Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Biisitiedoston "julkaisumuoto?"
1
yhyy
17.09.2014 00:26:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä jos biisi on kyhätty valmiiksi esim. Ableton Livelle ja haluaisin julkaista sen nyt esim. Record Unionin kautta, niin miten homma käytännössä menee?
Pitääkö minun muuntaa biisitiedosto jotenkin eri muotoon, vai käykö tuo Ableton Liven oma tiedostomuoto?
 
Jos sä sen tuot meille, mä asennan teille vaikka wreckling ballin.
Jaava
17.09.2014 01:59:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikäköhän on ableton liven oma tiedostomuoto? käsittääkseni käyttävät ihan standardeja äänitiedostomuotoja. Jakelu kannattaa varmaan tehdä siinä muodossa, missä haluat kuluttajan saavan tiedoston.
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
Humanoid
17.09.2014 08:56:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: mikäköhän on ableton liven oma tiedostomuoto? käsittääkseni käyttävät ihan standardeja äänitiedostomuotoja. Jakelu kannattaa varmaan tehdä siinä muodossa, missä haluat kuluttajan saavan tiedoston.
 
Käsittääkseni Record Union (ja muutkin lafkat) ottavat vastaan pelkästään .wav -tiedostoja. CD-laatu riittää.
 
Janus
17.09.2014 09:14:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi kappaleen "julkaiseminen" kaupallisissa palveluissa (Record Union: iTunes, Spotify, Rdio, Wimp, Deezer...) on vielä ylipäätään ajankohtaista, kun tietotaito on tuolla tasolla - viitaten myös muihin hiljattaisiin aloittelijakysymyksiisi?
 
Jaava
17.09.2014 17:55:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humanoid: Käsittääkseni Record Union (ja muutkin lafkat) ottavat vastaan pelkästään .wav -tiedostoja. CD-laatu riittää.
 
Niinpä näyttää. Niille lähetetään nimenomaan cd-tasoinen wav ja metadata ja ne sitten hoitaa muun häsellyksen jakeluformaateissa.
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
yhyy
18.09.2014 13:42:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. "Export Audio" näyttäisi olevan se taikanappi...kiitos vastauksista.
 
Jos sä sen tuot meille, mä asennan teille vaikka wreckling ballin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «