Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitara rämisee kielten vaihdon jälkeen
1
MadCat
23.04.2014 10:53:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kerran aikaisemmin vaihtanut korkean E:n mutta nyt päätin vaihtaa kaikki kielet. Matala E on aina hieman särissyt mutta ei huomattavasti. Kielten vaihdon jälkeen se ei muuta ole tehnytkään. Vapaana ja tarkalleen 8:n nauhan kohdalla se särisee. Vapaana särisee myös kaksi seuraavaa eli A ja D. Kaikki kielet rämisevät ensimmäiseltä nauhalta painettaessa paitsi matala E (pientä särinä herkkyyttä löytyy muistakin). Minä olen yrittänyt ruuvailla noita kielenpidikkeitä ja ties mitä, mutta toistaiseksi en ole saanut parannusta aikaiseksi. Ehdotuksia?
 
Jeszse
23.04.2014 11:30:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos esim. vaihdoit ohuemman setin ku mitä siinä oli, kielten veto kaulaan on pienempi ja kaula ns. enemmän kaarella, joten kielet ottaa nauhoihin kiinni. Koita löysentää kaularautaa ja/tai nostaa kieliä tallasta.
 
Ja jatkossa vaihda aina kaikki kielet kerralla. :)
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
MadCat
24.04.2014 21:55:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Jos esim. vaihdoit ohuemman setin ku mitä siinä oli, kielten veto kaulaan on pienempi ja kaula ns. enemmän kaarella, joten kielet ottaa nauhoihin kiinni. Koita löysentää kaularautaa ja/tai nostaa kieliä tallasta.
 
Ja jatkossa vaihda aina kaikki kielet kerralla. :)

 
Kiitos neuvosta. Olen yrittänyt sorvata tallaa kun en uskaltanut vielä koskea kaularautaan, mutta pitää varmaan kohdata pelkoni koska edellinen metodi ei oikein tehnyt mitään.
 
freakingenius
25.04.2014 09:04:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadCat: Kiitos neuvosta. Olen yrittänyt sorvata tallaa kun en uskaltanut vielä koskea kaularautaan, mutta pitää varmaan kohdata pelkoni koska edellinen metodi ei oikein tehnyt mitään.
 
Vie ihmeessä soitinkorjaajalle. Tuskin maksaa lähes mitään ja säästät kitarasi. Toisaalta onhan kaularaudan säätökin hyvä joskus opetella.
 
seppo2
27.04.2014 22:45:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaularaudan säätö on todellakin hyvä opetella tekemään itse, eikä se kovin vaikeata olekkaan. Itse opetellut tämän sivun avulla http://kitaratohtori.org/2011/02/05/kaularaudan-saato/
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «