Muusikoiden.net
06.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: t.bone SC 440:n korvaaja
1
Valtzu
17.02.2013 23:42:21 (muokattu 17.02.2013 23:43:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa syyllistyttyä aloittelijan virheeseen ja ostettua ensimmäiseksi "kunnon mikiksi" viime viikolla se kaikkein halvin konkkamikrofoni, eli T-kaupan t.bone SC 440 USB. Ääni sinäällään olisi vielä hyväksyttävä verrattuna aiempaan Biltema-mikkiin, mutta päällekäyvä ininä ja pihinä tekee ääniraidat käyttökelvottomaksi. Ehkä johonkin skypettelyyn voisi juuri ja juuri vielä sopia.

Joka tapauksessa, olen nyt etsimässä vähän parempaa mikkiä pienemmällä kohinalla ja paremmalla äänenlaadulla. Viisain ratkaisu lienee hommata erillinen USB-interface, jolloin voidaan käyttää mitä tahansa mikrofonia, jos joskus haluaakin kokeilla jotain toista. Lisäksi olen käsittänyt, että suuri osa kohinasta ja pihinästä on ns. "ambient noisea", eli huoneen ääntä, ja näin ollen olisi hyvä olla jonkunlaista vaimennusta huoneessa/mikin takana. Olen katsellut tällaista settiä, mitä mietteitä?

Steinberg CI1 USB Audio Interface http://www.dv247.fi/invt/76146/
SE Electronics X1 & RF-X Studio Bundle http://www.dv247.fi/invt/102860/

Yhteishinta n. 350e. Samat kamppeet saisi Suomestakin, mutta ainakin nettihinnat ovat pikkasen kalliimmat, mutta ainahan voi käydä tarjousta kysymässä.

Ollaanko ihan väärillä jäljillä?

EDIT: Käyttökohteena puhe, laulu ja akustinen kitara.

Valtzu
30.03.2013 21:56:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos neuvoista ja kommenteista! Päädyin lopulta Roden NT1-A mikkisettiin ja Focusrite Scarlett 2i2 -interfaceen. Voin sanoa, että olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti