Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miksi jäsenten löytäminen on niin vaikeaa?
1 2 3 4 5 6 7
aarghto
18.09.2009 13:42:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alussa oli hankalaa mutta kun tutustu tarpeeks moneen ihmiseen niin bändiprojekteja alkoi syntymään ihan liikaa. Ei meinaa aika riittää.
 
head on my shoulders... going berserk!
varo
02.10.2009 19:13:18 (muokattu 02.10.2009 19:17:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

puusormi: No en tiiä. Varmaan jos mitä tahansa hevin alalajia haluaa soittaa niin sitten. Vaan parin vuoden aikana jonkun kerran olen suomirokkia soittamaan etsinyt kitaristia erinomaisen heikoin tuloksin. Joko ei ole soittotaitoa edes sitä mitä minulla tai sitten pitäisi vetää sitä kikkeliheviä että herrojen taiteilijoiden ambitiot saisivat täyttymyksen. Jos nyt edes viitsivät viesteihin vastata. No, mennään triolla minun kantikkaan kitarointini varassa, keikkaa on pukannut sen minkä on jaksanut käydä, soitelkoot kovemmat jätkät kellarissaan sitten prkl. Eipähän mene tekniikkapelleilyksi soitto.
 
Mutta vastapainoksi kitaristivaikeuksille vain kerran vain olen vastannut rumpalin ilmoitukseen ja samalla kertaa haaviin pamahti myös basisti.

 
Mä koen, että monipuolisuus ja ennakkoluulottomuus on musiikillisen kypsymisen merkkejä. Mikäli "taiteellinen ambitio" tarkoittaa vain mahdollisimman nopeasti soittamista, on melko lapsellista touhua ja osoittaa näkökulman kapea-alaisuutta.
 
Mun mielestä hyvä ja asialleen omistautunut soittaja löytyy aina jotain kiinnostavaa mistä tahansa musiikista. Vaikka suomirock ei olekaan kaikkein monimutkasinta ja vaikeinta musiikkia, voi siitäkin löytää eri nyansseja. Esimerkiksi mä laitoin realbookin tilaukseen, ja ajattelin soittaa yksinkertaisimpia jazz-stankkuja niin hewi kuin perinteisenkiin tyyliinkin.
 
Ainakin mua kiinnostaa sovittaa biisejä siinä määrin kun osaan ja tehdä niistä oman mieltymysteni mukaisia. Mitä jos sekoittaisitte vähän genrejä ja antaisitte kitaristeillle ja itsellenne mahdollisuuden yhdistää muitakin tyylilajeja suomirokkiin-esim, jatsia ja funkkia yms. Lopputulos voisi olla melko mielenkiintoinen ja ainakin mun taiteellinen kunnianhimoni olisi täyttynyt, jos tällaiseen pääsisin.
 
Mikäli laajentaisitte soittamistanne muuhunkin kuin puhtaaseen suomirokkiin niin voisi kitaristeja löytyä enemmänkin. Eli siis kannattaisi miettiä, mitkä tyylilajit sopivat suomirokkiin sovellettaviksi ja etsiytykää niiden tyylilajien edustajien puheille. En mä nyt tarkoita, että soitettaisiin mitä sattuu, ei se ketään kiinnosta. Mutta toivottavasti ymmärsit pointtini, sillä onhan bändissä parempi olla kun jokainen saa omat mieltymyksensä kuuluviin..
 
ope16
09.10.2009 04:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimenomaan laaja-alaisuutta ja avarakatseisuutta peliin, niin vieläpä tyypit kiinnostuvat. Ja jätkät hei, selkeyttä niihin ilmoituksiin! Metson onnettomalla ilmoitustaululla huonolla lyijykynällä harakanvarpailla rustattu tekstintekele ei vetoa keneenkään. Opetelkaa tyypit kirjoittamaan!
Ja sitten, jos musaan kuuluu jazziakin, saattaisi joku puhaltajakin innostua ja taas yksi bändi löytäisi persoonallisemman ilmeen. Toki torvet sopivat siihen suomipoppiinkin... Niille vain täytyy osata arrata ja ennenkaikkea transponoida, ellei kaveri tee sitä itse. Huilulla on kovin helppo vetää sooloa, kun c-laput sopivat. Ja älkää perskule naurako, olen tosissani...
 
Teijo K.
09.10.2009 10:42:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ope16: Nimenomaan laaja-alaisuutta ja avarakatseisuutta peliin, niin vieläpä tyypit kiinnostuvat. Ja jätkät hei, selkeyttä niihin ilmoituksiin! Metson onnettomalla ilmoitustaululla huonolla lyijykynällä harakanvarpailla rustattu tekstintekele ei vetoa keneenkään. Opetelkaa tyypit kirjoittamaan!
Ja sitten, jos musaan kuuluu jazziakin, saattaisi joku puhaltajakin innostua ja taas yksi bändi löytäisi persoonallisemman ilmeen. Toki torvet sopivat siihen suomipoppiinkin... Niille vain täytyy osata arrata ja ennenkaikkea transponoida, ellei kaveri tee sitä itse. Huilulla on kovin helppo vetää sooloa, kun c-laput sopivat. Ja älkää perskule naurako, olen tosissani...

 
Me soitetaan poppia ja on viulua, fonia, huiluja, maniskaa, banjoa jne. Hyvin toimmii. Semmonen "huono" puoli tässä on, että tavan ränttätänttää soittamaan ei ole mitään intressiä kun nää erilaiset projektit on vaan niin paljon mielenkiintoisempia. :)
 
80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
Jezzi
13.10.2009 07:51:15 (muokattu 13.10.2009 07:54:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aarghto: Alussa oli hankalaa mutta kun tutustu tarpeeks moneen ihmiseen niin bändiprojekteja alkoi syntymään ihan liikaa. Ei meinaa aika riittää.
 
jepjep. taidan olla alussa taas... hienoa on kun ei tunne ketään, vanha bändikin on kuollut ja näin poispäin. olet onnekas, enjoy :)
 
Kaitsu43
13.10.2009 10:22:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin se on ettei oikein tahdo soittajia löytyä. Mekin olemme hakeneet aikuista soittajaa jo hyvän aikaa. Tahtoo vaan olla suurin osa täällä ilmoittavista 16 -20 vuotiaita. Pari soittajaa toki löytynyt, mutta ovat osoittautuneet ihan lapatossuiksi: ensimmäinen kävi sentään kerran treeneissä, mutta sitten ilmoittamatta mitään ei tullutkaan paikalle toisella kertaa. Vaatii ilmeisen paljon joiltakin laittaa esim. tekstari ettei tule eikä kiinnosta. Toinen hemmo tuli yllättäen flunssaan kun piti treenata, no uudet päivät sovittiin ja miten kävi: toinen lapatossu, joka ei vaivaudu ilmoittamaan mitään eikä ilmesty paikalle! Herran jestas ja molemmat ihan itse ottivat meihin yhteyttä!
 
musatuukka
28.10.2009 13:40:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se toki vaikea löytää hyvä soittaja ja hyvä tyyppi samassa yksikössä. Olisi kiva kun ei tarvitsisi ketään opettaa että juuh tuosta painat niin saat Eb tai työskennellä ihmisten kanssa jotka eivät ilmesty treeneihin sovittuna aikana eivätkä hoida hommiaan. Jokaisen bändin alussa ja monesti siitä eteenpäin 80% on treenikämpällä työskentelyä ja puurtamista eikä semmosta kovaa työtä halua tehdä löysäilijöiden kanssa.
 
Vaikeanmusiikinammattilaiset.com
Påskägg
10.11.2009 18:10:05 (muokattu 10.11.2009 18:40:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, alotellaan yhen tyypin kanssa ihan uutta rojektia puhtaalta pöydältä, pikkuvikoina että tää hemmo asuu Kuopiossa, mutta niin samanhenkinen jäbä että ei haittaa. Harjoittelee kaiken vaa valmiiks ja reenaa sitten yhteissoittoa sitten kun siihen on mahdollisuus aina.
 
Edit: Olen tästä tosi innoissani, kerrankin on kunnon visio siitä mitä tehdään ja motia!
 
Samaa ei voi sanoa nykyisestä soittelutoverista, muutamia seikkoja mainitakseni a) Meikän pitää pirauttaa aina kun reenaamaan olis menossa, b) hakea tyyppi toiselta puolelta kylää kun ei arvon kitarajumala voi paria kilsaa talsia/pyöräillä c) soitella aina vuokrien perään d) hoitaa maholliset uusien soittajien hommaamiset (koskaan ei kelpaa tosin ) plus kaikkea muuta, niin vois samantien sanoa että ei jaksa kiinnosta bänditouhut ja mennä sinne makkarii tiluttelemaa. Aatana.
 
Edit2: off__topic
 
RETRIBUTION!
SamCold
10.11.2009 21:32:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittajia kyllä löytyy mutta homma täytyy pelittää sitten niiden kanssa.
 
Jos joku olisi kirjoittanut hakevansa kitaristin paikkaa johonkin bändiin ja ilmoituksesta syntyisi täydellinen mielikuva, ei se tarkoita sitä että se todellisuudessa toimisi.
 
Raist
16.11.2009 20:46:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, mistä niitä soittajia löytyy? Prokkiksesta kiinnostunutta rumpalia ei halua löytyä Kuapion seudulta minkään kiven alta, muuten olis kyllä bändi kasassa :D
 
idiot savant
14.12.2009 13:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi jäsenten löytäminen on niin vaikeaa? Koska naiset eivät ilmeisesti soita mitään, vai soittavatko?
 
Olemme (basisti, rumpali ja laulaja) yrittäneet koota "tyttöbändiä". Ihan vaan, kun ei naisbändejä ole niin paljon ja olisi ollut kiva kokeilla semmoistakin konseptia. Mutta kun naisia vaan ei tunnu bänditoiminta kiinnostavan. Siksi siis all-female-bändejä on niin vähän, selvis syy sitten siihenkin.
 
Ilmeisesti aikuisilla naisilla sittenkin, perinteiseen tyyliin, vaikka luulin että nykyään ei niin asian laita ole, menee kaikki aika perheen ruokkimiseen, siivoamiseen, sisustamiseen, työuran luontiin, puutarhatöihin jne. Jos jotain kodinulkopuolista harrastavat niin se on sitten posliinimaalausta tai kansalaisopiston jumppaa tms. Ilmeisesti näin?
 
Olemmekin nyt sitten tuumineet, että kun ei naissoittajia löydy, niin unohdetaan ajatus naisbändistä vähitellen. Tässä vuodenvaihteessa alamme hakemaan yleensäkin vaan soittajia. Ihan sama onko mies, nainen, trans-jotain tai ihan mitä vaan. Kunhan soittaa kitaraa tai koskettimia (tai jotain) ja on meidän mielestä hyvä tyyppi ja pitää meitä hyvinä tyyppeinä, sekä on musiikkimaultaan samoilla linjoilla.
 
Loppujen lopuksi pääasiahan on musiikki ja itse soittaminen, ei sukupuoli, ikä (no, sen verran, että vähintään 18v.), ihonväri, pukeutumistyyli tai joku muu ulkomusiikillinen seikka.
 
Tämmöinen "mutu"-tuntuma aiempien bändien jäsenhankinnoista on tullut: Laulaja löytyy helposti, varsinkin naispuolisia laulajia tuntuu olevan paljon. Kitaristin löytäminen on myös aika helppoa, tosin naisten määrä jo tässä joukossa vähenee romahdusmaisesti. Basisteja saa pikkasen enemmän haeskella (paitsi kun on itse basistinretale). Rumpalit ovat kiven alla (eli ihme että tässä meidän bändiprojektissa on jo rumpali!). Ja kosketinsoittajia ei Suomessa tunnu olevan lainkaan. Puhumattakaan esim. puhaltimien tai jousien soittajista...
 
Sitten sen jälkeen, kun on löytänyt rinnalleen yhden tai kaksi soitto/laulu intoista, niin iskeekin motivaation puute. Ei jakseta alkuvaikeuksien yli. Kun ei niitä vielä tarvittavia jäseniä löydy hetkessä ja jos treenitilaakin joutuu pikkasen etsimään, niin innostus monilla lopahtaa ja bändi kuivahtaa kasaan jo ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan.
 
Tällä nykyisellä kolmikolla, bändin alulla, tuntuu kyllä motivaatiota riittävän, onneksi. Ja treenispuolikin on jo kunnossa. Niin, että uusien jäsenten mukaan tulo olisi todella helppoa. Siispä, varsinkin kitaristit ja kosketinsoittajat, ottamaan vaan yhteyttä. Emme mitään huipputaitavia ole, tai en ainakaan itse ole mikään pro, mutta innostusta kyllä löytyy sitäkin enemmän...
 
JnZm
16.12.2009 10:28:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen saanut käsityksen että soittajia on paljon, mutteivät he pidä itsestään sen enempää meteliä. Makuuhuonekitaristit haaveilevat soittavansa bändissä, muttei sellaiseen hakeutuminen kiinnosta. Jos joku muu hakee oikein kotoa saakka, ei sitten ole motivaatiota. Meininki on sellaista velttoilua. Kunnon todellisella intohimolla ja suoriutumishalulla varustettua muusikkoa on vaikea löytää. Ehkä sitten haen väärästä paikasta ja väärin keinoin.
 
south_of_heaven
18.12.2009 02:56:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basistit ja rumpalit ovat näköjään kiven alla, vaikka kuinka sitä metalliakin haluaisi soittaa. Hauskinta hommassa on, että minä olen toiminut pitkään rumpalina ja toinen kaveri on toiminut basistina.... Täytyy katsoa, jos hommaa sitten jatkaisi samoilla linjoilla kuin ennenkin, ja unohtaa kitarasankaroinnit.
 
Life in plastic, it's fantastic!
Jyrken
18.12.2009 16:26:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Periaatteessa jos rupeaisi basistiksi, vois olla helpompaa. Mutta just kun ostin uuden skeban + vahvarin niin en taida.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Påskägg
20.12.2009 06:06:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mitä vittua kaikki on jns tai kuopio..tännne mikkelii soittaan ei oo opiskeljiakorttia nii en vitussa lähe reissaaa rumpujen kaa! Täällä on kova skene-baarikin..sinne voi mennä jos ja kun soitosta ei tietty tule yhtään mitään.
 
"Ruotsalaiset ovat viikinkien jälkeläisiä, me emme sitä valitettavasti ole, mutta tällä hetkellä me olemme viikinkejä"
Raist
20.12.2009 16:00:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyrken: Periaatteessa jos rupeaisi basistiksi, vois olla helpompaa. Mutta just kun ostin uuden skeban + vahvarin niin en taida.
 
Ongelma tuttu. :-D Kitaristeille ei oikein meinaa löytyä tilaa. Etenkään kun kohta on ainut keppi seiska, oon heti sit kikkelihevifuusiomies tai joku Meshuggahia kellarissa vääntävä mörkö.
 
ötzi
20.12.2009 18:48:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H8machine: No mitä vittua kaikki on jns tai kuopio..tännne mikkelii soittaan ei oo opiskeljiakorttia nii en vitussa lähe reissaaa rumpujen kaa! Täällä on kova skene-baarikin..sinne voi mennä jos ja kun soitosta ei tietty tule yhtään mitään.
 
No mitä vittua kaikki on jostain helvetin mikkelistä, tampereelta tai helsingistä. Ei oo helppoo ei
 
http://www.mikseri.net/artists/?id=99773 Älä satuta itseäsi!
Blain
20.12.2009 20:59:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ötzi: No mitä vittua kaikki on jostain helvetin mikkelistä, tampereelta tai helsingistä. Ei oo helppoo ei
 
Kukaan ei ole Töysästä. :(
 
i said but when i got just a little bit older all i got had come undone
M4ss3 m/
20.12.2009 22:53:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh juum, vanha rumpali kun lähti kävelemään tai potkittiin pois en tiedä tarkalleen niin saman tien löytyi uusi tilalle, huhujen mukaan vielä parempikin.
 
Surullista kyllä, yksiäkään treenejä ei vielä ole ollut tällä meidän "bändillä".
 
[hullu ukko: Särö pedalli musta slip knot ääni http://ultimate-guitar.com/metalzoneasaasdasd]
Don Make
23.12.2009 03:04:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha bändi hajos kun muut halus lähinnä höntsätä kaveriporukalla. Nyt koitan tässä miettiä että mihinkä sitä rupeis hakeutumaan. Pääkaupunkiseudulla kuitenkin asustan että sen ainakin pitäs kait auttaa asiaa.
Kitaraa ois siisti soittaa, ainut vaan että oon suht keskinkertanen kepinhakkaaja. Bassoa voisin raiskata myös mutta se ei oo niin kivaa. Haluuko kukaan nykyään vetää sellasta melko perusrockia ehkä jopa south-rock meiningillä..? Kaikki haluu veivata metallia/heviä/jotain muuta örinää.
 
Se on kanssa suht perseestä että jos oot alle 18 niin vaikeeks vetää. Puol vuotta vielä...
 
Turhaa avautumista...tiedän.
 
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «