Muusikoiden.net
05.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä löytää säveltämälleni biisille tekijä?
1
neebo
29.10.2016 11:27:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen säveltänyt kappaleita laulu/kitara vetoisesti. Haluaisin tehdä yhdestä kappaleesta "oikean" paremman version. Löytyykö tekijää tai mistä voisin kysyä asiasta:

Prosessi voisi mennä esim näin:

- Annan raakademon ja nuotit
- Näiden pohjalta hän soittaisi kappaleen soittimet (kitara, basso, rummut + muuta) uudelleen. Käytännössä rakentaisi biisin soittimilla uudelleen. Tässä kohtaa saisi myös antaa omaa inputtia biisin suhteen.
- Saisin raakaversion biisistä, johon nauhottaisin lauluraidat
- Toimitan lauluraidat takaisin
- Hän miksaa ja masteroi biisin valmiiksi, sekä toimittaa biisin tiedostot minulle

En hae nyt mitään isoa koneistoa/studiota, vaan yksittäisiä tekijöitä. Onko tämän kaltaisia tekijöitä tai palveluita olemassa?

Rahaa vastaan tietenkin, joten onko heittää arviota minkä verran yksi biisi kustantaisi?

Rallattelija
01.12.2016 03:24:25

Kyllä tällaisia muusikoita on paljonkin mutta tällaisissa hommissa hinta taitaa helposti karata budjetin ulkopuolelle. Itse lähtisin kyselemään ensin ihan omasta kaveripiiristä eri instrumenttien osaajia. Monilla soittajilla on nykyään ainakin jonkinlainen tai jopa hyvät mahdollisuudet äänitellä kotona tai treeniksellä omia juttuja. Ja mä en käyttäisi huokutuslintuna rahaa vaan vaikka sixpackiä tai jotain vastaavaa. "Hei saat kuusi euroa kun leikkaat mun nurmikon" kuulostaa halventavalle mutta kun kääntää summan muotoon "Hei, saat sixpackin kun leikkaat mun nurmikon" niin kaveri tekee sen ja kysyy vielä koska voi tehdä saman uudestaan koska korvaus on suorastaan ruhtinaallinen.

Mistä tommonen ääni oikein tuli? No tuskin se on vakavaa.
daredevil
01.12.2016 11:36:48

Kyllä minä ottaisin työstä mieluummin rahaa kuin alkoholia.

Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
Henri Henri Olavi
01.12.2016 13:35:06

Rallattelija: Ja mä en käyttäisi huokutuslintuna rahaa vaan vaikka sixpackiä tai jotain vastaavaa. "Hei saat kuusi euroa kun leikkaat mun nurmikon" kuulostaa halventavalle mutta kun kääntää summan muotoon "Hei, saat sixpackin kun leikkaat mun nurmikon" niin kaveri tekee sen ja kysyy vielä koska voi tehdä saman uudestaan koska korvaus on suorastaan ruhtinaallinen.

Toimii varmaan yläasteella, mut ei sen jälkeen.

K.F.S. is the Only Law
sepisti
01.12.2016 15:02:01

daredevil: Kyllä minä ottaisin työstä mieluummin rahaa kuin alkoholia.

Toi viina ei varmaan ollut se pääpointti... Mulla on himassa ja treeniksellä mahdollisuus tehdä laadukkaita äänityksiä. Jos nyt joku mun hyvä frendi(kuten Rallattelija mainitsi) pyytää multa jeesiä jonkun buusin demottamiseen, mä voin tehdä sen vaikka ilmaiseksi, jos aikaa on. Musiikki on kuitenkin mulle pääasiassa harrastus, vaikka tästä välillä palkkaakin maksetaan, joten tollainen demoproggis menisi ihan kivasti treenistä. Tässä kohtaa tuntuisi naurettavalta, jos kaveri tarjoaisi korvaukseksi kymmentä euroa. Jallupullo taasen toimisi mukavana huomionosoituksena. Yhtä hyvin toimisi esimerkiksi sapuskat ravintolassa jne.

https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
Rallattelija
01.12.2016 16:22:33 (muokattu 01.12.2016 16:24:22)

Henri Henri Olavi: Toimii varmaan yläasteella, mut ei sen jälkeen.

sepisti: Toi viina ei varmaan ollut se pääpointti

Juu ei se viina ollut pääpointti mutta kyllä se vaan niin menee että kyllä sitä valmista tuotetta arvostetaan hemmetisti enemmän kuin sitä rahamäärää jolla sen tuotteen saa kaupasta. Varsinkin silloin kun puhutaan penneistä. Ehkä jäsen Henri Henri Olavi on asiassa erimieltä ja saa ollakkin mutta niin se vaan käytännössä tuppaa menemään ihan aikuistenkin maailmassa. Ja alkoholi nyt vaan sattuu olemaan se helppo houkutin asiaan. Aika hiton moni suomalainen vaan tuppaa käyttämään sitä vai löytyykö täältä joku joka sylkee ilmaiseen kuppiin. siis muita kuin minä?

Pää pointti oli siinä, että jokaisella meistä on tuttuja jotka hallitsevat ainakin miten kuten jonkin soittimen vaikka itse sitä et tietäisikään. Kyselemällä kavereilta se selviää. Ja sitten kun se ainakin yksi soittoniekka löytyy niin sieltä takaa löytyy varmasti muidenkin instrumenttien osaajia joilla saattaisi olla hyväntahtoisuutta tällaiseen projektiin.

Edit: Pää pointti -> Pääpontti.
Ehdin jo sulkea kuoren ennenkuin huomasin tuon virheen

Rallattelija
01.12.2016 16:30:49

daredevil: Kyllä minä ottaisin työstä mieluummin rahaa kuin alkoholia.

niin minäkin mutta jos pyydän jotakuta talkoisiin ja lupaan sixpackin tai 8€ niin kumpi lähtee? Uskon että aika moni ottaa ton sixpackin ennemmin kuin hiluja.

Henri Henri Olavi
01.12.2016 21:31:30

Rallattelija: niin minäkin mutta jos pyydän jotakuta talkoisiin ja lupaan sixpackin tai 8€ niin kumpi lähtee? Uskon että aika moni ottaa ton sixpackin ennemmin kuin hiluja.

Mä ottaisin mieluummin sen 8€, sillä siihen hintaan ei saa kuin huonoa olutta ja sitä ei kukaan halua juoda.

K.F.S. is the Only Law
Hanuriin
05.12.2016 09:46:16

Henri Henri Olavi: Mä ottaisin mieluummin sen 8€, sillä siihen hintaan ei saa kuin huonoa olutta ja sitä ei kukaan halua juoda.

Suomessa ei huonoa olutta saakaan.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti