Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä keikkamyyjä?
1 2
simohentunen
27.10.2007 17:51:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko kokemuksia hyvistä keikkamyyjistä? Olen nähnyt liian monta tunaria ja haluaisin kuulla mielipiteitä muiltakin ja suosituksia hyvistä myyjistä. Vai ovatko kaikki ohjelmatoimistot vain verenimijöitä?
 
-Simo
 
Sir Härö
27.10.2007 19:19:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi haluat keikkamyyjän?
Mielestäni oikeaa, keikkamyyntiä tuottavaa, firmaa ei kannata palkata ellei siitä oikeasti ole hyötyä.
Ja hyvät firmat useinkin valitsevat asiakkaansa. Mikäli sinulla on joku huttubändi niin varmaan paras keikkamyyjä on ilmoitus jokilaaksossa, ala-satakunnassa tai satakunnankansassa. Mikäli sinulla on hevipumppu niin sitten kai kannattaa sijoittaa demoon ja soitella ympäriinsä.
 
Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa!
simohentunen
27.10.2007 21:01:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nyt ei ole kysymys mistään aloittelevasta orkesterista. Haluaisin herättää keskustelua suomalaisten keikkamyyjien tasosta. Olen kuullut että esimerkiksi eläkemaksuja on jätetty tilittämättä, puhumattakaan kohtuuttomista keikkamatkoista, jossa bensa- ja bussukulut ylittävät myyntihinnan. Eikö Kuusamon ja Tampereen välissä ole yhtään kaupunkia?
 
-Simppa
 
Sir Härö
27.10.2007 21:55:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nyt ei ole kysymys mistään aloittelevasta orkesterista. Haluaisin herättää keskustelua suomalaisten keikkamyyjien tasosta. Olen kuullut että esimerkiksi eläkemaksuja on jätetty tilittämättä, puhumattakaan kohtuuttomista keikkamatkoista, jossa bensa- ja bussukulut ylittävät myyntihinnan. Eikö Kuusamon ja Tampereen välissä ole yhtään kaupunkia?
 
-Simppa

 
Minä en ole kuullut moisista vääryyksistä (lukuunottamatta ihan rikollisuuksiin menevistä tapauksista). Kannattaa räätälöidä hinta sellaiseksi että rahat riittävät bensaan ja majapaikkaan. Ei kai se keikkamyyjä voi sinua pakottaa lähtemään Nakkilasta Kuusamoon heittämään kaksi ja puoli keikkaa sadalla eurolla?
 
Siis mitä nämä huonot keikkamyyjät nyt sitten ovat? Nämä jotka mainitsit? Mistä kiikastaa?
 
Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa!
Bonham
28.10.2007 03:19:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nyt ei ole kysymys mistään aloittelevasta orkesterista. Haluaisin herättää keskustelua suomalaisten keikkamyyjien tasosta. Olen kuullut että esimerkiksi eläkemaksuja on jätetty tilittämättä, puhumattakaan kohtuuttomista keikkamatkoista, jossa bensa- ja bussukulut ylittävät myyntihinnan. Eikö Kuusamon ja Tampereen välissä ole yhtään kaupunkia?
 
-Simppa

 
Sä olet "kuullut"... kannattaisiko vähän miettiä mitä suustaan/kynästään päästää...
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
doctrine
11.02.2011 01:35:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaas vanhaan viestiin..
 
Osaako joku heittää infoa mistä näitä keikkamyyjiä löytäisi? Itse kun en ole löytänyt edes niitä huonoja.. :)
Olis alla pirun tiukka hard rock / metallibändi, musa soi radiossa, promoottori löytyy (sama ku mm. The 69 Eyesillä), ja muuta vastaavaa pientä jo tarttunut tässä vakan alle mutta aika ei tahdo riittää keikkojen järkkäämiseen, soitteluun ja kiertämiseen paikoissa kysymässä sitä keikkaa kaiken muun promohommelin ohessa - pitää kait tuota leipätyötäkin tehdä, prkl, ja emäntäkin tykkää vissiin katella mua aina välistä kotosalla - sinänsä outoa.
 
Mutta niin siis, olis pätevälle keikkamyyjälle tarvetta joka osaa keskustella myös bändin kanssa, osaa pitää langat käsissään ja tietää mitä tekee.
 
Vinkkejä?
 
http://www.payloadband.info/
jannu
11.02.2011 04:36:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: Laitetaas vanhaan viestiin..
 
Osaako joku heittää infoa mistä näitä keikkamyyjiä löytäisi? Itse kun en ole löytänyt edes niitä huonoja.. :)
Olis alla pirun tiukka hard rock / metallibändi, musa soi radiossa, promoottori löytyy (sama ku mm. The 69 Eyesillä), ja muuta vastaavaa pientä jo tarttunut tässä vakan alle mutta aika ei tahdo riittää keikkojen järkkäämiseen, soitteluun ja kiertämiseen paikoissa kysymässä sitä keikkaa kaiken muun promohommelin ohessa - pitää kait tuota leipätyötäkin tehdä, prkl, ja emäntäkin tykkää vissiin katella mua aina välistä kotosalla - sinänsä outoa.
 
Mutta niin siis, olis pätevälle keikkamyyjälle tarvetta joka osaa keskustella myös bändin kanssa, osaa pitää langat käsissään ja tietää mitä tekee.

 
Mitäs tää teidän promoottori sitten tekee? Miten on mahdollista, jos kerran musa soi radiossa ja muutakin on "jo tarttunut vakan alle", ettei keikkamyyjää ole olemassa tai mikään offiisi ei ole teitä napannut?
 
Mä en millään muotoa pyri nyt vittuilemaan, haastamaan riitaa tms, mutta pakko todeta tylysti muutama juttu joiden kautta voisi löytyä ihan järkiperäisiä syitä, joiden todenperäisyyden mahdollisuutta ei kannata ihan suorilta sulkea pois. Painotan nyt vielä että mä en oikeasti ole yhtään kukaan, en tehnyt koskaan mitään merkittävää, enkä koskaan tule olemaan tai tekemään. Toimin ruohonjuuritasolla, mutta seuraan kyllä tiiviisti mitä ympärillä tapahtuu. Eli ehkä tämmöinen jonenikulamainen palaute tuntuu nyt tulevan vähän väärästä tuutista. Mutta samaa tylytystä toivoisin itselleni, kun tarve vaatii.
 
Ensinnäkin nää teidän tähänastiset julkaisunne, joita netistäkin pääsee kuuntelemaan... Niistä käy kovin nopeasti selväksi about kaikki musiikilliset ja tuotannolliset "ongelmat", jotka eivät kovinkaan suurella todennäköisyydellä vedä ammattilaisia puoleensa; Biisit ovat sisältöönsä nähden aivan liian pitkiä, ja se sisältökin on todella kliseistä ja kulunutta. Hyviä ideoita sieltä kuuluu ja löytyy, mutta toteutus suoraan sanottuna kusee. Tuotantopuolella on keskitytty selvästi pitämään homma läjässä, eikä mistään varsinaisesta soiton- eikä etenkään laulunriemusta voida puhua. Laulupuoli erityisesti on tämän osaston kamaan nähden korkeintaan keskinkertaista.
 
Te olette tehneet äänitteen jota myydään oikeassa levykaupassa, mutta joka yleissoundin laatua lukuunottamatta jää ihan kaikessa kauas sadasta viimeisen vuoden aikana ilmestyneestä teinien hevidemosta. Herää vain kysymys "mahtaakohan tämä bändi olla yhtään parempi livenä?" Ja kun tällainen kysymys herää tämmöisellä perusspedellä kuin minä, niin se kysymys herää myös siellä keikkamyyjän tai vastaavan mökissä aivan satasalettiin. Ja kuten itse varmasti ymmärrät, tuolla tavalla esitettyyn kysymykseen ei oikeastaan tule aivan yletöntä hinkua edes saada vastausta. Kai te ymmärrätte, millä tasolla näissä hommissa painitaan?
 
Sitten puidaan tähänastinen keikkakokemus. Bändi on siis ollut kasassa vuodesta 2008 ja keikkakalenteri näyttäis hätiinsä kymmentä keikkaa. Ei kovin pitkää rundia vielä heitetty ja nyt jo loppuu into myydä keikkaa itse? Sanoit, ettei aika riitä muulta promootiolta. Eikös teillä ole se promoottori, joka hoitaa juoksemisen? Eikö se ole niiden leipätyö? Jokuhan tän kokoisessa maassa on oltava pielessä jos promootio vie liikaa aikaa keikkamyynniltä. Älkää nyt naurattako, hei!
 
Missä se promootio näkyy? Teistä ei voi oikeastaan juuri kenenkään sanoa kuulleen mitään. Joo, olette soineet radiossa mutta kuuliko kukaan tai kiinnostiko ketään? Ja olette ottaneet sosiaalisen median työkalut haltuun, mutta kyllähän esim. tuo teidän facebook-sivunne aika karusti ilmaisee promootion tähänastiset vaikutukset. Bändin kuin bändin sivulle löytyy vajaa tuhat ihmistä aika helposti, kun jäsenten kaverit edes kohteliaisuudesta klikkaavat "Like". On sitten kokonaan eri asia, surffaavatko he koskaan toista kertaa bändin sivulle.
 
Ja sit ne "oikeat työt" ja kotona odottavat mimosat... Karu totuus on, että alalla reissunteko on pakko ja elinehto, ellei kyse ole kivasta autotalliharrastuksesta. Kaikkea ei voi saada, etenkään vapaa-aikaa, ilman että muu toiminta kärsii. Rakastamiinsa asioihin pitää olla valmis laittamaan kaikki niiden vaatima aika ja vähemmän tärkeistä on monesti karsittava. Tää ei tarkoita etteikö voi yhtäaikaa seurustella, soittaa bändissä ja käydä töissä. Etenkään Suomessa, jossa kovin moni poppari ei itseään elätä pelkällä musiikilla. Mutta näitä yhtälöitä pohtiessa kannattaa kelata myöskin todellisuutta, sitä että keikkamyyjä myy teidät viikon varoajalla lauantai-illaksi johonkin Vuokattiin, just samalle päivämäärälle kun olit luvannut avopuolison kanssa nujuta sohvalla ja katsoa Sumuisten vuorten gorillat. Mikä fiilis siinä vaiheessa ja miten toimit?
 
Vinkkejä?
 
Suosittelisin, jos aika kerran on kortilla, että löysäätte sieltä promootiopäästä ja keskitytte treenaamaan ja hoonaamaan biisimateriaalia. Etsikää aluksi sen keikkamyyjän sijaan tuottaja-apua, kaveripohjalta tai maksettua ulkopuolista, koska materiaalin perusteella selvästi sen tarpeessa olette. En tarkoita, että pitäisi mitenkään tuotteistaa mitään, mutta olisi mukavaa jos saisitte kaivettua esiin sen musan.
 
Ja jos se keikkamyyjä on pakko saada niin kannattaa tässä vaiheessa harkita jotakin nuorta ja nälkäistä, pienempää tahoa, jota vaikka hieman idealistiseltakin pohjalta kiinnostaa duuni ja myöskin teidän bändi. Isompien puljujen rosterissa olemisesta en usko teidän tällä hetkellä hyötyvän mitään.
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Simo78
11.02.2011 13:58:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkojen järkkäily on kyll perseestä, mutta tossa on hyvä pointti ylempänä, että sitten jos joku toinen myy, niin eipä enää voi samalla tavalla valita päiviä. Ilmeisesti joskus ne ammattilaiset ottaa ihan oikeesti yhteyttä bändiinkin päin, mutta aina pitää vähän miettiä mitä varten? Oltiin vanhalla bändillä pitkää jonkun myyjän listoilla, ihan vaan sen takia että se oli aloitteleva ja tarvitsi rosteriin bändejä--> yhtään keikkaa se ei myynyt ja tuskin ees oikeesti yritti...
 
Sir Härö
12.02.2011 16:27:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkään ottamatta kantaa doctrinen bändiin, oli pakko paukauttaa jannulle pitkä plussa.
 
doctrine
14.02.2011 21:41:22 (muokattu 14.02.2011 22:18:02)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mjahas, olin näköjään sitten saanut tännekin kirjoteltua keikkamyyjistä vaikka tuolla oli toinenkin threadi... no ehkä se siitä, jos itselleen antaa anteeksi :P
 
jannu: Mä en millään muotoa pyri nyt vittuilemaan, haastamaan riitaa tms, mutta pakko todeta tylysti muutama juttu joiden kautta voisi löytyä ihan järkiperäisiä syitä, joiden todenperäisyyden mahdollisuutta ei kannata ihan suorilta sulkea pois.
 
Kiitos palautteesta. Kovin rakentava se ei ollut, mutta olet toki tervetullut ilmaisemaan mielipiteesi myös ilman perusteluja. Ajattelin vastailla muutamiin oletuksiisi, kysymyksiisi ja väittämiisi.
 
Promoottori ei ole yhtä kuin keikkamyyjä. Ainakaan meillä. Promoottori mainostaa ja tuo meitä enemmän esille. Ollaan juuri solmittu soppari sen kanssa eikä olla vielä maksettu sille, joten homma ei ole vielä alkanut, tän kuun loppupuolella olisi tarkoitus. Tämä meidän promoottori toimii sosiaalisten medioiden lisäksi ulkomailla, pääasiassa jenkkilässä ihan tarkalleen, ja street teamit on lisäksi 14 eri maassa Suomi ollen yksi näistä.
 
Mielipiteet biisien pituuksista ja sisällöstä ovat täysin subjektiivisia, toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä. Mielipidekysymyksiä siis, enkä ota näihin tämän enempää kantaa. Olisi kuitenkin mukava kuulla hieman perusteluja että millä tavoin toteutus suoraan sanottuna kusee. Tällaisenaan tekstisi on pelkkää 'herjaa', jää ihan kaikessa kauas sadasta viimeisen vuoden aikana ilmestyneestä teinien hevidemosta ollen tästä erittäin hyvä esimerkki. Itse uskaltaisin olla hyvinkin eri mieltä. Teemme omaa juttuamme emmekä ole lähteneet siihen örinämetallimuottiin, joita nykyään mahtuu tiu tusinaan ja joita löytyy joka autotallista, joiden demot on juurikin sitä järkyttävää shaissea mitä ei kukaan jaksa kuunnella ja josta kukaan ei kuule soittaako toinen kitara väärin vai ei... Tähänastisista julkaisuista sen verran vielä että kun aika ja raha on rajallista, ja kun toimii pienellä budjetilla ja tekee itse kaiken, niin tokihan se on ihan luonnollista että levylle jää kohtia joita olisi voitu ottaa uudelleen. Tämä ei kuitenkaan edellisillä kerroilla ollut mahdollista.
 
Tähänastisesta keikkakokemuksesta et ehkä saa oikeaa kuvaa jos katsot bändimme keikkalistaa, ellet sitten tarkoita nimenomaan Payloadin keikkakokemusta. Meidän yhteenlaskettu soittoikä on noin 75 vuotta, mm. itse olen soittanut yli 20 vuotta ja keikkaillut jo aika kauan ja mukaan mahtuu ihan kivojakin vetoja kuten Wanhalla yli 1200 maksaneelle jne. En yritä leijua, mutta halusin tuoda vähän perspektiiviä keskusteluun. Olen myynyt todella paljon kaikkaa bändeilleni, ja tiedän miten raskasta se on ja miten paljon työtä se vaatii, varsinkin pk-seudulla jossa tarjontaa on aivan liikaa soittomestojen lukumäärään nähden. Käyttäisin mieluummin aikani esimerkiksi soittamiseen, joten jos se tarkoittaa, että minun pitää ulkoistaa keikkamyynti jollekin toiselle, niin olkoon niin.
 
Ja niin, googlen kalenteriin saa muuten aika kätevästi ennakkoon merkattua sopivat päivät joille keikkamyyjä voi myydä keikkoja. Kätevää. Muuten kyllä ihan hyvää tekstiä olet kirjoittanut, vaikkakin aika itsestäänselvyyksiä, mutta ehkä joku niistä löytää jotain :)
 
edit typoja
 
http://www.payloadband.info/
Sir Härö
14.02.2011 23:09:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: mm. itse olen soittanut yli 20 vuotta ja keikkaillut jo aika kauan
 
Minäkään en mikään taikuri ole mutta tällä työkalulla itse on tullut etsittyä mm. keikkamyyjää ja joskus aikuisviihdettä.
 
http://www.google.fi/#hl=fi&xhr=t&q … ohjelmato&pbx=1&fp=5d920d8348a46dbf
 
jannu
14.02.2011 23:09:39 (muokattu 14.02.2011 23:10:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole mitään tarvetta perustella kirjoitustani enempää, kaikki löytyy sieltä kyllä jos lukutaitoa piisaa. Etenkin sen vuoksi että olette "vanhoja tekijöitä", jätän tämän keskustelun osaltani tähän, sillä näkemyksemme mm. rakentavuudesta ja realismista ovat selvästikin huomattavan erilaiset. Toivotan kuitenkin mitä parhainta jatkoa ja onnea matkaan!
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
doctrine
14.02.2011 23:40:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: näkemyksemme mm. rakentavuudesta ja realismista ovat selvästikin huomattavan erilaiset.
 
"Te olette paskoja" ei ole rakentavaa.
"Te olette paskoja, mutta jos soittaisitte deathmetallia C-duurista ja opettelisitte ylipäätänsä soittamaan, ehkä vähän katsoisitte peiliin ja pitäisitte puhtaita vaatteita niin teitä voisi tulla jopa katsomaan" on rakentavaa, näin karrikoidusti.
 
Realismia oli se, että haukuit levymme jota et ole edes kokonaan kuullut, vaikka etsimme keikkamyyjää. Tiedämme kyllä itsekin levymme heikkoudet, kiitos kuitenkin mielipiteistäsi. Vai oliko kenties realismia se, että kun vastasin alentavaan kirjoitukseesi asiallisesti, niin toteat vain tylysti ettei sinulla ole mitään tarvetta perustella puheitasi, ja yhä vain jatkat kirjoittamista alentavaan sävyyn "vanhoista tekijöistä"?
 
http://www.payloadband.info/
jannu
15.02.2011 01:19:49 (muokattu 15.02.2011 01:21:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: "Te olette paskoja" ei ole rakentavaa.
"Te olette paskoja, mutta jos soittaisitte deathmetallia C-duurista ja opettelisitte ylipäätänsä soittamaan, ehkä vähän katsoisitte peiliin ja pitäisitte puhtaita vaatteita niin teitä voisi tulla jopa katsomaan" on rakentavaa, näin karrikoidusti.
 
Realismia oli se, että haukuit levymme jota et ole edes kokonaan kuullut, vaikka etsimme keikkamyyjää. Tiedämme kyllä itsekin levymme heikkoudet, kiitos kuitenkin mielipiteistäsi.

 
Mä en tietääkseni sanonut, että te olette paskoja. Ja jos kerran tiedätte itsekin levynne heikkoudet, niin miksi näin kärkäs puolustautuminen?
 
Mä en halua vääntää rautalankaa, mutta jos jotain "syvällisempää" analyysia siitä, miltä teidän musa mun ja muutaman muun korvaan on kuulostanut, voin vääntää sitä rautalankaa. Mutta nyt tää keskustelu on jo mennyt kovin väärille urille (ja olen itse suurin syyllinen), enkä edelleenkään halua haastaa riitaa, eli lienee vain parempi lopettaa. Koska mä olen väärä ihminen sanomaan ja sä et halua ainakaan multa tätä juttua ottaa vastaan.
 
Vai oliko kenties realismia se, että kun vastasin alentavaan kirjoitukseesi asiallisesti, niin toteat vain tylysti ettei sinulla ole mitään tarvetta perustella puheitasi, ja yhä vain jatkat kirjoittamista alentavaan sävyyn "vanhoista tekijöistä"?
 
Mä en ole tarkoittanut alentaa ketään. Jos olisin oikeasti halunnut alentaa tai loukata, olisin alunperinkin jättänyt kirjoittamatta kokonaan. Sanon vain sen, että teidän tilanne olisi -täysin tietysti sun ekan kirjoituksen ja googlaamisen perusteella tehtyjen johtopäätösten pohjalta- huomattavasti enemmän selitettävissä jos ette olis liikkeellä "yli 20 vuoden kokemuksella". Asian voisi kai sanoa niinkin että meillä päin eivät vanhat tekijät kysele netissä, mistä löytyisi keikkamyyjää, vaan niiltä vanhoilta tekijöiltä kysellään. :)
 
Mutta sen vielä sanon, mä käsittääkseni myöskin esitin rakentavia ehdotuksia siitä kuinka asioita voisi kehittää.
 
Tavallaan aivan turha mun on tuon kirjoituksen jälkeen pahoitella että aiheutin mielipahaa. Haluan kuitenkin alleviivata aivan vilpittömästi, että tarkoitukseni ei ollut olla alentava.
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
doctrine
15.02.2011 08:51:15 (muokattu 15.02.2011 08:51:42)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Haluan kuitenkin alleviivata aivan vilpittömästi, että tarkoitukseni ei ollut olla alentava.
 
Asia vilpitön. jatketaan :)
 
Miksi kyselen nyt vasta keikkamyyjää (mitä mahdat ihmetellä) on, että vasta nyt olen ns. tosissani liikkeellä tämän bändin kanssa. aikaisemmat ovat olleet kivoja harrasteluproggiksia eikä niiden kanssa ole tullut tehtyä mitään kovinkaan vakavasti :) Olen siis käytännössä noviisi monissa asioissa.
Sir Härö
15.02.2011 09:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: Asia vilpitön. jatketaan :)
 
Miksi kyselen nyt vasta keikkamyyjää (mitä mahdat ihmetellä) on, että vasta nyt olen ns. tosissani liikkeellä tämän bändin kanssa.

 
Mikäli musiikkinne ja live-aktinne on haluttua tavaraa ja teette ns. vitusti keikkaa jolla voisi olla katetta, teihin varmasti otetaan yhteyttä.
Isomman ohjelmatoimiston rosterissa killuminen ei välttämättä ole hyvä juttu jos edellämainittu ei vielä ole todellisuutta. Varmasti sinultakin löytyy joku tuttu joka tuntee/tietää ravintoloitsijoita, festarijärjestäjiä tai ravintoloita ja festareita kiertäviä bändejä olematta itse ammattilainen. Tälläinen jantteri saattaa olla kultaakin arvokkaampi keikkamyyjänä. Mikäli suostuu pestin ottamaan.
 
konehes
15.02.2011 11:01:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli sellainen asia mieleen, että ei se keikkamyyjä välttämättä ole aina bändille pelkästään eduksi. Ohjelmatoimiston pyynti bändistä saattaa olla aivan liian korkea monille keikkapaikoille ja etenkin suhteessa bändin kysyntään. Ohjelmatoimistolla oltaessa tuskin tehdään keikkaa pelkästään matkakuluilla tai kaljapalkalla, sillä haluaa se keikkamyyjäkin osansa. Näin voi jäädä monia hyviä keikkoja saamatta.
 
cherub with heavy metal machine
doctrine
15.02.2011 11:07:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Härö: Mikäli musiikkinne ja live-aktinne on haluttua tavaraa ja teette ns. vitusti keikkaa jolla voisi olla katetta, teihin varmasti otetaan yhteyttä.
 
Tää on oikeasti tosi vaikea yhtälö. pk-seudulla on selkeästi ylitarjontaa ja keikkabuukkaajat (siis mestojen ohjelmavastaajat) voivat kuoria kermat päältä. jos ei ole ollut keikkaa nimekkäissä mestoissa, ei sitä myöskään helpolla sinne ilman suhteita saa. ja kun ei saa, niin yhtälö on valmis.
 
Tuossa oli aikasemmin puhe meidän promoamisesta, siitä miten surulliselta meidän FB-profiili näyttää. Se on kyllä ihan totta, ei ne vajaat 700 fania näytä mitenkään erikoiselta siinä listassa. Olemme kuitenkin alusta asti keskittyneet siihen, että ohjaamme kävijät jokaisesta mediasta meidän omille kotisivuillemme, emme esim MySpaceen (joka on ihan yhtä surullisessa tilassa) tai FB:iin. Jos olisimme ohjanneet kävijät MySpaceen tai FB:iin, olisi nämä statsit julkisia ja tilanne voisi olla toinen. Jotain kuitenkin kertonee promootista se, että kotisivuillamme ensimmäinen 10K vierailua otti reilun vuoden, toinen 10K otti reilut 8kk ja seuraava 10K noin kaksi ja puoli kuukautta. tätä menoa jos jatkuu, niin myös tämä neljäs 10K ottaa reilut kaksi kuukautta. Olemme myös neljänsiä ReverbNationin lokaalilla metallilistalla, sekä valtakunnallisesti sijalla 19. Demosedän skabassa olemme tällä hetkellä sijalla 27. yhteensä 154:stä bändistä. Näkisin siis, että teemme ainakin jotain oikein. Ja tämä on kaikki saatu aikaan ilman ulkopuolisten apua.
http://www.reverbnation.com/payload/
http://www.facebook.com/pages/Vic-Lausas/71618257786
 
Yritämme nyt kuitenkin ulkoistaa tiettyjä toimintoja muille, että meille jäisi juurikin enemmän aikaa soittaa ja hioa sitä materiaalia, kuten jannukin toi esille. Tiedämme nämä asiat ja olemme sitoutuneita tekemään niidne eteen myös töitä. Jannun teksti oli ihan asiallista, mutta olin aistivinani sieltä välistä ilmeisesti jotain mitä siellä ei ollut, pahoitteluni tästä. Olen ehdottomasti halukas keskustelemaan asioista asiatasolla, ja kyllä, tekemisiämme saa ruotia ja puida julkisesti myös ihan jo vain senkin takia että joku muu voisi välttää meidän tekemät virheet. Mikäli opimme matkalla jotain uutta, niin sittenhän se keskustelu on ollut hedelmällistä!
 
konehes: Ohjelmatoimistolla oltaessa tuskin tehdään keikkaa pelkästään matkakuluilla tai kaljapalkalla, sillä haluaa se keikkamyyjäkin osansa. Näin voi jäädä monia hyviä keikkoja saamatta.
 
Ihan hyvä pointti. Tämä edellyttääkin että tekee sopimuksen joka ei estä meitä järjestämästä keikkaa muuta kautta. En ajatellutkaan solmia ns exclusive-sopparia missään nimessä.
crestfall
15.02.2011 15:22:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: Kiitos palautteesta. Kovin rakentava se ei ollut, mutta olet toki tervetullut ilmaisemaan mielipiteesi myös ilman perusteluja.
 
Pakko kyllä tarttua tähän. Luin mielenkiinnolla jannun tilityksen läpi, ihmetellen että saisipa jokainen bändi yhtä perusteellista palautetta ja osoitettuja kehittämisenkohtia m.netissä sen sijaan, että tuutataan "kuulematta baskaam", joten tuli tämä kommentti vähän puun takaa.
 
Tämähän on tiukkaa asiaa, ja vaikka siellä selviä vastauksia ongelmiin anneta ("tehkää näin ja näin"), kyllä siellä aika tehokkaasti osoitetaan eri ongelmakohtia ja kyseenalaistetaan olemassaolevaa, joka mielestäni täyttää aika hyvin rakentavan palautteen kriteerit - etenkin kun ottaa huomioon kontekstin: puolianonyymin internetfoorumin.
Mutta toki riippuen lukutavasta, sitä voi myös pitää henkilökohtaisuuksiin menevänä haukkuna ja perusteettomana loukkauksena, mutta silloin on kyllä tekstinymmärtäminen jo aika hakusessa.
 
Kelpaisiko ilmainen instrumentaalimusiikki? Ihmettele & ihastu: http://www.svetogorsk.fi
doctrine
15.02.2011 16:37:25 (muokattu 15.02.2011 16:47:13)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

crestfall: Pakko kyllä tarttua tähän. Luin mielenkiinnolla jannun tilityksen läpi, ihmetellen että saisipa jokainen bändi yhtä perusteellista palautetta ja osoitettuja kehittämisenkohtia m.netissä sen sijaan, että tuutataan "kuulematta baskaam", joten tuli tämä kommentti vähän puun takaa.
 
Edelleen olen sitä mieltä ettei se ollut *rakentavaa* palautetta, lopussa oli parilla virkkeellä ehdotettu miten hommia voisi viedä eteenpäin, muuten oli vain keskitytty ruotimaan epäkohtia. Itse käsitän rakentavan palautteen sellaisena, että siinä myös ehdotetaan ratkaisumallia asioihin, parannusehdotuksia jne. Kuten tässä "te olette paskoja" -esimerkissäni karrikoidusti esitin (en siis missään vaiheessa väittänyt, että meitä olisi sanottu paskoiksi, se oli vain esimerkki). On täysin toinen asia oliko se *hyvää* palautetta kuin *rakentavaa* palautetta. Pitkä se oli, ja ihan hyvää tekstiä kyllä meidän musiikista, ei niinkään aiheesta.
 
Pääasiassa viesti kuitenkin keskittyi dissaamaan materiaaliamme, joka on täysin subjektiivista, kuten jo aikasemmin toin esille. Jos hän ei pidä musiikistamme se hänelle suotakoon. Uskon (ja tiedän) että siitä kuitenkin pitää moni muu, itseni mukaan lukien. Hän mainitsi itse jo alussa ettei ole ammattilainen, ettei ole yhtään kukaan, ja hän teki juurikin klassisen mogan siinä, että lähti ruotimaan sisältöä. Ammattilainen varmasti tajuaa sen, että markkinoilla on kysyntää muillekin kuin 50 kappaleelle Popeda ja Eppu Normaali -bändejä.
 
Mukava toki saada palautetta musiikista, mutta jos vaikka keskityttäisiin tässä ketjussa siihen itse asiaan, eli keikkamyyjiin ja -myyntiin?
 
Tervetuloa toki lauantaina Mäkelänkadulle katsastamaan keikkakuntomme :) Ilmainen sisäänpääsy.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «