Muusikoiden.net
06.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikkien vaihdattaminen Telecasteriin Turussa, suosituksia?
1
Colori
19.01.2014 07:04:58 (muokattu 19.01.2014 07:06:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tarkoitus olisi vaihtaa mikit telecasteriini, enkä itse aio ruveta poraamaan kitaraani kun ei löydy osaamista eikä välineitä. Olisi muutama kysymys liittyen asiaan. Ensin kuitenkin kuva kitarasta,

Kitarani näyttää täsmälleen tältä: http://www.aroundaboutsound.co.uk/m … d6e5fb8d27136e95/4/5/4518_large.jpg
Meksikolainen telecaster, takapuolella ei ole muuta kuin reiät kielille.

Suunnitelmissa olisi laittaa Fernandes Sustainer FSK-401 SEKÄ Bare Knuckle Mississippi Queen P90 kaulaan, käsittääkseni tämä olisi mahdollista mutta en tiedä mihin kaikkeen tämä tulisi vaikuttamaan. Esim. mikki valintakytkin, tarvitsisinko 5 asentoisen valintakytkimen? Jne. Asiasta enemmän tietävät osaavat varmaan kertoa. Sustainer toimii 9V pattereilla joten bodyn taakse tulisi jokin avattava kansi jotta patterit voisi vaihtaa.

EDIT: Sustainerin mukana tulee vaihtoehtoinen humbuckeri, jota en tule käyttämään, jos joku miettii asiaa.

Tallamikiksi haluaisin Manson MBK-2 mikin, joka on humbuckeri, jotenka jotta sen saisi asennettua, pitäisi ilmeisesti osa satulan metallista pitäisi leikata, (tai mikä oikea termi metallin leikkaamiselle onkaan) aiheutuisiko siitä mitään ongelmia? Itse en näe mitään syytä miksi siitä syntyisi mitään ongelmaa, ainoastaan satulan ruuvien paikkaa joutuisi muuttamaan vissiin. Haluan tallamikin suoraan, enkä vinoon, kuten alkuperäinen mikki on.

Tämän lisäksi vielä haluan killswitchin tuonne "olkapäälle" ja tässä ei käsittääkseni olisi mitään ongelmaa.

Osaisiko joku vielä suositella joitain paikkoja Turussa jossa tämä projekti osattaisiin hoitaa hyvin? En etsi halvinta paikkaa, vaan luotettavaa. Ja kertokaa ihmeessä että onko tämä edes mahdollinen projekti vai onko suunnitelmissani joitain selviä ongelmia, jos olen jättänyt jotain huomioimatta jne.

Ja linkit kaikkiin mikkeihin:

http://www.musiciansfriend.com/acce … nandes-fsk-401-sustainer-pickup-kit

http://www.mansonguitarworks.com/in … .cfm/product/manson-mbk-2-pickup-12

https://www.bareknucklepickups.co.u … 63:448d0cc71edda889a736ac12196e39f4

JaaGeRMaisTeR
19.01.2014 21:52:06

Enpäs muuta tiedä kun Resonoi. Kannattaa sieltä kysyä.

Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
nisumaka
20.01.2014 14:22:10 (muokattu 20.01.2014 14:29:43)

Harkitse ja selvitä vielä kahteen kertaan tämä asia. Nopeasti päältä katsottuna olet tekemässä hurjaa upgradea kitaraasi. Meksikon Fenkkusi lienee ovh hinnoiltaan jossain 700 - 800 e hujakoilla, ja tuo upgrade maksanee töineen tasolla 400 - 500e. Kitarastasi tulee täysin kustomoitu, ja sen jälleenmyyntiarvo toden näköisesti tulisi liikkumaan käytännössä tuossa 500 e maksimi. Kustomoituja on paha myydä.

Tässä on niin paljon rahaa kiinni, että mieti vaihtoehtona myydä nykyinen kitarasi ja hankkivasi rahoilla jokin kitara malli-merkki, joka sinua miellyttää. Muista, että tämän projektin lopputulos voi olla sellainen, että et ole tyytyväinen kitaraasi. Kenenkään on mahdotonta sanoa noin "special-casesta", kuinka käy.

edes mahdollinen projekti vai onko suunnitelmissani joitain selviä ongelmia, jos olen jättänyt jotain huomioimatta jne.

Teoriassa vian taivas on kattona, eli rajoja ei ole. Selviä ongelmia nopeasti ajatellen voisi olla esimerkiksi dead-note. Eli sun kitaraasi kustomoidaan niin paljon, että sen paino ja resonointiominaisuudet muuttuvat niin paljon, että jokin sävelistä ei enää soi, vaan kuolentuu. Tuo on esimerkiksi vika, jota yleensä ei pystytä korjaamaan kovinkaan hyvin. Eli RISKI on, että menee ihan kiville.

Yksi vaihtoehto voisi olla sellainen, että TEETÄTÄ KOKO KITARA, ja noilla osilla, mitä tuossa otat esille. Tällöin kitaran rakentaja ottaa riskin, ja tekee skittan, ja saat kokeilla sitä, ennen kuin ostat sen (luulis, tai ainakin mä tekisin näin, ennen kuin ostaisin mitään). Tossa vaan tulee hinnaksi helposti 2.000 e tai jotain sinne päin.

Eli summa-summarum on se, että laittamalla noin paljon rahaa peliin, kannattaa harkita valmiin arvokitaran ostamista, ja heittää nykyinen Tele vaihtoon. Silloin ei mene kiville homma.

Colori
20.01.2014 20:15:16

Kiitos vastauksista! Uuden kitaran teetättäminen olisi kieltämättä paras vaihtoehto. Kun mietein asiaa niin se on kyllä mahdollinen vaihtoehto, pitääpi säästä pitempään. Mulla on kans Gibson SG jonka myymistä pois oon nyt muutamaan otteeseen miettinyt, sekin auttaisi rahapuolen kanssa.

nisumaka
21.01.2014 08:51:09

Nyt kuulostaa hyvältä. Juuri noin mäkin tekisin. Irrottaisin rahaa instrumenteista, joita en tarvitse, ja hankkisin yhden mieluisan.

McLeach
21.01.2014 15:35:22 (muokattu 21.01.2014 15:39:56)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän toi aika extremeltä kuulostaa tehdä noin iso remppa mehikoteleen, mutta tietenkin jos noita aisioita ei mieti eikä arvo yms. kysymykset vaivaa niin ei kai tota mikään estä kokeilemasta. Vaikkakin riskit on olemassa. Onhan se periaatteessa sama juttu teetettyjen kitaroiden kanssa. Porukka laittaa niihin helposti 3000-4000e kiinni tehden niistä erittäin spessuja ja juuri ittelle sopivia. Sitten kun mieli muuttuukin tai tulee rahapula niin sitä saa olla ihmeissään kun joutuu myymään kitaraa torilla toista vuotta kolmasosahinnalla... eikä silti liiku.

Ittellä vähän liikaakin tuppaa aina noi arvojutut stressaavan kitarahankinnoissa. Jouduin ostamaan Hagströmin uutena kun ei tullut oikeanlaista ikinä käytettynä vastaan. No laitoin remppaan vielä myöhemmin 300e lisää että sain siitä "täydellisen" all-around vehkeen. Nyt tuntuu siltä että ei se ihan mun juttu ookkaan, ei yllä ykköskitaraksi. Myydä en millään kehtaa kun hyvällä mäihällä saisin ehkä justiinsa puolet rahoista takaisin. Ja niillä hiluilla taas ei tekisi mitään. On tää vaikeeta!

Bonham
22.01.2014 10:28:57

Täältä ihan oma keppi:

https://www.facebook.com/SaleCustomGuitars

Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
nisumaka
22.01.2014 11:00:52 (muokattu 22.01.2014 11:11:25)

Tästä tulikin sangen hyvä ketju. Asiaa puidaan juuri oikeassa valossa. Arvokeppiin jos teetätät töitä, sen arvo nousee. Mulla on vuoden 2010 Gibson 335. Mä vaihdatin siihen uutena satulan ja tallan (Oesch hoiti käsityönä). Kaikki säädöt yms vimosen päälle kuntoon. Maksoi 150e. Kun myyn kitaran, niin väitän vakavissaan, että tuo on "parempi" kuin sarjatyöstetty tehdasversio, ja kitaran arvoon voi laskea, sanotaan vaikka 100e extraa (keinoluusatula, käsin tehty talla, luulis, ja soittaessa huomaa, että peli on vimosen päälle säädöissään = ammattilaislaatu, sanotaan vaikka näin).

Mä en kustomoi juuri mitään, just sen vuoksi, että ne menee ihan kilohintaan. Mulla on paljon kokemusta ostamisesta ja myymisestä sen vuoksi että takavuosina tein paljon teatteria, ja silloin aina hankin kuhunkin esitykseen soveltuvia instrumentteja. Jos pääsin esitysten jälkeen niistä eroon 30 % alempaan hintaan, mitä itse olin ne ostanut, olin tyytyväinen. Tollai toi on. Ostaminen on helppoa, varsinkin käteisellä, myyminen on vaikeaa, varsinkin käteisellä ;-)

Colori
22.01.2014 20:58:00

Bonham: Täältä ihan oma keppi:

https://www.facebook.com/SaleCustomGuitars

Jälki näyttää sangen hyvältä, pitää käydä juttusilla kun suunnitelmat ovat selvemmät. Toistaseiksi tyydyn vielä siihen että vaihdan nykyisen telen jackin, se on löystynyt aika reilusti vuosien kuluessa ja eikä sitä saa enää kiristettyä sitä kunnolla paikoilleen.

NeliX4
01.02.2014 16:57:48

http://www.musitec.fi/

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti