Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä halpa ja hyvä äänitin?
1
Äänis
22.11.2016 11:28:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Haluaisin rikastuttaa nauhoitekirjastoani äänittämällä akustisia soittimiani ja omaa ääntäni, mutta en ole vielä löytänyt hintaluokaltaan budjettiini sopivaa äänitintä.
 
Joku tämän tämän tapainen olisi mielessä:
 
https://www.thomann.de/fi/tascam_dr05.htm
 
Mutta olisiko tuolle olemassa jotain halvempaa vastiketta?
 
Minimivaatimukset ovat:
 
- Sillä voi nauhoittaa ääntä ja siirtää niitä usbin avulla tietokoneelle
- Tuollainen näppärä taskukokoinen
 
En ole mikään ammattilainen, hädin tuskin harrastelija, joten äänen laadun ei tarvitse olla mitään mega studioluokkaa. Kunhan kuuluu puhtaasti.
 
Kiitos jo etukäteen!
 
oksatboys
22.11.2016 13:19:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänis:Mutta olisiko tuolle olemassa jotain halvempaa vastiketta?
 
Käytettynä sama tai zoomin H1. Sen halvempia ei ole. Toki sitten puhelinta tai tablettia voi käyttää äänittimenä ja niillekkin saa parempia mikkejä, mutta ilmaisia nekään eivät ole.
 
Kalmo
23.11.2016 13:15:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkäpä USB-mikrofoni siihen tietsikkaan + ilmainen Audacity -audioeditori?
Jos ei ole tarkoitus tehdä moniraitaäänityksiä, ei ole edes väliä sillä, onko mikissä
kuinka hyvät äänikorttiominaisuudet, kuulokeliitäntä yms.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Ahti Tuumiainen
12.01.2019 03:53:51 (muokattu 12.01.2019 03:55:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä tarvitsen sellaisen myös. Ja ainoat kriteerit on, että sen saa kytkettyä sähköpistorasiaan. Ei ole varaa ostella jatkuvasti paristoja.
 
Olen aika käsi näissä(kin) asioissa. Saako esim. Zoom 1.sen verkkovirtaan? Kun siellä puhuttiin vaan jostain USB.sta. Ja minä en tiedä mikä on USB. Olen jämähtänyt C-kasettien aikakaudelle. Nykyajan hienoudet ovat minulle hepreaa.
 
Juhani_t
12.01.2019 12:49:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahti Tuumiainen: Minä tarvitsen sellaisen myös. Ja ainoat kriteerit on, että sen saa kytkettyä sähköpistorasiaan. Ei ole varaa ostella jatkuvasti paristoja.
 
Olen aika käsi näissä(kin) asioissa. Saako esim. Zoom 1.sen verkkovirtaan? Kun siellä puhuttiin vaan jostain USB.sta. Ja minä en tiedä mikä on USB. Olen jämähtänyt C-kasettien aikakaudelle. Nykyajan hienoudet ovat minulle hepreaa.

 
C-kasetillako postaat tännekin?
 
sustain65
12.01.2019 13:53:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahti Tuumiainen: Minä tarvitsen sellaisen myös. Ja ainoat kriteerit on, että sen saa kytkettyä sähköpistorasiaan. Ei ole varaa ostella jatkuvasti paristoja.
 
Olen aika käsi näissä(kin) asioissa. Saako esim. Zoom 1.sen verkkovirtaan? Kun siellä puhuttiin vaan jostain USB.sta. Ja minä en tiedä mikä on USB. Olen jämähtänyt C-kasettien aikakaudelle. Nykyajan hienoudet ovat minulle hepreaa.

 
Veikkaan (vaan en tiedä) että on sitten micro-USB naarasliitin kuten aika monissa kännyköissä. Oma eri mallinen Zoomi onkin saanut virtaa tietokoneelta tai kännykkälaturista USB-johdon kautta. Joidenkin ihan uusimpien kännyköiden USB-liittäntä voi olla erilainen, USB-C.
 
Ahti Tuumiainen
13.01.2019 01:46:32 (muokattu 13.01.2019 01:46:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta onhan siihen ihan omakin laturi olemassa, niin ei haittaa jos kännykkälaturi ei sovi.
 
sustain65
13.01.2019 07:27:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahti Tuumiainen: Mutta onhan siihen ihan omakin laturi olemassa, niin ei haittaa jos kännykkälaturi ei sovi.
 
No nyt en sitten ihan hahmota että miksi kyselit, jos asia oli jo kerran tiedossa.
 
Matias.
30.01.2019 12:25:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni täältäkin Zoom H1:lle. Se on niin pieni ja kevyt että kulkee helposti mukana. Äänen laatu on kuitenkin yllättävän hyvä. Muovisena kaikki runkoon koskettelut kannattaa välttää äänityksen aikana koska ne kulkeutuvat rapinana ääänitteeseen. Itse äänittelen usein treeneissä tallennin vain laskostetun rätin päälle asetettuna ja silti äänitykset on ihan kuunneltavia.
Itse olen ratkaissut paristo-ongelman ladattavilla pikkuakuilla. Sinällään ei tuo laite paljon paristoja kuluta. Tämä on peruslaite joka hoitaa hyvin oman tonttinsa eikä tee kyllä mitään muuta niinkuin kalliimmat kolleegat joilla voi käsitellä raitoja erikseen.
 
Ahti Tuumiainen
30.01.2019 19:08:25 (muokattu 30.01.2019 19:08:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Montako raitaa Zoom 1.lla voi äänittää? Ja eikös se toimi myös verkkovirralla?
 
Arkka
30.01.2019 20:08:56 (muokattu 30.01.2019 20:56:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahti Tuumiainen: Montako raitaa Zoom 1.lla voi äänittää? Ja eikös se toimi myös verkkovirralla?
 
Siis Zoom H1? Vai onko Zoom 1 joku eri vehjes?
 
Zoom H1:llä voi äänittää stereo-raitaa, eli se ei oo moniraituri. Jos haluat tehdä moniraitaäänityksiä, niin lähtisin kyllä tietsikkamaailmaan, ellei sit laitteen tarvi varta vasten kulkea povarissa. Mun kokemuksen mukaan tietokoneohjelmat on vähintään 100 kertaa helpompia käyttää kuin taskuraiturit, vaikka voisi luulla asian olevan toisin ottaen huomioon millasia nappulaviidakkoja ohjelmat voi olla. Mun kokemus moniraitanauhureista tosin rajoittuu kaverin en muista mikä-kasiraitanauhuriin vuosien takaa ja omaan Boss Micro BR:ään.
 
Zoom H1 toimii verkkovirralla, esim. tällä adapterilla:
https://www.thomann.de/gb/zoom_ad_17_power_supply.htm
 
Huomaa, että tuos ei liene USB-johtoa mukana. Nauhurista en tiedä tuleeko siinä.
 
E: ainiin ja juu siis USB on protokolla- ja kaapelistandardi, mutta käytännössä käyttäjänä sun tarvii tietää vaan, että USB-johto on sellanen lituskapäinen johto, joka lienee H1:n kohdalla sellanen, että toisessa päässä on USB-liitin ja toisessa mini-USB-liitin (eli https://images-na.ssl-images-amazon … om/images/I/81mYXn-hDbL._SX355_.jpg ).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «