Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vandalism ja apple?
1
yhyy
18.06.2014 22:44:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka lukijoille!
 
Sellasta vaan rupesin kyseleen, että ootteko kokeilleet Beatportin Vandalism -soundikirjastoa? Että voisko se toimia Applen kanssa?
Ainakaan sitä ei myydä App Storessa, jotenkin vaikuttaa vähän huonoenteiseltä..?
 
(Vai tukeekohan Apple kaikkia mahdollisia musanteko-ohjelmia tyyliin?
Ainakin sillon, kun ostin Applen, musaihmiset suositteli sitä lämpimästi biisintekoon.:) )
 
Trendkeel
19.06.2014 20:37:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mac App Store on Applen suljettu softanettikauppa josta saa Applen omat softat (Logic, Final Cut jne.) kätevästi sekä kolmannen osapuolen kehittäjien softia. Apple vetää tuolla omalla "torillaan" välistä, (ja siellä on muutenkin rajoitteita) minkä takia useimmat firmat ja kehittäjät jakavat tuotteitaan omia reittejään pitkin ja täten tarjonta on melko niukkaa. Esimerkiksi Avidin tai Adoben suosittuja softia tuolta ei löydy. Mutta toisaalta pienen sovellusmäärän ansiosta oman softan saa helpommin top-listoilla korkealle.
 
Eli ei hätää vaikka ei löydy sieltä. "Beatport Mac" -googlaus lienee avuksi, en itse tiedä mitään tuosta softasta :)
 
yhyy
22.06.2014 12:57:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trendkeel: Mac App Store on Applen suljettu softanettikauppa josta saa Applen omat softat (Logic, Final Cut jne.) kätevästi sekä kolmannen osapuolen kehittäjien softia. Apple vetää tuolla omalla "torillaan" välistä, (ja siellä on muutenkin rajoitteita) minkä takia useimmat firmat ja kehittäjät jakavat tuotteitaan omia reittejään pitkin ja täten tarjonta on melko niukkaa. Esimerkiksi Avidin tai Adoben suosittuja softia tuolta ei löydy. Mutta toisaalta pienen sovellusmäärän ansiosta oman softan saa helpommin top-listoilla korkealle.
 
Eli ei hätää vaikka ei löydy sieltä. "Beatport Mac" -googlaus lienee avuksi, en itse tiedä mitään tuosta softasta :)

 
Kiitos paljon vastauksesta.:)
Ainakin mulle nyt selveni tuo, kuinka "suljettu systeemi" tuo Applen bisnes on.
Pitäisköhän tässä nyt itkeä vai nauraa.
 
http://sounds.beatport.com/publisher/vandalism/28119
En löytänyt tästä Vandalism-softasta Mac-versiota.
Löysin kyllä Beatport Mac kaupan.
Päätelmänä täytynee tehdä se, että ilmeisesti tämä Vandalism toimii koneessa kuin koneessa. Sivustolla kun ei mainita erikseen Windowsia, OS, tms. vaihtoehtoja.
 
Tod. näk. lataan tuon vandalismin edes kokeeksi.
15e ei ole pudotus korkealta.
 
-HP-
23.06.2014 09:53:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yhyy: Kiitos paljon vastauksesta.:)
Ainakin mulle nyt selveni tuo, kuinka "suljettu systeemi" tuo Applen bisnes on.
Pitäisköhän tässä nyt itkeä vai nauraa.
 
http://sounds.beatport.com/publisher/vandalism/28119
En löytänyt tästä Vandalism-softasta Mac-versiota.
Löysin kyllä Beatport Mac kaupan.
Päätelmänä täytynee tehdä se, että ilmeisesti tämä Vandalism toimii koneessa kuin koneessa. Sivustolla kun ei mainita erikseen Windowsia, OS, tms. vaihtoehtoja.
 
Tod. näk. lataan tuon vandalismin edes kokeeksi.
15e ei ole pudotus korkealta.

 
Pikaisesti koittelin googletella vaikken itsekkään tiedä kuin windows ympäristöstä, niin ne on tosiaan pelkästään soundisampleja ilman plugaria, tarvitset sen musanteko-ohjelman ja siihen mahdollisesti vielä sopivan plugarin jonka avulla pääset noita käyttämään.
 
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
yhyy
25.06.2014 02:13:24 (muokattu 25.06.2014 02:22:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-HP-: Pikaisesti koittelin googletella vaikken itsekkään tiedä kuin windows ympäristöstä, niin ne on tosiaan pelkästään soundisampleja ilman plugaria, tarvitset sen musanteko-ohjelman ja siihen mahdollisesti vielä sopivan plugarin jonka avulla pääset noita käyttämään.
 
Ok, kiitos lämpimästi vastauksesta!:) Täytyy kyllä tunnustaa, etten tiedä plugareista, enkä tiedä omistanko yhtään.:P
 
Sattuuko sinä tai joku muu minua fiksumpi tietämään, voinko jostain kohdasta tarkistaa, mitä plugareita mulla jo on? Mistä "tunnistaa" plugarin / plugarin tuntomerkit?
 
Pääsin googlettamalla käsitykseen, että jos mun kone on 64-bittinen, plugarinkin pitäs olla 64-bittinen eli siitä vissiinkin lähdetään.
(Jos olet tuttu Ableton live intron ja logic pro x:n kanssa, niin semmoiset mulla on, joita sohin säännöllisen epäsäännöllisesti biisihommissani.)
 
Tahtoo ton Vandalismin.
Yhyy! :P
 
Trendkeel
26.06.2014 21:10:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yhyy: Sattuuko sinä tai joku muu minua fiksumpi tietämään, voinko jostain kohdasta tarkistaa, mitä plugareita mulla jo on? Mistä "tunnistaa" plugarin / plugarin tuntomerkit?
 
http://logic-pro-expert.com/wp-cont … rganizing-plug-ins-in-logic-pro.jpg
 
Tuossa valikossa asustavat Logicin plugarit, jotka - kuten plugarit yleensäkin - joko tuottavat tai muokkaavat ääntä tyyppinsä perusteella. Tuo suurin osuus keskellä kattaa Logicin omat plugarit ja alhaalla "Audio Units" -valikon sisällä ovat kaikki kolmannen osapuolen plugarit sekä Applen AU-plugareita jotka taitavat myös Garagebandista löytyä. Yo. kuvassa on mm. Wavesin ja NI:n plugareita asennettuna. Näitä ei siis löydy valmiina Macistä.
 
http://music.tutsplus.com/tutorials … its-plugins-in-mac-os-x--audio-7439
 
Tuossa plugareiden etsimisestä Finderin syövereistä + niiden asentamisesta.
 
Pääsin googlettamalla käsitykseen, että jos mun kone on 64-bittinen, plugarinkin pitäs olla 64-bittinen eli siitä vissiinkin lähdetään.
(Jos olet tuttu Ableton live intron ja logic pro x:n kanssa, niin semmoiset mulla on, joita sohin säännöllisen epäsäännöllisesti biisihommissani.)

 
Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin Logic Pro X:n edeltäjä Logic Pro 9 vielä pyöritti 32-bittisiä plugareita vaikka itse Mac-ympäristö onkin 64-bittistä. Uusimmassa Logicissa parhaiten toimivat 64-bittiset pluginit.
 
yhyy
10.07.2014 04:56:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trendkeel: http://logic-pro-expert.com/wp-cont … rganizing-plug-ins-in-logic-pro.jpg
 
Tuossa valikossa asustavat Logicin plugarit, jotka - kuten plugarit yleensäkin - joko tuottavat tai muokkaavat ääntä tyyppinsä perusteella. Tuo suurin osuus keskellä kattaa Logicin omat plugarit ja alhaalla "Audio Units" -valikon sisällä ovat kaikki kolmannen osapuolen plugarit sekä Applen AU-plugareita jotka taitavat myös Garagebandista löytyä. Yo. kuvassa on mm. Wavesin ja NI:n plugareita asennettuna. Näitä ei siis löydy valmiina Macistä.
 
http://music.tutsplus.com/tutorials … its-plugins-in-mac-os-x--audio-7439
 
Tuossa plugareiden etsimisestä Finderin syövereistä + niiden asentamisesta.
 

 
Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin Logic Pro X:n edeltäjä Logic Pro 9 vielä pyöritti 32-bittisiä plugareita vaikka itse Mac-ympäristö onkin 64-bittistä. Uusimmassa Logicissa parhaiten toimivat 64-bittiset pluginit.

 
Hieno homma! :)
Perehdynpä vielä noiden plug-inien vaikutuksiin (kokeilemalla) :D
Joo täytyy siis hankkia 64-bittisiä plug-inejä.
Kiitos paljon neuvoista ja avuista! :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «