Muusikoiden.net
04.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Analoginen miksaus.
1
_terve
05.04.2014 20:18:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Tähän asiaan olen jo kauan yrittänyt löytää kunnollista tietoa ja vastausta mutta ei ole oikein löytynyt, nimittäin. Voisiko joku selittää että miten tarkalleen ottaen miksataan äänitetty biisi analogi mikserillä DAW ohjaimen kautta? Esim. miten vaikka pro toolsista lähetetään jokainen äänitetty raita Neven Classic konsoliin? Eli miksataan out the box mutta digitaalisesti pro toolsin tai jonkun muun softan kautta ja täysin rautaisella analogi pöydällä? Voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä :D

oksatboys
05.04.2014 21:19:52 (muokattu 05.04.2014 21:22:04)

Kaikki raidat erikseen koneelta mikseriin ja mikseriltä sitte stereosumma takas koneella tai vaikka nauhalle.

Hommassa siis yhdistetään sekä digitaalinen että analoginen miksaus. Tai ei sillä koneella ole pakko tehdä muuta, vaan se voi olla vain "nauhurina". Mutta noin yleensä koneella on helppo leikellä ja käyttää plugareita joita rautana ei saa jne. Raudalla sitten taas saa raudan soundia miksaukseen.

Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
_terve
05.04.2014 21:52:51

Ok, kiitos ! Onnistuuko kaikilla softilla, perus softilla (reaper jne...) vai pitääkö olla pro toolsit?

oksatboys
05.04.2014 21:59:03

_terve: Ok, kiitos ! Onnistuuko kaikilla softilla, perus softilla (reaper jne...) vai pitääkö olla pro toolsit?

Ei tartte. Riippuu ennemmin muuntimista eli interfacesta, että onko siinä ulostuloja tarpeeks.

Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
_terve
06.04.2014 01:28:05

Selvä, kiitos!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti