Muusikoiden.net
10.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpujen lainaus
1
Bass-dorF
28.12.2012 18:49:33 (muokattu 28.12.2012 18:52:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu

eli kysymys kuuluu : mikä mahtaa olla etiketti tilanteessa jossa tulen uuteen kämppään ja rummut on siellä valmiina, tila suht pieni enkä itse omista rumpuja, kuitenkin haluaisin niitä paukuttaa ?

alkaako "joku kuuluisa edesmennyt rumpali" puimaan nyrkkiä arkussa jos ehdotan rumpujen lainausta sillä edellytyksellä et munkin soittokamoja saa lainata?,

joissain aina tulee vastaan että : omilla pelleillä ym. saa soittaa, niin

mitä kuluvia/amatöörin paskaksi saamaksi mahdollisesti-osia rummuissa on, säädöt ym. , helvetin arvokkaat ym. tai mitä osia minun tulisi pitää mukanani omaa soittoa varten ?

poopi
28.12.2012 21:05:05 (muokattu 28.12.2012 21:05:43)

Yleensä omat symbaalit ja pedaali (sekä kapulat tietenkin). Symbaalit koska ne hajoaa helposti ja pedaali koska säädöt ovat usein hyvinkin henkilökohtaisia. Kapulatkin maksaa kohtuullisesti.

Suotavaa olisi myös että ständien, tomien, penkin säädöt palautetaan ennalleen käytön jälkeen (juu harvat jaksaa mutta yrittäkää edes).

Mikäli yhteiskäyttö on pidempiaikaista niin kalvot ostetaan puoliksi omistajan kanssa.

Omistaja tuskin myös arvostaa perunapelloksi hakattuja kalvoja joten soittossa ei tarvitse käyttää kaikkea voimaa.
Sanomattakin on selvää että rumpuja soitetaan vain ehjillä kapuloilla. Ei siis katkenneella kapulan tyngällä tahi pätkällä jalkalistaa.

Kaikkia säätöjä/kiristyksiä tehdessä saa käyttää järkeä. Mikään ei vituta niin kuin ständi josta on kierteet korkanneet.

Näillä yleensä mennään. Tietty jos omistaja ei halua kannujaan lainata niin eipä siinä mikään auta. Mä en lainaisi enää... keikoillakin vain hyvin pitkän venkoilun ja valituksen jälkeen.

Bass-dorF: Juu

eli kysymys kuuluu : mikä mahtaa olla etiketti tilanteessa jossa tulen uuteen kämppään ja rummut on siellä valmiina, tila suht pieni enkä itse omista rumpuja, kuitenkin haluaisin niitä paukuttaa ?

alkaako "joku kuuluisa edesmennyt rumpali" puimaan nyrkkiä arkussa jos ehdotan rumpujen lainausta sillä edellytyksellä et munkin soittokamoja saa lainata?,

joissain aina tulee vastaan että : omilla pelleillä ym. saa soittaa, niin

mitä kuluvia/amatöörin paskaksi saamaksi mahdollisesti-osia rummuissa on, säädöt ym. , helvetin arvokkaat ym. tai mitä osia minun tulisi pitää mukanani omaa soittoa varten ?

Hei vaan, jopas lähti!
Bass-dorF
28.12.2012 21:11:51

poopi: Yleensä omat symbaalit ja pedaali (sekä kapulat tietenkin). Symbaalit koska ne hajoaa helposti ja pedaali koska säädöt ovat usein hyvinkin henkilökohtaisia. Kapulatkin maksaa kohtuullisesti.

Suotavaa olisi myös että ständien, tomien, penkin säädöt palautetaan ennalleen käytön jälkeen (juu harvat jaksaa mutta yrittäkää edes).

Mikäli yhteiskäyttö on pidempiaikaista niin kalvot ostetaan puoliksi omistajan kanssa.

Omistaja tuskin myös arvostaa perunapelloksi hakattuja kalvoja joten soittossa ei tarvitse käyttää kaikkea voimaa.
Sanomattakin on selvää että rumpuja soitetaan vain ehjillä kapuloilla. Ei siis katkenneella kapulan tyngällä tahi pätkällä jalkalistaa.

Kaikkia säätöjä/kiristyksiä tehdessä saa käyttää järkeä. Mikään ei vituta niin kuin ständi josta on kierteet korkanneet.

Näillä yleensä mennään. Tietty jos omistaja ei halua kannujaan lainata niin eipä siinä mikään auta. Mä en lainaisi enää... keikoillakin vain hyvin pitkän venkoilun ja valituksen jälkeen.

Kiitos tästä infosta! nyt tietää vähän mihin varautua.

Kuinkas paljon tuollaiset hyvät kalvot maksaa per setti ?

poopi
28.12.2012 21:22:34

Basarin kalvo n. 40-50€, tomikalvot n. 20-30€ per tomi ja snare n. 20€
Lyöntikalvot uusi siis noin satasella.

Edelliseen vielä lisäykseksi että kaikki eivät halua lainata snareaan. Mikä on ihan ymmärrettävää jos telineessä seisoo viimeisen päälle viritetty 400-800 euron virveli. Silloin tarvitset myös sen.

Sama pätee pedaaliin. Jos pedaalin virkaa toimittaa 20vee exporttien mukana tullut poljin niin tuskin joudut omaa hankkimaan. 600 euron Axiksia taas tuskin pääset lainaamaan.

Riippuu paljon setistä ja kaverista. Kaikki ei ole tällaisiä niuhoja niinku minä.

Bass-dorF: Kiitos tästä infosta! nyt tietää vähän mihin varautua.

Kuinkas paljon tuollaiset hyvät kalvot maksaa per setti ?

Hei vaan, jopas lähti!
rintapek
31.12.2012 17:52:09

Bass-dorF: Juu

eli kysymys kuuluu : mikä mahtaa olla etiketti ...

Etiketti on se, et kysymättä ja omin luvin ei lainata mitään eikä kosketa mihinkään.

Muuten sit kyseessä on lainaajan ja lainalleantajan välinen sopimus. Yleispätevä nyrkkisääntö lie semmoinen, et minkä rikoit, sen juuri ostit.
Se vaan kandee muistaa, et kaikkia soittopelejä ei enää uutena kaupasta saa, joten ei pidä ihmetellä jos semmoiset ei ole lainattavissa.

Toinen yleispätevä nyrkkisääntö on se, et lainakamoja kohdellaan paremmin kuin omia.

One kind of music only - the good kind
Timi
18.01.2013 21:45:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Etiketti on se, et kysymättä ja omin luvin ei lainata mitään eikä kosketa mihinkään.

Muuten sit kyseessä on lainaajan ja lainalleantajan välinen sopimus. Yleispätevä nyrkkisääntö lie semmoinen, et minkä rikoit, sen juuri ostit.
Se vaan kandee muistaa, et kaikkia soittopelejä ei enää uutena kaupasta saa, joten ei pidä ihmetellä jos semmoiset ei ole lainattavissa.

Toinen yleispätevä nyrkkisääntö on se, et lainakamoja kohdellaan paremmin kuin omia.

Mä oon kerran lainannut settini toimiston pyynnöstä vierailevalle rumpalille.Rummut haettiin ja luvattiin palauttaa ja näin myös meni.Tosin kapulat jäi sinne ja minkäänlaista korvausta ei tullut.Joten turha pyytää toista kertaa!

Vaikea.Mutta varma!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti