Muusikoiden.net
06.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Zoom H4n:llä kahdelle kanavalle
1
labrador
01.12.2014 15:22:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zoomin omilla mikeillä saa hyvät stereoäänet, mutta entä Röde haulikkomikillä?
Onko mahdollista äänittää yhdellä haulikkomikillä siten, että tuotos menee molemmille kanaville (1 ja 2)?
Olen vähän pihalla noiden asetusten kanssa.

Antti1
01.12.2014 15:26:48

labrador: Zoomin omilla mikeillä saa hyvät stereoäänet, mutta entä Röde haulikkomikillä?
Onko mahdollista äänittää yhdellä haulikkomikillä siten, että tuotos menee molemmille kanaville (1 ja 2)?
Olen vähän pihalla noiden asetusten kanssa.

Miksi monoääni pitäisi äänittää kahdella kanavalla? Eihän siitä ole mitään hyötyä, koska monosignaali kuuluu keskelle panoroituna joka tapauksessa molemmista kaiuttimista stereojärjestelmässä.

"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
labrador
01.12.2014 15:33:55

Antti1: Miksi monoääni pitäisi äänittää kahdella kanavalla? Eihän siitä ole mitään hyötyä, koska monosignaali kuuluu keskelle panoroituna joka tapauksessa molemmista kaiuttimista stereojärjestelmässä.

Jostain kumman syystä, kun äänitän vasemmalla kanavalla (1), tulee ääni ulos vasemmasta kaiuttimesta ja kuulokkeilla vasempaan korvaan. Myös volumepalkki reagoi vain ykköskanavalla?

Antti1
01.12.2014 15:35:46

labrador: Jostain kumman syystä, kun äänitän vasemmalla kanavalla (1), tulee ääni ulos vasemmasta kaiuttimesta ja kuulokkeilla vasempaan korvaan. Myös volumepalkki reagoi vain ykköskanavalla?

Kyllä, toimii juuri kuten pitääkin. Se täytyy muokata jälkikäsittelyssä tietokoneella kohdalleen.

labrador
01.12.2014 15:38:45

Antti1: Kyllä, toimii juuri kuten pitääkin. Se täytyy muokata jälkikäsittelyssä tietokoneella kohdalleen.

Olisi vaan helpompi tehdä se jo äänittäessä. Ilmeisesti se ei Zoomilla onnistu?

Antti1
01.12.2014 15:51:23 (muokattu 01.12.2014 15:52:45)

labrador: Olisi vaan helpompi tehdä se jo äänittäessä. Ilmeisesti se ei Zoomilla onnistu?

Tee haaroituspiuha sisääntuloihin niin onnistuu. Erot etuasteissa ja säädöissä voi sit aiheuttaa kaikenlaista pientä ongelmaa vaihetoistoon. Kannattaa myös lukea manuaali, että pystyykö noi raidat muuntamaan suoraan keskellä olevaksi monoksi ton stereopanoroinnin sijaan. Mä en osaa auttaa nauhurin sisäisiin toimintoihin, kun mulla ei oo samaa mallia itselläni.

Mä en kyllä näe tota piuhahäsläystä kovinkaan paljoa näppärämpänä tai fiksumpana keinona, koska ton monoraidan erottaminen vaatii esim. Reaperissa kaksi hiiren klikkausta. Samalla myös tuhlaat toisen kanavan asiaan, joka sulla on jo äänitettynä toiselle. Jokatapauksessa itse kierrätän aina kaiken nauhurilta tulleen materiaalin softan kautta, joten se on muutaman sekunnin ylimääräinen operaatio.

labrador
01.12.2014 22:28:28

Antti1: Tee haaroituspiuha sisääntuloihin niin onnistuu. Erot etuasteissa ja säädöissä voi sit aiheuttaa kaikenlaista pientä ongelmaa vaihetoistoon. Kannattaa myös lukea manuaali, että pystyykö noi raidat muuntamaan suoraan keskellä olevaksi monoksi ton stereopanoroinnin sijaan. Mä en osaa auttaa nauhurin sisäisiin toimintoihin, kun mulla ei oo samaa mallia itselläni.

Mä en kyllä näe tota piuhahäsläystä kovinkaan paljoa näppärämpänä tai fiksumpana keinona, koska ton monoraidan erottaminen vaatii esim. Reaperissa kaksi hiiren klikkausta. Samalla myös tuhlaat toisen kanavan asiaan, joka sulla on jo äänitettynä toiselle. Jokatapauksessa itse kierrätän aina kaiken nauhurilta tulleen materiaalin softan kautta, joten se on muutaman sekunnin ylimääräinen operaatio.

Pikku mietinnän jälkeen sain asetuksissa signaalin ohjattua molemmille kanaville. Vielä en ole keksinyt, miksi sisääntulovolume pitää olla aika kovalla?

johanssen
02.12.2014 16:58:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

labrador: Pikku mietinnän jälkeen sain asetuksissa signaalin ohjattua molemmille kanaville. Vielä en ole keksinyt, miksi sisääntulovolume pitää olla aika kovalla?

Se on varmaan ton ominaisuus. Mulla on ihan sama juttu, mutta ei se oo kuitenkaan kohinoissa häirinny. Ja phantomia jos joutuu syöttää paristoilla, ne huutaa nopeesti hallelujaa.

asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
labrador
02.12.2014 21:17:58

johanssen: Se on varmaan ton ominaisuus. Mulla on ihan sama juttu, mutta ei se oo kuitenkaan kohinoissa häirinny. Ja phantomia jos joutuu syöttää paristoilla, ne huutaa nopeesti hallelujaa.

Ymmärsinkö, että sinulla on myös Zoom H4n?
Kuuluuko kanavien 1 ja 2 valojen palaa aina kummankin, vaikka mikkilähdöistä vain toinen on käytössä?

johanssen
03.12.2014 11:38:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

labrador: Ymmärsinkö, että sinulla on myös Zoom H4n?
Kuuluuko kanavien 1 ja 2 valojen palaa aina kummankin, vaikka mikkilähdöistä vain toinen on käytössä?

Sori, ei oo enää. Nyt hyrrää R16 treeniksellä. Jos H4n toimii halutusti, niin älä välitä valoista.

asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti