Muusikoiden.net
10.12.2016

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Potkut tuli
1 2 3 4 5
Kailis
04.04.2008 07:07:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistan saaneeni fudut laulajalta (erittäin tunnetukin soolona nykyään) kun tuli takaisin Intian reissulta, sovitti kaikki biisit uusiksi mielestäni tarpeettomasti, ja taisin näyttää vähän hapanta naamaa. Sanoi mulle että "mun luomistyö on niin vaikeeta että mä en kaipaa sun asennetta." Hulluinta on se että ehti olla kolmet treenit sen matkan jälkeen. Kaveri on kuitenkin soolouralla, sopii sen egolle varmaan paremmin.

nannne
04.04.2008 07:28:44 (muokattu 04.04.2008 07:29:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poistettiinko se originaali topicci vai mitäs?

edit: eiku ei poistettukaan, lukittiin.

Aloittajalle: Intia opettaa.

Teijo K.
04.04.2008 09:46:35

Poistettiinko se originaali topicci vai mitäs?

edit: eiku ei poistettukaan, lukittiin.

Aloittajalle: Intia opettaa.

Mikä originaali? Eri aloittaja ja eri stoori.
kivi
04.04.2008 10:25:14 (muokattu 04.04.2008 10:28:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistan saaneeni fudut laulajalta (erittäin...

Mua on varmaan kohdeltu bändihommissa aina sen verran silkkihansikkain (taiteilija ja luova nero, nääs, hah hah) etten muista kovin montaa kertaa saaneeni kenkää ainakaan sillai tylysti. Mutta toki jokainen kerta kun kerrotaan, vaikka kuinka kiltisti perustellen, että "tyylillisesti tää herra x vois olla sopivampi tähän projektiin kun sä, mitä mieltä itse olet? Aloitetaan me sun kanssa projekti y) niin ainahan sitä päivän verran panikoi. "Olen kelvoton! ne ei leiki mun kanssa!" Vaikka oikeasti olisi mistä bändin sisäisestä rintamanoikaisusta kyse.

Joskus 80-luvulla olin aika tylsässä bändissä joka kuitenkin treenasi todella ahkerasti. Bändin soolokitaristi muisti mainita joka päivä että "Me oltais voitu ottaa se kitarasankari z bändiin, mut otettiin sut, joten muista osoittaa kiitollisuutta" (vasta myöhemmin tajusin, et se kovempi soittajahan olis syönyt häneltä arvovallan ja liiderin aseman) ja se kyllä sisuunnutti sen verran että tuli hakattua Telecasteria kuin Rossi ja Parfitt konsanaan sellaiset 8 tuntia päivässä ilman taukoja. Silloin ajattelin, että mähän en ainakaan ole se joka lentää kun ei komppi kulje. No, lensinhän mä, mutta omasta päätöksestä: kun tuli ajankohtaiseksi lopettaa omalääkitys ja siirtyä vesilinjalle, alkoi tajuta miten hataralla pohjalla sekin unelma tähteydestä oli, ja oli aika jättää muut tähdet sekoilemaan keskenään.

Sen tietää, kuinka erottaminen sattuu, joten se ei oo kortti jota koskaan itse jakaisi kevyin perustein. Kerran oon joutunut erottamaan rumpalin, sen vuoksi että kaveri vietettyään ensin vuoden suljetulla oli yllättäen menettänyt paitsi muistinsa, myös kyvyn laskea neljään. Puoli vuotta vietettyäni ihmetellen, miten mukava kaveri voi oikeasti joutua opettelemaan samat biisit joka ikinen päivä uusiksi, tai kuinka biisin alussa kapulat napsahtavat "yy-ka-koo-...tota... öö..." oli vain ihan pakko. Se oli joko bändi tai kaveri. Vieläkin harmittaa.

"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Umas
04.04.2008 12:03:30

Mä sain kerran fudut tekstarilla. Ei haitannu, muuta kuin toi tyyli. Pitäis olla sen verran pokkaa että EDES soitettaisiin.

...en tiä liittyykö mitenkään... heh.

"En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali
Fortune
04.04.2008 23:02:56

Parhaat potkut olivat ne, kun sain kenkää myytyäni Line6-merkkisen vahvistimeni ja ostettuani tilalle räkin täyteen putkikamaa.

"Meidän bändissä kitaristilla tulee olla Line6-vahvistin, koska se on se soundi."

Bändi soitti sellaista köykäistä U2-yritelmää.

Look behind you, a three-necked guitar! Holik Portfolio
Teijo K.
05.04.2008 01:08:27 (muokattu 05.04.2008 01:09:58)

Minä sain kenkää puhelimella kanssa. On tästä jo vuosia aikaa. Jätkät ilmeisesti pelkäsi että en hoitaisi sovittuja juttuja loppuun, tms. ja jäisivät pulaan ilman basistia kun perustivat puoleksi vuodeksi sivuprojektin uuden basistin kanssa ja sitten mulle kenkää. Päivää senjälkeen kun saivat tän projektin äänitteen valmiiksi, mihin käyttivät mun kamoja. :) Se oli varmaan se toinen pelko että jos saan kenkää niin vien romuni pois kesken äänitysten. Ehdin kyllä muutamaan otteeseen ihmettelemään jätkien haluttomuutta myydä meidän vähän enen tota valmistunutta uutukaista omaa demoa. Ei ne siihen jaksaneet panostaa kun kokoajan oli selvää että tulee miehistönvaihdoksia ja se vanhenee sit samantien.

Kyllähän tuollainen herättää helposti katkeruuttakin, ja riittämättömyyden tunteen. "En oo tarpeeks hyvä". Katkeruus kyllä hellitti kun kuulin että niillä on taas uusi basisti ja hommat alkaa alusta. Varmaan kuudes tai seitsemäs siinä porukassa sillä pestillä. Tälleen se vaan menee. Mulle oli näin jälkikäteen ajatellen onnenpotku että sain kenkää, koska muuten en olisi ajautunut tähän nykyiseen bändiin ja olisin montaa kokemusta köyhempi. Tulipa panostettua uuteen soittimeenkin minkä ansiosta tuli hieno teatterisäestyskeikka jne.

Ps. Itseasiassa mulla on silleen ollut tuuria varmaan liiankin kanssa, että tää on ainoa kerta kun kenkää olen saanut. Muuten on projektit joko lopahtaneet tai muutaman kerran olen lähtenyt lätkimään kun hommat on jääneet junnaamaan paikalleen.
rintapek
05.04.2008 02:06:33

Sama asia, mutta käännetään toisinpäin.
Mitäs sitten, kun joku lähtee?

Eräs kitarista ilmoitti aikanaan, että ei ole enää bändissä... tekstiviestillä... kaukomailta... puoli tuntia ennen keikan alkua...

One kind of music only - the good kind
ultra
05.04.2008 09:43:22

Eräs kitarista ilmoitti aikanaan, että ei ole enää bändissä... tekstiviestillä... kaukomailta... puoli tuntia ennen keikan alkua...

Käännetään vielä pidemmälle.. Miten ratkaisitte tämän mainitsemasi dilemman?

I'm a gooner
kivi
05.04.2008 11:37:39

No, paras selitys mitä tuollaisessa on tullut vastaan oli, kun meillä kerrankin oli sellainen bändi että oksat pois - ihan oikeasti oltais voitu vaikka mihin päästä, niin eikös basisti-laulaja joka oli soundillisesti avainasemassa päätä lähteä. Ja selitys kuului: "Kuulkaas, kun nyt taitaa käydä sillä tavalla, että ihan kohta meistä tulee niin suosittuja, ettei mun oo enää mahdollista erota, niin eiköhän mun oo paras lähteä bändistä jo nyt kun en sitä suosiota halua."

Muut soittajat pitivät mua käsivarsista kiinni, etten lyö tuon kuullessani. Totuus tekee kipeää.
:-D

Joskus nuorempana kun soittaminen ei ollut niin ammattimaista ja rutiinia ei ollut vielä muodostunut, sitä kavereiden "keikkapelkoa" tuli lääkittyä aika rajustikin. Pari kertaa esimerkiksi tuli haettua pakolainen kotoaan/kapakasta/kavereidensa luota ihan pakolla, ja sitten odoteltua yhdessä lukitulla treenikämpällä keikan alkua - joskus koko vuorokausikin. Eli vahdittiin, ettei pelkääjä pääse karkuun ennen keikkaa.

"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
juikkipuikki
07.04.2008 13:34:37

Juu. Ite sain viime kesänä kenkää textarilla. Bändiin ilmeisesti juuri tullut solisti laittoi viestin(en ollut edes tietoinen hänestä). Syynä se, että en ollut tullut bändiharkkoihin(??%/%&&&/) ja viime keikan peruminen. Jälkimmäinen pitää paikkaansa, mutta bändiharkoissa olen mielestäni aina ollut. Aivan käsittämätön syy.

Mikäs siinä sitten. En sen koomin mennyt kommentoimaan silloin sitä. Basisti ja toinen kitaristi sen olivat päättäneet yhdessä ilmeisesti...

Kailis
07.04.2008 16:26:57

Juu. Ite sain viime kesänä kenkää textarilla. Bändiin ilmeisesti juuri tullut solisti laittoi viestin(en ollut edes tietoinen hänestä). Syynä se, että en ollut tullut bändiharkkoihin(??%/%&&&/) ja viime keikan peruminen. Jälkimmäinen pitää paikkaansa, mutta bändiharkoissa olen mielestäni aina ollut. Aivan käsittämätön syy.

Mikäs siinä sitten. En sen koomin mennyt kommentoimaan silloin sitä. Basisti ja toinen kitaristi sen olivat päättäneet yhdessä ilmeisesti...

No mikä syy siihen keikalta poissaoloon oli? Siis oikeesti.

Teijo K.
07.04.2008 17:23:15

No, paras selitys mitä tuollaisessa on tullut vastaan oli, kun meillä kerrankin oli sellainen bändi että oksat pois - ihan oikeasti oltais voitu vaikka mihin päästä, niin eikös basisti-laulaja joka oli soundillisesti avainasemassa päätä lähteä. Ja selitys kuului: "Kuulkaas, kun nyt taitaa käydä sillä tavalla, että ihan kohta meistä tulee niin suosittuja, ettei mun oo enää mahdollista erota, niin eiköhän mun oo paras lähteä bändistä jo nyt kun en sitä suosiota halua."

Muut soittajat pitivät mua käsivarsista kiinni, etten lyö tuon kuullessani. Totuus tekee kipeää.
:-D

Tästä nähdään miten tärkeää on pitää selvänä mitä kukin bänditoiminastaan itselleen hakee. :) Ei pääse tulemaan yllätyksiä.

Mun ekan bändin kitaristi oli sellainen vähän vaikea persoonallisuus, todella lahjakas soittaja ja teki hyviä biisejä, mutta oikein kukaan muu kuin minä ei jaksanut sen kanssa kauhean kauaa soitella. No siinä sitten tuli harjoiteltua bassonsoittoa milloin minkäkinlaisen rumpalin kanssa ja muutenkin kokoonpanot vaihtui tiuhaan kuin joillakin sukat. Välillä soitin jopa rumpuja kun saatiin basisti mutta ei rumpalia. Lyhyen aikaa olin ihan vaan laulajana kun saatiin rumpali sillä varjolla että otettiin sen broidi soittamaan bassoa. Ja tietty tältä kaudelta meidän ainoa oikea levytuotos. :( Siitäkin kohta 15 vuotta ja vieläkään en meinaa pystyä kunnolla kuuntelemaan kun ne bassot on siinä mitä on. Mutta tossa tuli nähtyä kaikenlaisia eroja. Joku huusi takahuoneessa niin että yleisölle asti kuului. Joku jätti vain tulematta treeneihin.
juikkipuikki
13.04.2008 00:19:32

No mikä syy siihen keikalta poissaoloon oli? Siis oikeesti.

Siis keikan perumiseen?
No, keikka piti järjestää eräissä rippijuhlissa(veljeni).
Porukat kun saivat tietää, että oltaisiin bändin kanssa tulossa soittamaan, he sanoivat, että ei tänne nyt mitään semmosta tulla soittamaan. Mä välitin sitten tuon tiedon bändille. Siinä oli basisti jo raivon vallassa.

Mitäs siinä sitten meni, joku 1kk ku potkut tuli tosissaan textarilla.
Käsittämätöntä.

sepisti
13.04.2008 11:46:56

Siis keikan perumiseen?
Porukat kun saivat tietää, että oltaisiin bändin kanssa tulossa soittamaan, he sanoivat, että ei tänne nyt mitään semmosta tulla soittamaan. Mä välitin sitten tuon tiedon bändille. Siinä oli basisti jo raivon vallassa.

Käsittämätöntä.

Sellaista se vaan on vähän isompienkin poikien bändeissä. Vaikka tuntuu pahalta kannattaa vaan suunnata katse uusiin virityksiin. Tuskin teidän basistiltakaan jäi jääkaappi täyttämättä tuon keikan peruuntumisen takia:) Ja mitä typerämpi syy, sitä enempi se viittaa siihen, että henkilökemioissa oli vikaa. Tod.näk. olisit saanut fudut joka tapauksessa jollain muulla tekosyyllä.

Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
fifehole
14.04.2008 10:08:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä sain kenkää puhelimella kanssa.

No mitä se puhelin oli tehnyt ja millä se bändi nyt soittaa? ... (sorry) ;)

Head for an eye
Kailis
14.04.2008 11:37:52

Siis keikan perumiseen?

Käsittämätöntä.

Siis kyseessä oli keikan peruuntuminen eikä keikan peruminen. Huono syyhän tuo oli, mutta olisi ehkä kannattanut tarkistaa ensin porukoilta onko ok tulla veivaamaan rokkia (tai mitä nyt sitten.) Kuitenkin tuollaisissa tapauksissa taitaa olla sillä maksumiehellä se vimonen sana, eikä se varmaan ollut broidisi. Mutta niinkuin joku tuossa jo totesi niin selvästikään henkilökemiat eivät olleet ihan kunnossa ja ennemmin ta myöhemmin olisi käynyt jotain. Ehkä kuitenkin parempi että ennemmin. Tai sitten ne tyypit ovat henkisesti hieman lyhytkasvuisia. Olipas hieno uusi tapa ilmoittaa että joku on typerä idiootti!

Veri
25.04.2008 23:08:03

Kerran olen fudannut basistin pihalle bändistäni.

Saatanan ongelmakimppu. On jouduttu monta keikkaa sen takia perumaan, ei ole paikalla jokaisissa treeneissä ja kahdestaan rumpalin kanssa ei ole kovin nastaa soitella, koska meidän soundi tarvitsee myös sen täydentäjän ja se ei opi biisejä. Ja ei viitsi opetella.

Ei sen ongelmat ja treenaamattomuus johdu siitä itsestään. Sillä nyt sattuu olemaan vaan semmoiset vanhemmat, että kissanristiäiset menee aina tärkeän keikan tai keikkaa edeltävien viimeistelytreenien edelle. Siihen en voi vaikuttaa mitenkään, joten pitkin hampain on tämäkin kestettävä.

Mutta totesin, että en voi hajottaa bändiä, jonka kemiat pelaavat niin helvetin hyvin. Otin basistin takaisin remmiin ja soitto kulkee taas.

Joskus olen fundeerannut, että mitäs jos hommaisin toisen kitaristin orkesteriin. Mitäköhän siitäkin tulisi?

o
Kailis
26.04.2008 05:41:31

Ota sen basistin vanhemmat soittamaan kitaraa.

Veri
27.04.2008 22:19:43

Ota sen basistin vanhemmat soittamaan kitaraa.

Loistoidea! :D

o
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti