Muusikoiden.net
04.12.2016

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bändi jäsenienne ikäero?
1 2 3
_vilzu_
20.03.2011 20:26:00 (muokattu 20.03.2011 20:26:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!

Tuon otsikon mukaista juttua kyselisin, eli (suurin) ikäero teidän bändin soittajien välillä?

Uteliaisuus nousi tästä: Soitan tällä hetkellä bassoa proge/heavy yhtyeessä, ja ollaan kaikki teini-ikäisiä. Bändi on muuten aivan perfecto, mutta ainoastaan laulaja puuttuu. Ja nyt näyttää siltä että meidän ikäistä laulajaa ei löydy (kaikilla kolleilla äänenmurros), eli pitäisi joku + 20 v laulaja hommata.

Mun mielestä iällä ei ole väliä, mutta haluan hieman muiden mielipiteitä.

Kiitän ja kuittaan.

Ooksä viel siin ku mä nään sut?
Antti1
20.03.2011 20:33:47

No on iällä tietyssä mielessä väliä ja se merkitys mun mielestä tulee ilmi erilaisina elämäntilanteina, tavoitteina, aikataulutuksena, haaveina ja panostamisen mahdollisuuksina. Liian erilaisista lähtökohdista on vaikeaa ponnistaa samaan maaliin, vaikka kuinka tosissaan yrittäisi. Kriittisin vaihe on ehkä just tossa peruskoulun lopettamisen jälkeen seuraavat 10 vuotta, ne määrittävät ihmisen elämän suuntaa todella pitkälle. Aikahaarukka toki riippuu jokaisen omista valinnoista.

Mulla tällä hetkellä on yhdessä projektissa nuorin henkilö kaiketi 18v ja vanhin luultavasti siinä 68v tms. Pari keski-ikäistä äijää ja yksi 21v mimmi siihen mahtuu mukaan myös. Ei ongelmia iän vuoksi itsessään, mutta taas toi yllä luettelemani aikataulu yms. tulee vastaan monesti.

Listen motherfucker you're about to pay your dues!
TheMurno
20.03.2011 22:35:00

Nykysessä porukassa aika pieni ikäero. Nuorin täyttää 17 tänä vuotta ja me vanhimmat ollaan 19. Edellisessä bändissä olikin jo vähän haarukkaa, eli mä ja toinen kitaristi oltiin silloin 18 ja rumpali 24. Ei se ikä meinaa yhtään mitään. Tämä tosin tulee paremmin ilmi ylemmässä esimerkissä. : )

Fake and gay
Edzge
21.03.2011 01:19:23

Meiän progebändissä ikähaarukka on 30 vuotta, minä ollessa nuorin 19-vuotiaana ja vanhin kohta 49. Eipä ole isompia ongelmia iän suhteen kyllä ollut koskaan :p

YYYYYEEEEEEEAAAAAAHHHHHHHH ja tupla-aurinkolasit
_vilzu_
21.03.2011 09:56:39

Niinhän se vähän menee että jos on 35 v ja vanhin kaveri on 45 v niin ei huomaa pahemmin eroa, mutta jos on 15 v ja vanhin on 25 v, niin on jo huomattava ero.

Ooksä viel siin ku mä nään sut?
artope
21.03.2011 10:39:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meijän päntissä ollan tultu maailmaan 60, 70 ja 80 luvulla... Eikä haittaa olleskaan.Toimii erittäin hyvin.

"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
humppahanuristi
21.03.2011 15:07:50

Ei nyt mitään suurempaa, 18v taitaa olla suurin ikähaarukka näissä vaihtuvissa kokoonpanoissa. Henkilöitä 50-, 60- ja 70-luvuilta.
Eikun hetkinen mitenkähän tuo meidän lauantainen basisti, voipi olla vuosimalli 1980?

Noin nuorena, kun lähtee liikenteeseen, niin siellä ehkä on hankalampi pienempikin ikäero, tai riippuu vähän.

Itse kun aloittelin näitä tanssimuusikon touhuja, niin pari vuotta oli ikähaarukka. Mutta vanhimmat tuli ajokortti-ikään, niin humpan soitto ei kiinnostanutkaan enää.

Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
PJS
21.03.2011 16:21:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artope: Meijän päntissä ollan tultu maailmaan 60, 70 ja 80 luvulla... Eikä haittaa olleskaan.Toimii erittäin hyvin.

Sama. Se on kyllä omasta mielestä mieletön vahvuus. Mutta vaatii bändiltä kyllä semmoista sitoutuneisuutta aikataulujen sun muiden suhteen enemmän kuin semmoisella kokoonpanolla jossa kaikki on esim. opiskelijoita...

Peace!
strophe
21.03.2011 16:24:29

Eipä sillä iällä ole tosiaan niin kauheasti väliä. Toisessa projektissa haarukka on 24-35 ja toisessa 19-26, mutta nuo ovat vielä pientä. Kuten jo aiemmin on sanottukin, suurin ongelma on elämäntilanne, ei ikä. Toisilla on lapsia, toisilla opiskeluita, toisilla vuorotöitä. Siinähän sitten ollaan. Joskus lukioikäisenä ei ollut ongelmia, kun ei ollut menojakaan, mutta näin 25-vuotiaana sitä aina välillä huomaa, että jok'ikinen ilta on jo varattu pari viikkoa eteenpäin, siinähän sitten koittaa treeniaikoja malvata sekaan, etenkin, kun muillakin soittajilla on sama ongelma.

Nyt lähtee, SAATANA!
J.RA
21.03.2011 17:26:05

Parinkympin hujakoilla kun pyöritään niin itelleni merkitsi aikapaljon mahdolliset varusmiespalvelut ja täysi-ikäisyys itsessään, varsinkin jos juottoloita yrittää kierrellä.

www.circusnecropolis.com
artope
21.03.2011 19:51:35

PJS: Sama. Se on kyllä omasta mielestä mieletön vahvuus. Mutta vaatii bändiltä kyllä semmoista sitoutuneisuutta aikataulujen sun muiden suhteen enemmän kuin semmoisella kokoonpanolla jossa kaikki on esim. opiskelijoita...

Aivan. Tuon meidän nuorikon aikatauuja saa aika usseesti varmistella...

"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
burdon
22.03.2011 01:21:54 (muokattu 22.03.2011 01:23:31)

Entises bändis muut oli 16-17 ja mä 26, hemmetin hyvin skulas hommat kunnes bändi hajos :( Nuorten kaa on helpompaa ku suurinosa omanikäisistä on tasollisesti niin paljo korkeammalla, mul ei vaa koskaa pysy bändi alla ja ei oo paikkaa missä yksinkää treenata niin en oo päässyt enkä pääse kehittymään hyväks rumpaliks :(

Nykyää it's just me, my Stratocaster ('96 mexico) and sequencer ('01 Yamaha QY100). Yksinään kitaraa soitan huonosti ja ördään miditaustojen päälle. Ei kyl niin kivaa ku soittaa tiukan poppoon kanssa rockia. Oon paskempi kitaristi ja laulaja kuin rumpali mut voimpahan sanoo valittavalle jengille et tuu itte laulaa/soittaa tää niin mä hyppään rumpuihin :D

4-track 4 life !
Kukkis 77
22.03.2011 06:58:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on kolme samanikäistä ja yksi eri-ikäinen. Mutta se eri-ikäinen onkin basisti niin ei pahemmin menoa haittaa.

"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Kailis
22.03.2011 08:08:03

_vilzu_: Niinhän se vähän menee että jos on 35 v ja vanhin kaveri on 45 v niin ei huomaa pahemmin eroa, mutta jos on 15 v ja vanhin on 25 v, niin on jo huomattava ero.

Joo. Meillä muut kolme on about ton 35 ja mä 47. Haittaa mutta ei anneta vaikuttaa =D

Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
poopi
22.03.2011 09:47:00

Kait tämä on tapauskohtaista mutta omassa kokoonpanossa tilanne rauhoittui kun juniori potkittiin pois. Aikasempi ikähaarukka 20 - 35 vaihtui akselille 30 - 35. Pinna kirisityi ikävästi kun kalenterien sorvauksen jälkeen juniori ei saapunutkaan treeneihin esim. krapulan takia. "Mut kato hei vedetään treenit huomenna." Just...

_vilzu_: Moro!

Tuon otsikon mukaista juttua kyselisin, eli (suurin) ikäero teidän bändin soittajien välillä?

Uteliaisuus nousi tästä: Soitan tällä hetkellä bassoa proge/heavy yhtyeessä, ja ollaan kaikki teini-ikäisiä. Bändi on muuten aivan perfecto, mutta ainoastaan laulaja puuttuu. Ja nyt näyttää siltä että meidän ikäistä laulajaa ei löydy (kaikilla kolleilla äänenmurros), eli pitäisi joku + 20 v laulaja hommata.

Mun mielestä iällä ei ole väliä, mutta haluan hieman muiden mielipiteitä.

Kiitän ja kuittaan.

Hei vaan, jopas lähti!
Jeszse
22.03.2011 12:33:10 (muokattu 22.03.2011 12:33:55)

Toisessa bändissä ollaan kokolailla samaa ikää. Rumpali ja toinen kitaristi 22v, minä 23, basisti 24. Laulaja tosin oli sit 19, mut eipä toi ny kauhee heitto oo.

Toisessa, nykyään aktiivisemmassa porukassa mä oonki sit nuorin, seuraavana tuleeki jo basisti 27 ikävuodellaan. Laulajan ikää en muista, olisko 28 tai jotain, ja rumpali 29. Eipä nuo ikäerot missään tunnu, ku kaikki on kuitenki aikuisia ja teinivaihteen ylittäneitä komeesti. Koulussa tai töissä, paitti yks työtön perheenisä. :D

Keltanen superhedelmäpimppimutantti. Yhyy äiti.
akisetä
22.03.2011 13:06:20

Toisessa porukassa (jossa oon rumpalina) olen nuorin, 26v. Vanhin on kai pitkästi yli viiskymppinen, suurin osa on keski-ikäisiä ja perheellisiä. Tarkemmin ajateltuna itsehän taidan olla porukan ainoa, joka elää yksin eikä ole lapsia eikä mitään muutakaan. Vielä pari vuotta sitten oli mukana jopa 66-vuotias saksofonisti, mutta sitten hän meni ja kuoli pois, RIP. Tässä sakissa tuo ikäero kyllä aiheuttaa jotain pientä. Minähän olen muiden silmissä vasta 26-vuotias joka ei tiedä mistään vielä yhtään mitään. Yksi laulajista myös luulee, että jos me otetaan soittoon joku biisi, joka on tehty ennen kuin olen syntynyt, niin minä en mukamas voi tietää kyseistä biisiä, koska se on tehty ennen kuin olin edes syntynyt. Wtf!?

Omassa bändissä (jossa soitan kitaraa ja biisejäkin kyhään), olen puolestaan toiseksi vanhin, joskin ikähaarukka on vain 23-28v. Toimii.

V*ttu se on ihan hyvä, ei tarvii aina valittaa!
NitroJeesus
22.03.2011 13:15:19

Coverbändin vanhimman ja nuorimman (minun) välillä ikäeroa on reippaat 46 vuotta. Ei siinä, hyvin rullaa silti.

JudeJude
24.03.2011 16:04:19

Taitaa olla semmoiset vuosi ja kolme kuukautta meidän bändin tyyppien keskenään kauimmaisten syntymähetkien välillä. 22, 22, 22, 23.

"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
doctrine
25.03.2011 15:52:40

meitä on sekä -70 -luvulta että -80 -luvun lopusta, suurin ikäero taitaa olla jotain 13 vuotta, eikä tunnu missään. Hyvin toimii.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti