Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Swiss army triplet -kyssäri
1
dilet_antti
13.11.2016 11:40:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(Koska olen pelkkä omaksi ilokseni kolistelija, laitan tämän tänne aloittelijoiden
palstalle.)
 
Swiss army tripletin "oikeakätinen" default sticking (mitähän mahtaa olla suomeksi?)
näyttää olevan vO O v - vO O v ..
 
https://www.youtube.com/watch?v=rcwCUtwbVdM
 
Vaikka olen oikeakätinen (mutta "vasenjalkainen"), huomasin juuri, että pystyn
soittamaan tuon triolin "tikutuksella" oV V o jonkin verran luontevammin kuin ensin mainitulla.
 
Olen joskus ajatellut olevani piilevästi vasenkätinen. Voisikohan tuo preferenssi
olla jonkinmoinen todiste siitä, vai onko joillakuilla muillakin oikeakätisillä kenties oV -alkuinen luontevampi?
 
sepisti
13.11.2016 15:55:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dilet_antti: (Koska olen pelkkä omaksi ilokseni kolistelija, laitan tämän tänne aloittelijoiden
palstalle.)
 
Swiss army tripletin "oikeakätinen" default sticking (mitähän mahtaa olla suomeksi?)
näyttää olevan vO O v - vO O v ..
 
https://www.youtube.com/watch?v=rcwCUtwbVdM
 
Vaikka olen oikeakätinen (mutta "vasenjalkainen"), huomasin juuri, että pystyn
soittamaan tuon triolin "tikutuksella" oV V o jonkin verran luontevammin kuin ensin mainitulla.
 
Olen joskus ajatellut olevani piilevästi vasenkätinen. Voisikohan tuo preferenssi
olla jonkinmoinen todiste siitä, vai onko joillakuilla muillakin oikeakätisillä kenties oV -alkuinen luontevampi?

 
En ole rumpali, mutta piti kaivaa kapulat ja pädi esille tämän takia :) Minusta sä olet ymmärtänyt lyöntijärjestyksen väärin. Tuossa videollahan kaveri kertoo löyntijärjestyksen olevan O O V O O V. Sitten hän ottaa flämmärin mukaan, jolloin mä ymmärrän, että iskut tulisivat pelkistetysti OV O V OV O V ja peilikuvana olisi VO V O VO V O.
 
Tuolla sinun hahmottamalla lyöntijärjestyksellä kun soitetaan tuota samaa rytmiä, minulla oikeakätisenä on helpompi soittaa voov voov, joten voihan sulla olla piilevää vasenkätisyyttä.
 
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
dilet_antti
19.11.2016 10:14:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla sinun hahmottamalla lyöntijärjestyksellä kun soitetaan tuota samaa rytmiä, minulla oikeakätisenä on helpompi soittaa voov voov, joten voihan sulla olla piilevää vasenkätisyyttä.
 
Kiitos vastauksesta! Muuten, koulussa kättä väännettäessä pystyin pistämään
vasurilla kampoihin jopa eräälle painonnostajalle... ; )
 
Olen nyt yhä vakuuttuneempi siitä, että olen todellakin vasenjalkainen,
koska oikealla basaria soittaessani joudun keskittymään usein melkoisesti
kun taas vasemmalla jalalla soittaessa "sopivat" kuviot tulevat melkein
kuin itsestään!
 
Groke
19.11.2016 20:29:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dilet_antti: Olen joskus ajatellut olevani piilevästi vasenkätinen.
 
Prosenteista en tiedä, mutta oma mutuni kuitenkin on, että lienee varsin normaalia ja kait kohtalaisen yleistäkin, että tekee jotkut asiat oikeakätisesti ja jotkut toiset vasenkätisesti.
Esim. osa vasenkätisistä kitaristeista soittaa/soitti kitaraa "oikeakätisesti" (Mark Knopfler, Gary Moore jne.). Eli läheskään kaikki vasenkätiset (= vasemmalla kädellään kirjoittavat) eivät soita kitaraa niin, että näppäilevät kitaran kieliä vasemmalla kädellään.
 
Itsekin pidän kitaraa aina oikeakätisten tapaan (vasen käsi otelaudalla), vaikka kirjoitankin aina vasemmalla ja syödessä pidän lusikkaa/haarukkaa vasemmassa kädessä. Ilmakivääriä yms. pidän vasemmalla. Myöskin sählymailaa pidän vasurityylisesti (Right, eli lapa oikealla puolella).
Tennismailaa tms. pidän aina oikeassa kädessä. Palloa, frisbeetä tms. heitän oikealla kädellä. Vasarointi sujuu paremmin oikealla kädellä, sahaaminen ja etenkin saksien käyttö vasemmalla. Tietokoneen hiirtä käytän aina oikealla kädellä. Palloa potkaisen mieluiten oikealla jalalla, varsinkin jos pitäisi mahdollisimman pitkälle ja/tai tarkasti potkaista. Jos nyrkkeilisin, olisin oikeakätinen. Rumpujen soitosta ei itselläni ole minkäänlaista hajua, joten en osaa yhtään sanoa, että tekisinkö jotkut asiat "väärinpäin".
 
Eli olen siis ei-piilevästi vasenkätinen... :-p
 
D'oh!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «