Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: bassocomboa olkkarisoittoon
1
mkoistinen
02.07.2014 10:54:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haussa olisi otsikon mukaisesti koticomboa, joka olisi tymäkämpi kuin nykyinen Marshallin MB30, joka on ihan siistisoundinen pienellä volyymillä, mutta pörisee ikävästi kovempaa päästellessä.
Bassona on Squierin VM jatsari, mieltymyksenä 60-luvun pop/blues/soul, joten särö ei ole tavoitteena vaan enemmänkin pehmeän pyöreä selkeys, tilana omakotitalo ja hintakatto jossain 400 tienoilla.
 
Marshallin MB60 on kuullostanut kivan muhkealta.
Ampegin Micro CL stack on kyllä namun näköinen ja kuullostaakin selkeältä, vaikka ehkä alapäästä puuttuu voimaa.
Ampegin BA112 tuntui myös hieman vaisulta ja BA115 on taas vähän liian painava. Juuri huomasin, että Ampegilta on tulossa BA-malliston päivitys, jossa tehoja on nostettu ja painoa pudotettu.
Sitten olisi EBSin 60W, jota en ole päässyt kokeilemaan, mutta kehuvat hyväsoundiseksi.
 
Löytyisikö muita ehdokkaita? Vanhana ukkona myönnän vierastavani Hartkea, Warwickia ja TLC:tä.
 
M.K.V
03.07.2014 02:08:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä olis hankintalistalla tämmönen TC Electronicin 11kg kombo:
 
http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_bg250_208.htm
 
Tehoahan riittää, tarvittaessa saa lisää elementtejä ja ei oo hinnalla pilattu. Köyhä opiskelija se vaan joutuu säästeleen...
 
rokiroki
23.07.2014 08:49:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bassohommat on itsellänikin aloitteluasteella. Hommasin pari vuotta sitten käytetyn Marsun MB30 vahvarin. Bassona mulla on halvin Harley.....Olen päättänytkin, jos jotain opin, niin parempi basso hankinnassa ensin, ehkäpä juuri Squerin VM Jazzka tai Jagge. Mutta eipä ole helppoa tämä bassottelun opettelu, vaikka kitaraa enemmän tai vähemmän soittanut jo kauan. Tai ehkä juuri sen takia onkin vaikeaa.....
 
Hyvin ok-talon olkkarissa tuolla MB30:llä olen pärjännyt tietsikan youtuben päälle soitellen.
Tuottaa tosin vaikeuksia jotenkin erottaa se bassokuvio taustalla, kun on aina keskittynyt kuuntalemaan kitarakomppia ja sooloja
Ongelma myös se, etten oikeastaan edes vielä tiedä, mikä olisi itselle hyvä basso-soundi, tai tunnista eri bassovahvistimille tyypillisiä ominaisuuksia. Vai onko niitä?
Kitaravahvareiten puolella on jonkinlainen mielikuva , mitä tarjoaa Vox ac , Fender putkivehkeet, Marsun särö, Mesa jne.
En oikein tiedä minkälaisen bassosoundin haluaisin. Joten itse pärjään tuolla, eikä ole mitään bändivirityksiäkään, koska soittotaito.....
 
Ehkä tuolla basso- keskustelun puolelta kannattaa kysellä. Ja voipa jostain vanhoista ketjuista löytyä vinkkiä seuraavan bassovahvistimen valintaan/kokeiluun
 
Tuota MB60 on paikallinen liikemyynyt "erikoistarjouksena"(- jo muutaman vuoden ajan!) hintaan 330e, ehkä siihen hintaan itse miettisin muuta....
 
Allekirjoitus ____________ nimen selvennys
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «