Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Matala E kieli ei soi korkeissa nuoteissa sähkökitarassa
1
svok1
26.07.2015 19:43:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittelen siis Indie FDL ja oon ostellu paksuja kieliä jykevämmän soiton takia mut oon huomannu et ne ei oikei näytä istuvan toho kitaraa ku kaikkia välejä pääse soittamaa ku matala e kieli on nii paksu et ei saa painettuu korkeisii nauhoihi jote jos jollai ois kyseist skebaa nii vois auttaa ettii sopivat kielet
 
Antti1
26.07.2015 19:47:33 (muokattu 26.07.2015 19:50:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svok1: Soittelen siis Indie FDL ja oon ostellu paksuja kieliä jykevämmän soiton takia mut oon huomannu et ne ei oikei näytä istuvan toho kitaraa ku kaikkia välejä pääse soittamaa ku matala e kieli on nii paksu et ei saa painettuu korkeisii nauhoihi jote jos jollai ois kyseist skebaa nii vois auttaa ettii sopivat kielet
 
Kielen paksuus ei vaikuta siihen miten helppoa joku sävel on soittaa otelaudalta. Oletan nyt, ettei huomioida tietenkään ilmeisintä muutosta tuntumaan, eli kielen suurempaa jännitystä.
 
Mikä kielisetti sulla nyt on, missä vireessä, miten paljon kaulassa on kaarta ja miten korkealla kielet on (action & relief)? Reliefin voit tarkistaa painamalla kielen ensimmäiseltä ja viimeiseltä nauhalta alas. 7. nauhan paikkeilla ei pitäisi olla kovinkaan suurta rakoa, mutta keskiverto tulostuspaperi siitä pitäisi kuitenkin mahtua läpi. Action riippuu monesta asiasta, mutta jostain 17. nauhan paikkeilta mitattuna (nauhan yläpinta ja kielen alapinta) kieli voisi olla esim. 1,5-2mm etäisyydellä mukavasti soitettavissa.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «