Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Asiantuntija-apua ensimmäisiin hankintoihin
1 2 3 4 520 21 22 23 24
Sergei Fallinen
23.02.2018 12:25:04 (muokattu 23.02.2018 12:28:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuppaavathan nuo toisinaan vähän kehnoja olemaan, mutta kyllä ne kielet saa itsekin vaihdettua sitten kun siltä tuntuu, ei ole vaikea homma. Aika vähän siinä kuitenkin ammattimiehen hätäistä työskentelyä vierestä kyttäämällä mitään oppii verrattuna siihen, että itse tarttuu härkää sarvista. Kielet kuitenkin pitää/kannattaa vaihtaa melko usein.
 
perusvampyyri
13.06.2018 23:25:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko Turussa basistia (mielellään vasuria tai vähintään jotakuta joka osaisi soittaa jonkin verran vasurina)? En voi maksaa mitenkään hirveesti, mutta voin maksaa tarvittaessa bussimatkat ja tarjota vaikka kahvit yms..
 
juhis82
19.06.2020 21:39:28 (muokattu 19.06.2020 21:40:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eihän tuosta viimeisestä viestistä ole kun pari vuotta, joten kai voin tähänki kirjoittaa.
 
Ostin siis jo heräteostoksena vahvistimen (Fender Champion 20) ja kitaran mutta kitara ei oikein tuntunut "omalta", joten palautin sen. Kyseessä siis Fender Squier Classic Vibe Stratocaster 70's HSS.
 
Tiedän että kitaroita on tuhansia, joten yritän hiukan rajoittaa vaihtoehtoja. 300€ max ja tyylinä country/blues/rock. Muuten ei niinkään genre vaan biisi.
 
Kunhan kotona soittelen ja jammailen ja sikäli jos opin soittamaan niin voisin myös tuttaville soitella ja esim työporukan illanistujaisissa
 
Thomann verkkokaupassa olen hiukan kuunnellut noita er ikitarojen sampleja
 
https://www.thomann.de/fi/fender_squier_affinity_tele_mn_bk.htm tuossa häiritsee jotenkin tuossa countryssä toi särö
 
https://www.thomann.de/fi/fender_squier_affinity_tele_2ts.htm tuossa jotenki parempi ääni.
 
Mutta lieneekö kumpikaan siltinkään hyviä. Ajattelin seuraavalla kerralla kun käyn Turussa/Helsingissä niin käydä alan liikkeissä kokeilemassa mutta ettei kaikkia kitaroita tarvisi kokeilla niin kysyisin että mitä kitaroita suosittelette. Kokeilen niitä sitten. Ehdotuksia otetaan vastaan sekä liikkeiden että kitarojen suhteen
 
LSF
28.06.2020 15:39:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekaan hankintaan kysyn neuvoja: millainen äänentoistolaitteiden kokoonpano kannattaisi hankkia, kun tarkoitus on lähinnä harjoitella kotona ja korkeintaan esiintyä pienelle tutulle porukalle (yleisöä max 25) noin luokkahuoneen kokoisessa tilassa.
 
Sähköinen tuki pitäisi löytyä omalle kitaralle, jossa ei mikkiä ja omalle äänelle. Eli varsin yksinkertaisesta viritelmästä kyse. Aloittelijan sellaisesta. Kaiutin, pari mikkiä ja mitä vielä? Saa tehdä konkreettisia ostoehdotuksia tyyliin No, itse hankkisin blaablaa..
 
Itselläni ei ole kokemusta muusta kuin kitaran rämpyttelystä ja laulamisesta.
 
Jalmariii
14.12.2020 21:07:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen aloittelija ja haluaisin apua ja mielipiteitä että onko tämä paketti hyvä jolla lähteä alkuun koti olo suhteissa? Ja onko tässä kaikki tarvittavat välineet?
 
Rode NT1-A Complete Vocal Recording setti
 
Focusrite Scarlett Solo 3rd Gen äänikortti
 
Mackie CR5-X aktiivimonitoripari
 
AKG K92 suljetut kuulokkeet
 
Et onko tuollaisesta setistä mihkään ku biitit tulee valmiina nii itse pitäisi vaan äänittää ja softana toi ableton live lite.
 
Henri Henri Olavi
08.01.2021 15:23:56 (muokattu 08.01.2021 15:24:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myöhäinen vastaus, mutta on. Tuolla on ihan hyvä lähteä liikkeelle. Toki, jos tulevaisuudessa tuleekin tilanne, että pitäisi saada enemmän inputeja ja mahd. outputeja, niin sitten kannattaa katsella jotain toista interfacea.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
totuus ja tie
23.08.2022 13:18:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvitsen neuvoa telecasterin ostoon. Onko paksuilla humbucker mikrofoneilla edullisia malleja?
 
Arkka
23.08.2022 19:22:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

totuus ja tie: Tarvitsen neuvoa telecasterin ostoon. Onko paksuilla humbucker mikrofoneilla edullisia malleja?
 
Onhan noita. Itse en tiedä mikä on hyvä, mutta tietäväkin varmaan kysyy, että mitä sulle tarkoittaa edullinen? Alle 250 €? Alle 500 €? Jotain muuta?
 
totuus ja tie
24.08.2022 08:12:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arkka: Onhan noita. Itse en tiedä mikä on hyvä, mutta tietäväkin varmaan kysyy, että mitä sulle tarkoittaa edullinen? Alle 250 €? Alle 500 €? Jotain muuta?
 
Noin 300 euroa on budjetissa
 
Olen rumpali mutta haluaisin harjoituskäyttöön telen.
 
Gestalt
05.09.2022 19:05:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli hommahan on se, että näin 31 vuoden ikäisenä aloitin toteuttamaan salaista haavettani ja ilmoittauduin viulukurssille. Nyt kysymys kuuluu, että mikä olisi fiksu valinta aloittelijan viuluksi? Hommaahan tietenkin rajoittaa se, että olen vasenkätinen.
 
https://www.thomann.de/fi/gewa_allegro_vl1_violin_4_4_fc_lh.htm
 
Tollaista olen itse kattellut kun siinä tulisi mukana jousi ja kotelo ynm. Mutta onko tosta mihinkään? Kumminkin ensimmäistä kertaa kosken viuluun niin liekö tuolla viululla niin väliä.
 
Sabbathologist
02.06.2023 09:15:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos soittaa aina kuulokkeilla, niin onko väliä onko putki-vai transistorivahvistin?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 520 21 22 23 24

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «