Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ei basistia
1 2 3 4 5 6
Mismatch error
22.03.2008 20:42:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Johnny Cashiltä puuttunu aluks rumpali?
 
La musique est le seul des talents qui jouissement de lui-même, tous les autres veulent des témoins.
juici
23.03.2008 11:46:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paitsi että kuten jo tuolla ykkössivulla totesin, oli The Doorsilla useampikin basisti studiossa (mm. Carol Keye ja Jerry Cheff) joista Jerry oli lopumman päässä jo ihan keikoillakin mukana ja oli jo valittu vakikokoonpanoon mutta sitten Morrison meni ja kuoli.
 
Doorsin levyillä bassoa soittivat:
 
-Larry Knechtel (s/t)
-Douglas Lubahn (Strange Days, Waiting For The Sun, The Soft Parade)
-Kerry Magness (Unknown Soldier -kappale)
-Leroy Vinnegar (Spanish Caravan -kappaleen akustinen osa)
-Harvey Brooks (The Soft Parade)
-Lonnie Mack (Roadhouse Blues -kappale)
-Ray Neapolitan (Morrison Hotel)
-Jerry Scheff (L.A. Woman)
 
"Lopuksi kaikki liimaavat nakkisämpylän hiekkatiehen." -Da Make
gugu123
23.03.2008 13:38:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei ollu meilläkää aluks basistii, soiteliin pari kuukaut vaa ilman, mut sit saatii yks kaveri mukaan soittaa. puuttuu yhä laulaja ja silti mennää
 
Kailis
23.03.2008 17:09:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistellen joitain pahimpia tapauksia; say hallelujah ja nauttikaa tilanteesta. Jostain se basistinretku tunkee kämpille kuitenkin. Muistelette kaipauksella aikaa ennen sitä, eli tätä aikaa.
 
Fuckbarbie
29.03.2008 16:19:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anal cuntilla ei ole enää, ja hyvin vetelivät livenä !
 
Sarko
29.03.2008 18:45:37 (muokattu 29.03.2008 18:45:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monella ns. Lo-Fi/Garage/Punkblues-bändillä ei ole/ei ollut basistia, esimerkkeinä käykööt varhainen The Cramps, The Gories, Oblivians, Jon Spencer Blues Explosion sekä kotoinen The Festermen.
 
Tsäpätitsäijjää
Kailis
30.03.2008 02:56:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Doorsin levyillä bassoa soittivat:
 
-Larry Knechtel (s/t)
-Douglas Lubahn (Strange Days, Waiting For The Sun, The Soft Parade)
-Kerry Magness (Unknown Soldier -kappale)
-Leroy Vinnegar (Spanish Caravan -kappaleen akustinen osa)
-Harvey Brooks (The Soft Parade)
-Lonnie Mack (Roadhouse Blues -kappale)
-Ray Neapolitan (Morrison Hotel)
-Jerry Scheff (L.A. Woman)

 
Light My Fire biisin soittaa Carol Kaye
 

 
http://www.carolkaye.com/www/library/basshits.htm
 
möyssy
05.04.2008 03:09:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basistit on kaikki ihan perseestä, ei niitä kukaan jaksa katella.
 
Christ is coming, and so am I.
hullu_ukko
05.04.2008 19:09:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basistit on kaikki ihan perseestä, ei niitä kukaan jaksa katella.
 
Ja ihan turhiakin kunhan muistaa virittää kitaransa tarpeeksi alas.
 
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
ötzi
05.04.2008 19:15:24 (muokattu 05.04.2008 19:15:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja ihan turhiakin kunhan muistaa virittää kitaransa tarpeeksi alas.
 
Miltähän akustinen kitara kuulostaisi vaikkapa G-vireeseen tiputettuna?
 
Edit...akustista heviä...
 
no IMO GG!
hullu_ukko
05.04.2008 19:58:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miltähän akustinen kitara kuulostaisi vaikkapa G-vireeseen tiputettuna?
 
Edit...akustista heviä...

 
Mulla oli joskus Landola A#:ssa. Ihan jännältä kuulosti.
 
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
Simo78
07.04.2008 13:18:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basistit on kaikki ihan perseestä, ei niitä kukaan jaksa katella.
 
Mä väitän, että musakaupassa tiluttavat kitaristi, yleensä ikää n.15v. on vielä enemmän perseestä=)
 
sahkuifk
03.03.2011 23:03:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauantaina aion mennä tsekkaamaan rumpali&kitaristi duon Pethman& Törrö.
Pelimiehiä ovat ja uskon että toimii blues ilman bassoa.
 
Siitä oli kuulkaa etydit kaukana, oli aika tanakkaa tulkintaa. Aamulla söin sitten sen koiran diapamit. Ihan normi ilta.
jPekka
05.03.2011 21:38:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paavi: Tietääkö kukaan mitään rock-biisiä, jossa olis kolme bassoa mutta ei yhtään kitaraa?
 
Dave Pomeroy: The Day Bass Players Took Over the World.
Siinä ei ole rumpaliakaan. 8-)
 
(Youtubesta tosin löytyi versio, jossa on Pomeroyn kontran ja laulun ohella dobro ja maniska.)
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Ramenia
05.03.2011 22:14:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten hitossa jengeillä ei mene kuin pari kuukautta saada basisti bändiin? Kaikissa bändeissä, missä olen ollut pidempään kuin kuukauden, basistia ei ole löytynyt puolessakaan vuodessa. Ei edes ehdokkaita. Kaipa on vain huono tuuri :(
 
Mies mustissa vaatteissaan...
Teijo K.
06.03.2011 09:25:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ramenia: Miten hitossa jengeillä ei mene kuin pari kuukautta saada basisti bändiin? Kaikissa bändeissä, missä olen ollut pidempään kuin kuukauden, basistia ei ole löytynyt puolessakaan vuodessa. Ei edes ehdokkaita. Kaipa on vain huono tuuri :(
 
No mun bändeissä on ollut aina lähtökohtaisesti basisti, kun olen basisti itse. Mutta näin basistin näkökulmasta jos tuota miettii, niin kyllähän se musatyyli ja ilmapiiri bändissä vaikuttaa aika paljon siihen että mihin niistä muutamasta tarjolla olevasta bändistä sitten menen. Eli jos toisilla on vain basistin kannalta mielekästä soitettavaa ja hyvä meininki niin ei kai se mikään ihme ole että basisti löytyy helposti.
 
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
JudeJude
06.03.2011 16:22:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: No mun bändeissä on ollut aina lähtökohtaisesti basisti, kun olen basisti itse.
 
Joo, en mäkään ole koskaan soittanut basistittomassa bändissä.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
macid
08.03.2011 00:31:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomalaisista bändeistä joissa ei ole basistia tulee ekana mieleen http://www.myspace.com/royallips
 
Itse olen mukana yhdessä bändissä missä ei ole kitaraa. Kitarattomuushan on ollut nyt viime aikoina aika trendijuttu.
 
Teijo K.
08.03.2011 08:18:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

macid: Suomalaisista bändeistä joissa ei ole basistia tulee ekana mieleen http://www.myspace.com/royallips
 
Itse olen mukana yhdessä bändissä missä ei ole kitaraa. Kitarattomuushan on ollut nyt viime aikoina aika trendijuttu.

 
Trendijuttu missä mielessä? Tässä on sellainen trendi mitä en ole huomannut millään tasolla.
 
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
Juicefani11
08.03.2011 11:37:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: White Stripes, Doorsilla ei ollut alkuvuosina keikkabasistia, studiossa niille kävi soittamassa mm. Jerry Chef ja Carol Keye.
 
Ray taisi soittaa Doorsissa bassopianoa. :)
 
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «