketaloudellisesti ajattelee, neli- tai viisihenkisen orkesterin liiton vaatima minimiliksa + ekstrat ei kovin helposti istu peruskuppilan budjettiin. Tiskijukka istuu, joten se hommataan, "livemusaksi".
 
Kun ei ole keikkapaikkoja, eikä toivetta keikoista, eipä niitä halveksittuja basistejakaan ylenmäärin ilmoittaudu, valtaosalle kun keikkailu on kaiketi kuitenkin se juttu jonka takia harrastetaan.
 
Sessiomuusikot ovat harrastepuolella asia erikseen, niistä lienee jopa ylitarjontaa.
 

 

 
Salkin:...ootteko muuten huomannu et, basisteista kerrotaan vitsejä ja kitaristeista tositarinoita...
 
Kultaisella 90-luvulla, puolenvälin tienoilla, kun kerran taas Teatro-vainaan lavalla hääräilin joitain karkeloita valmistellen, alkoi illan backlinen toimittaneen bändin basistin kiusaaminen sapettamaan tavallista enemmän.
Kyse ei ollut veljellisestä naljailusta, vaan ihan suoranaisesta vittuilusta.
Ainakin itse sen sellaisena näin.
 
Oli ihan pakko piuhasouvin lomassa kysäistä: "Miksi basistivitsit ovat yleensä niin lyhyitä"?
 
Kun vastausta ei järjellisessä ajassa tullut: "Jotta kitaristit osaisivat kertoa ja jotta rumpalit ymmärtäisivät".
 

 

 

 

 

 

 

 
Piiiiiiitkän hiljaisuuden jälkeen kitaristilaulaja ilmeisesti basistin naurahtelusta ymmärsi, ja poltti päreensä.
Totaalisesti.
Sai oikein itkupotkuraivarin ja uhkasi ilmoittaa ylemmäle taholle, partajeesus monitorimiksaajan/stagehandin kun ei kuulemma sopinut moisia suustaan laukoa. Potkut sietäisi ..tana saada kun tyhmäksi haukkuu.
 
Kun asiallisesti ilmoitin että siittä vaan, mainiten että salitiskin takana hääräsi basisti, ja baaritiskin takana iltaan valmistautui basisti M. Paananen (HIM), toisen omistajan broidi, saattaa olla ettei bändin jäsenen kiusaamista hyvällä katsota.
Varsinkin jos kiusattu on basisti.
Jos alkaa vinkumaan, voi olla niinkin ettei tekniikka veny keikalla ihan niin pitkälle kuin muuten venyisi ;).
 
Rauhoittuihan se kuumakalle siitä lopulta, ja kiusaaminenkin loppui ainakin loppuillaksi.
 
T:Samuli
 
musamies
15.02.2015 01:19:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni baarit ei ole mikään optimaalinen keikkaympäristö ja jos niissä DJ koetaan parempana vaihtoehtona, ei paljon mua haittaa. Olen jopa DJ touhua kokeillu ja todennut, että se voi olla aika hauskaakin.
 
Basistien katoamista voi edistää kun joutuu tekemään nykyisin ehkä montaa tehtävää yhtäaikaa.
 
Itse yritän vasuribassottelun lisäksi toimia samaan aikaa pianistina, laulajana, juontajana ja miksaajana. Jos kelpuuttaisin vain yhden tehtävän kerrallaan, livemahdollisuudet käy varsin vähiin.
 
Tällä hetkellä olen suuntautunut ehkä eniten yksin tekemiseen koska oma mielenkiinto on mennyt yhä enempi popin ja rokin ulkopuolelle ja suurin osa muista on enempi suuntautunut siihen.
 
Joudun pohtimaan myös sitä kysymystä olenko itse basisti vai en. Kiistatta ainakin soitan bassoja, mutta teen sen mieluiten koskettimistolla kun saan tehtyä tällöin muutakin samaan aikaan. Ei haittaa tällä toimintatavalla vaikkei bassottelua ihan joka biisissä olisikaan mukaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «