Muusikoiden.net
10.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kotistudion lähikenttämonitorien sirinä
1
Skoeb
18.09.2014 18:56:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun kytken virrat päälle monitoreihin, niistä alkaa kuulua häiritsevää korkeaa sirinää. Lisäksi läppärin touchpadin koskettaminen ja etenkin hiiren rullan rullaaminen kuuluu matalana rahinana monitoreista. Läppärin virtajohdon irrottaminen poistaa sirinän, mutta tuo sitten mukanaan muita ongelmia, akunkesto, läppärin virransäästöjutut jne.

Arvelisin että kyseessä on ns. ground loop.. mitä voin tehdä asialle? Arvostaisin vinkkejä.

Kokoonpano on seuraava:
-läppäri, jossa usb-portissa kiinni..
-focusrite scarlett 2i2, josta balansoidut johdot..
-neusonik lähikenttämonitoreihin

Läppäriin ja monitoreihin virta tulee jatkojohdosta samasta pistorasiasta. Läppärin ja monitorien virtajohdot ovat maadoitettuja.

Treeniksellä Genelec-monitoreilla ongelma ei toistu, mutta ne eivät ole mun laitteita ja en tiedä mitä kaikkea siinä johto- ja laiteviidakkohässäkässä on mukana.

daredevil
18.09.2014 20:12:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haittaääni voi liittyä Windowsin virransäästön asetuksiin. Minulla oli joskus Windows XP läppärissä vastaavanlainen ongelma, kuului ärsyttävää ääntä kun liikutti hiirtä. Kone on HP:n läppäri ja siinä oli jonkinlaiset omat virransäästöasetukset. Olen pitänyt konetta aina kiinni virtajohdossa eikä siinä ole edes akku kiinni. Löysin netistä jonkun ilmaisen ohjelman, jonka avulla sivuääni jäi niin pieneksi ettei haitannut.

Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti