Muusikoiden.net
10.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musiikin opiskelu kiinnostaa
1
Limpari
10.11.2012 11:18:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen 18-vuotias opiskelija Espoosta ja musiikki on aina ollut minulle hyvin tärkeä osa elämääni.
Olen harrastanut musiikkia nyt noin kolme vuotta ja nyt olen päättänyt, että haluan lähteä opiskelemaan musiikkia vapaa-ajallani.
Se vain mietityttää, että mikä olisi paras paikka opiskella.

Olen siis kiinnostunut musiikin säveltämisestä, en niinkään soittamisesta.
Pohjaa minulla on jonkin verran, mutta se on kaikki itseopittua.
Soitan rumpuja hyvin, kitaraa ja pianoa jonkin verran. Olen myös tehnyt omaa musiikkia paljon ja se onkin se asia, jossa haluan edistyä.
Olen kuunnellut tähän päivään asti pääosin metallia ja siten myös oma musiikkini on metallia (biisini tosin kestävät keskimäärin 15 minuuttia ja tyyliltään ne lähentelevät modernia klassista musiikkia, vaikka metallia ovatkin). Haluaisin osata tehdä monimutkaisempaa ja kunnianhimoisempaa musiikkia, mutta musiikin teorian tuntemukseni eivät riitä siihen. Siksi haluan lähteä opiskelemaan sitä. Mikä olisi minulle paras paikka saada tähän opetusta?
Sitä olen myös miettinyt, että vaaditaanko klassisen musiikin opiskeluun se, että soittaisi itse jotain klassisessa käytettyä soitinta?

Haluaisin myös kysyä, mikä olisi paras tietokoneohjelma tällaisen musiikin tekemiseen.

Dr Dominant
10.11.2012 12:12:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritän vastata näihin aika haastaviin kysymyksiin osin vastakysymyksin:

Limpari: Olen siis kiinnostunut musiikin säveltämisestä, en niinkään soittamisesta.

Ymmärränkö oikein että haluat säveltää toisille muusikoille, jos et ole kiinnostunut kehittymään soittajana siten että itse esität musiikkiasi?