Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mietitkö/mietittekö mikä juttu/elementti erottaa muista?
1 2 3 4
Kailis
24.11.2009 10:31:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä nostan hattua sitten, kun Kailiksen biisit löytyvät toivelaulukirjasta
 
Joo voit ihan rauhassa ruuvata sen hatun päähän.
 
kivi
24.11.2009 15:56:24 (muokattu 24.11.2009 15:59:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ope16: Toki uutta tuotantoa kaivataan, mutta sen läpilyömiseen tarvitaan taatusti ammattitaitoa uhoamisen sijasta. Mä nostan hattua sitten, kun Kailiksen biisit löytyvät toivelaulukirjasta (hyi yäk niitä sovituksia....) ja jotenkin muuten julkaistuina (parempi vaihtoehto).
 
Mitenkään Kailista puolustelematta pitää kyllä sanoa, että kai aika paljonkin niitä biisejä mitä hän bändeissään soitti on nuottikustannettu. En nyt sitten tiedä, miten paljon hän rumpalina on biisien kirjoitukseen vaikuttanut, mutta hänen uskottavuutensa muusikkona on joka tapauksessa vähän eri luokkaa kuin sun hieman, anteeksi vain, rippileiriltä haiskahtavat juttusi, joista vois päätellä ettet ehkä ole ainakaan yli 50 000 hengen yleisöille esiintynyt?
 
Tietysti voidaan kysyä, että miten voi olla että kaveri jolla on noinkin komea bändiura takanaan on sitten kuitenkin lähtenyt kaikista niistä bändeistä? Mutta mun veikkaus on että aina ei kemiat kohtaa, ja se ei ole kenenkään vika. Ja kaikkia ei ole luotu istumaan bussissa kuukaudesta toiseen. Jos haluaa vaikka perheen ja lapsia, on syytä miettiä kahdesti olisko musa sittenkin jotain muuta kuin jatkuvaa keikkailua.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Kailis
24.11.2009 22:37:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lähtenyt kaikista niistä bändeistä?
 
Punan paistaessa kasvoilla vastaan; eri syistä. En mä ihan heti muista kuin yhden tapauksen että olisin itse lähtenyt bändistä (laulajan päihdeongelmat ja psykopaattisuus) ja kerran mut viskattiin (laulajan egoon kajoaminen). Aika usein noi bändit vaan kuihtuu. Sitten on ollut sijaisuuksia, määräaikaispestejä =D
 
Cimble
24.11.2009 22:39:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ope16: Kiva kuulla, että soittamalla huilua pääsee tällä palstalla älykköpiireihin.
 
Hmm, mainitsepa joku tyhmä huilisti... :)
 
Sitä mä vaan en ymmärrä, miksi kailis käy kierroksilla.
 
Missä kohtaa?
 
Kailiksen hyökkäykset coverbändejä vastaan ovat hassuja ottaen huomioon, kuinka paljon yleisö tykkää hyvin heitetyistä coverkeikoista.
 
Mitkä hyökkäykset?
 
Nimimerkkini muuttunut Närpiöstä Cimbleksi, joka on vuosien takainen ja alkuperäinen nimimerkkini "löytyen taas"...
Cimble
24.11.2009 22:42:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: En mä ihan heti muista kuin yhden tapauksen että olisin itse lähtenyt bändistä (laulajan päihdeongelmat ja psykopaattisuus) ja kerran mut viskattiin (laulajan egoon kajoaminen).
 
Et ois kertonu näitä, koska nyt kiinnostaa ja jää vaivaamaan, kun oon niin helkkarin utelias... :)
 
Nimimerkkini muuttunut Närpiöstä Cimbleksi, joka on vuosien takainen ja alkuperäinen nimimerkkini "löytyen taas"...
Kailis
24.11.2009 22:48:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: Et ois kertonu näitä, koska nyt kiinnostaa ja jää vaivaamaan, kun oon niin helkkarin utelias... :)
 
Laitan pikana privana =D
 
Cimble
24.11.2009 23:37:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Laitan pikana privana =D
 
Kiitos nimistä, mutta päihdeongelmaista psykopaattia Charles Mansonia ei voida lukea bändimuusikoksi, vaikka vankilassa yhden biisin tekikin.
 
Ja tuon egoilijan kohdalla, tiesin kyllä että Axl Rose on vähän epämukava persoona.
 
Kailis, sinun lisäksi näillä herroilla on toinenkin yhdistävä tekijä. Nimittäin GnR on levyttänyt tuon Mansonin tekemän biisin. Tarina ei kerro ehditkö soittaa kannut ennen kuin olit saanut fudut..? :)
 
Nimimerkkini muuttunut Närpiöstä Cimbleksi, joka on vuosien takainen ja alkuperäinen nimimerkkini "löytyen taas"...
Kailis
25.11.2009 11:25:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: Kiitos nimistä, mutta päihdeongelmaista psykopaattia Charles Mansonia ei voida lukea bändimuusikoksi, vaikka vankilassa yhden biisin tekikin.
 
Ja tuon egoilijan kohdalla, tiesin kyllä että Axl Rose on vähän epämukava persoona.
 
Kailis, sinun lisäksi näillä herroilla on toinenkin yhdistävä tekijä. Nimittäin GnR on levyttänyt tuon Mansonin tekemän biisin. Tarina ei kerro ehditkö soittaa kannut ennen kuin olit saanut fudut..? :)

 
No, kalpenee kuitenkin Elvis- ja Beatles-pestiesi rinnalla =D
 
ope16
03.12.2009 00:14:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä tässä voi muuta kommentoida, kuin sen, että mä teen musiikkia työkseni, siitä siis maksetaan. Teen klassista, teen jazzia, opetan (sitä enimmäkseen), johdan nuoriso-orkesteria (pieniä ovat, mutta kasvavat kyllä). Ihmisten kanssa on tällä(kin) alalla tultava toimeen, tyypit haukkumalla loppuu leipä. En voi vaihtaa bändiä päivittäin eikä siihen ole pienintäkään tarvetta. Silti joskus tekee mieli tokaista, että "I hate kaikkia amatöörejä". Sorry!
 
kivi
03.12.2009 03:17:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ope16: Eipä tässä voi muuta kommentoida, kuin sen, että mä teen musiikkia työkseni, siitä siis maksetaan. Teen klassista, teen jazzia, opetan (sitä enimmäkseen), johdan nuoriso-orkesteria (pieniä ovat, mutta kasvavat kyllä). Ihmisten kanssa on tällä(kin) alalla tultava toimeen, tyypit haukkumalla loppuu leipä. En voi vaihtaa bändiä päivittäin eikä siihen ole pienintäkään tarvetta. Silti joskus tekee mieli tokaista, että "I hate kaikkia amatöörejä". Sorry!
 
Ei tulis mieleenkään aliarvioida työsi merkittävyyttä, mutta pakko oli puuttua kun itse lipsahdit aliarvioimisen puolelle.
 
Musa on siitä hienoa, että sitä voi tehdä (tai vaikka harrastaa) monella tasolla, ja kaikki ne ovat ihan valideja.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Kailis
03.12.2009 05:02:40 (muokattu 03.12.2009 05:22:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ope16: Eipä tässä voi muuta kommentoida, kuin sen, että mä teen musiikkia työkseni, siitä siis maksetaan. Teen klassista, teen jazzia, opetan (sitä enimmäkseen), johdan nuoriso-orkesteria (pieniä ovat, mutta kasvavat kyllä). Ihmisten kanssa on tällä(kin) alalla tultava toimeen, tyypit haukkumalla loppuu leipä. En voi vaihtaa bändiä päivittäin eikä siihen ole pienintäkään tarvetta. Silti joskus tekee mieli tokaista, että "I hate kaikkia amatöörejä". Sorry!
 
Se, että toimit opettajana ei kerro mitään muuta kuin että olet hiukan kireä ton opettamisen kanssa. CV. Thanks.
 
I love You Man!
Aa joo. Samassa täysin stabiilissa ja minulle rahallillisesti täysin merkityksettömässä bändissä olen ollut useita vuosia. Miksi? Koska rakastan sitä synergiaa. Kokemuksestani on ollut paljon hyötyä sovituksissa. Siis usko tai älä, olen tosi nopea terssien ja ja yleensäkin stemmojen kanssa. No, fuck you too. Vaihdan topicia.
 
Voisitko jazzmiehen kaa käydä pikaviestisodan ja se joka selviää niin mä hoidan?
 
Cimble
03.12.2009 08:05:31 (muokattu 03.12.2009 08:25:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ope16: Eipä tässä voi muuta kommentoida, kuin sen, että mä teen musiikkia työkseni, siitä siis maksetaan. Teen klassista, teen jazzia, opetan (sitä enimmäkseen), johdan nuoriso-orkesteria (pieniä ovat, mutta kasvavat kyllä). Ihmisten kanssa on tällä(kin) alalla tultava toimeen, tyypit haukkumalla loppuu leipä. En voi vaihtaa bändiä päivittäin eikä siihen ole pienintäkään tarvetta. Silti joskus tekee mieli tokaista, että "I hate kaikkia amatöörejä". Sorry!
 
Voin olla melko väärässäkin, mutta vaikutat juuri sellaiselta open irvikuvalta. "Mulla on koulutusta, minä osaan tehdä klasarii, jatsii, kasvavii nuoriso-orkesterii... Ja ennen kaikkea vain minä tiedän miten hommat menee ja yritänkin opettaa sitä muille. Vaan ei voi mitään, osa jää avuttomiksi amatööreiksi. Ja pitävät vielä hauskaakin musiikin kustannuksella ja perkule nauttivatkin sen tekemisestä ja soittamisesta, vaikka eivät tiedä siitä tai sen tekemisestä juuri mitään."
 
Btw, mullekin maksetaan. Tosin sivutuloja ja oikeastaan vain musiikin live-esittämisestä. Ja nautin siitä yleisön kera. Tämäkös vasta junttimaista, koska mulla ei ole minkäänlaista musiikillista koulutusta ja kyseessä on rockmusiikki, jota kuka tahansa osaa paukuttaa. Pahintahan on kuitenkin se, että olen pelkkä amatööri ja voin vaihtaa bändiäkin milloin vaan, jos hommasta ei nauti. Ja tiukkapipoisimmat koulutetut akateemikko-opettajat ovat närkästyneitä moisesta pellolla elämisestä. Enhän minä edes treenaa.
 
ope16
07.12.2009 03:06:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä Cimble on saanut päähänsä, että rokki on "vain" rokkia? Ei sitäkään kaikki osaa soittaa, enkä ole koskaan pitänyt sitä sen helpompana tienä kuin mitään muutakaan genreä. Laaja-alaisuutta arvostan, mitään tyyliä en suostu jalkoihini tallaamaan.
 
Jos olisin open irvikuva, en saisi lentää tuli perseen alla paikasta a paikkaan c paikan b kautta jne vaihtaen tyyliä useammin kuin sukkia eli ihan kesken päivän. Ei tämä minun tekemiseni ole tämän palstan aktiivien puuhista pois, nauttikaa musiikista ja tehkää sitä niin, että muutkin saavat fiilistellä. Ei tällaisen naispuolisen kameleonttihuilistin olemassaoloa tarvitse säikkyä eikä turhaan pitää hyökkäystä parhaana puolustuksena. Rauha vaan, pojat.
 
Cimble
07.12.2009 11:07:21 (muokattu 07.12.2009 11:14:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ope16: Mistä Cimble on saanut päähänsä, että rokki on "vain" rokkia?
 
No rokkia ei pidä ottaa liian vakavasti, muuten se ei toimi. ;) Mutta se tarjoillaan ja nautitaan voimakkaasti.
 
Ei sitäkään kaikki osaa soittaa, enkä ole koskaan pitänyt sitä sen helpompana tienä kuin mitään muutakaan genreä.
 
Tiedän, että tämä totta. Taitava rokkari on yhtä kunnioitettava kuin taitava klasari tai jatsari.
 
Ei tällaisen naispuolisen kameleonttihuilistin olemassaoloa tarvitse säikkyä
 
En toki säikkynyt, enkä edes jostain syystä aatellu sinun olevan nainen... ;) Se vaan ihmetytti, miksi oikeastaan vihaat amatöörejä? Helposti saa sen kuvan, että ylimielisesti ajattelet olevasi ylempi. Tosin kyllähän muutamien musiikkityylien ammattimaisen opettajan, soittajan ja musiikintekijän toiminta taitaa vaikuttaa laajemmin musiikki-yhteisöihin, kuin esim. minun, vain keikkailevan ja tuntemattoman amatöörirumpalin.
 
Hmm, millainen on kameleonttihuilu? Vaihtaako väriä sen mukaan, soittaako jatsii vai klasarii? ;)
 
Kailis
07.12.2009 11:53:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eikä turhaan pitää hyökkäystä parhaana puolustuksena. Rauha vaan, pojat.
 
Sinne tytölle ihan samaa toivotaan täältä.
 
Cimble
07.12.2009 14:18:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Sinne tytölle ihan samaa toivotaan täältä.
 
Täältäpäs! Mene Kailis nyt vaikka lenkille! ;)
 
Kailis
07.12.2009 19:03:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: Täältäpäs! Mene Kailis nyt vaikka lenkille! ;)
 
Joo just tulin salilta. Nyt on niin komee sikspäkki ja haba ja pectoralikset ja... sit mä heräsin.
 
Cimble
07.12.2009 21:48:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Joo just tulin salilta. Nyt on niin komee sikspäkki ja haba ja pectoralikset ja... sit mä heräsin.
 
Kova setä oot. Itse juon tässä olutta ja laardimaha roikkuu.
 
strophe
09.12.2009 01:25:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: Kova setä oot. Itse juon tässä olutta ja laardimaha roikkuu.
 
Onkos tää nyt sitten juuri se otsikon mukainen juttu, mikä erottaa muista?
 
~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~ http://www.youtube.com/vonpalmhoff
Cimble
09.12.2009 13:51:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

strophe: Onkos tää nyt sitten juuri se otsikon mukainen juttu, mikä erottaa muista?
 
Toki. Aika harva juo kaljaa ja kantaa rasvaa keskivartalossaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «